Skip to main content

Ik heb een aantal lampen van Calex. Deze lampen moeten ingesteld worden met een 2.4GHz band om te verbinden met het internet.

Om dit te doen heb ik een extra wi-fi 2.4GHz extra wi-fi ingesteld met de standaard instellingen en een aangepast SSID Key

Op dit signaal is het nu wel mogelijk de lampen te verbinden. Echter na een paar uur wordt het standaard wifi kanaal volledig omzeep geholpen. De verbinding is actief en de sterkte is goed. Maar daadwerkelijk iets kunnen doen op wifi is niet meer mogelijk. Zelfs verbinding maken met de router via het router instellingsportaal is niet meer mogelijk.

Ik moet dus via het 2.4GHz extra wi-fi de router benaderen om de deze zelfde 2.4 GHz wifi uit te schakelen. Binnen enkele seconden is dan het standaard (2.4/5GHz) wifi kanaal weer te gebruiken.

Wat gaat hier mis? Waarom verstoort de extra wi-fi signaal de standaard wifi

Het Extra WiFi netwerk heeft toch wel een andere naam dan het reguliere netwerk? 

Heeft u WiFi versterkers van KPN? Of iets van een ander merk?


Het netwerknaam heeft inderdaad een andere benaming dan het reguliere netwerk. Verder wel nog een secondaire router van Asus die ingesteld staat als repeater voor extra dekking.


Verder wel nog een secondaire router van Asus die ingesteld staat als repeater voor extra dekking.

En die zend misschien wel dezelfde netwerknaam uit? Want dat kan de boel behoorlijk verstoren.


Hi @Martijn Koen! Is het met de tips in het topic gelukt? 

Als dat niet zo is, dan heb ik nog een andere optie voor je. We hebben na specifiek deze vraag Extra Wifi ontwikkeld. Heb je toch een wifi versterker nodig raad ik je aan eerst de Wifi Manager te doen. Als daaruit blijkt dat dit inderdaad nodig is krijg je als KPN klant korting op SuperWifi versterkers. Dit zijn versterkers die zijn ontwikkeld om samen met je Experia Box 1 netwerk te vormen. Hierdoor voorkom je het soort verstoring waar @Nick83 het over heeft. 


@Nick83 ik heb de benaming van de tweede router omgezet naar een andere benaming zodat ik 2 losse wifi kanalen heb. Dit lijkt de oplossing te zijn voor het verstoren van het internet. Het verklaart echter niet helemaal waarom dit niet het geval was voordat ik het 2.4ghz netwerk heb aangezet.

 

Kleine workaround dus, en niet helemaal optimaal ingericht zoals ik dat zou willen, maar er is mee te leven.

Bedankt voor je reactie. @Bram_ natuurlijk ook. Ook wel bijzonder dat netwerk versterkers alleen maar werken met de apparatuur van KPN. Maar goed misschien iets om te overwegen in de nabije toekomst.

 

Nogmaals dank.


@Martijn Koen het is niet zozeer dat netwerken alleen maar werken met wifi versterkers van KPN. In principe kan je vrijwel alles instellen om goed samen te werken. Maar als je dat niet doet, loop je risico dat ze met elkaar gaan vechten om bepaalde golflengtes. 

Het is meer dat de SuperWifi versterkers ontworpen zijn met de gedachte samen te werken met de KPN Experia Box en Box 12. Ze communiceren met elkaar om zoveel mogelijk alles automatisch te laten gaan. 

 

Verder ben ik blij te horen dat nu alles op deze manier wel werkt. Korting op de SuperWifi of niet, gratis is altijd leuker. 

Â