Skip to main content

Goedendag, het lukt me niet om een extra wifinetwerk in te stellen. Ik heb deze stappen doorlopen: 

 

Echter zie ik nergens extra wifi staan. Zie foto. Waar moet ik precies zijn?

Het doel is uiteindelijk om een apart 2,4ghz netwerkt aan te maken voor bepaalde apparatuur.

Bij jouw modem, de V10, kun je ook (nog) geen extra wifi netwerk aanmaken @Victormor 

In jouw geval kun je het beste de 2.4-band een andere naam en wachtwoord geven dan de 5.0-band.

Dan bereik je ook je doel.

 


@Victormor KPN Software is voor modem 12/14 maar je heb nog een modem 10


Dank voor jullie snelle reactie! @Nomen Nominandum  Dit kan gewoon hier?

 

 


Inderdaad @Victormor  en dan niet vergeten op ‘toepassen’ te klikken, zodat het effectief wordt.


Inderdaad @Victormor  en dan niet vergeten op ‘toepassen’ te klikken, zodat het effectief wordt.

Het is gelukt, thanks!


Hallo,

Ik snap er niet zoveel van. Ik wil een gastnetwerk in de ExperiaV10 aanmaken voor mijn airco wifi module. Als ik inlog op de ExperiaV10 en naar gast wifi ga, dan kan ik helemaal niets aanpassen of wijzigen. Hij staat op uit en ik kan het niet aanzetten. De wifimodule werkt alleen op 2.4 Ghz. Hoe krijg ik dit nu geregeld dat mijn airco bedienbaar wordt? Alvast bedankt voor het lezen.

grt.

Dave


Zie hieronder mijn reactie @GDP :

Gebruik je toevallig ook wifiversterkers van KPN, dan is het wifigebeuren überghaupt niet aande de orde en is het logisch dat je de fastwifi niet kunt activeren omdat de wifi op de V10 gewoon uitstaat vanwege het gebruik van de KPN wifipunten.

Op een wifipunt kun je dan een zogenaamde extra wifi activeren en daarmee je apparatuur verbinden.

 


Hoi, bedankt voor je reactie. Ik heb 2 Kpn wifi versterkers. Wat moet ik nu doen om de airco verbinding te laten maken met de router? De airco werkt alleen op 2.4 Ghz.


Dan stel je bij het wifipunt ‘extra wifi’ aan en activeert daarbinnen de 2,4-band met een eigen wifinaam en wachtwoord waarmee jouw apparatuur dan moet kunnen verbi.nden @GDP 


Hoi Nomen,

Hoe doe ik dat. Kun je me dat stap voor stap uitleggen?

 

grt.

Dave


Weet ik helaas niet in deatil @GDP , inloggen in het wifipunt, dan bij de rubruek wifi ‘extra wifi’ activeren en dan de 2,4-band aanzetten met de door jou gewenste wifinaam en wifiwachtwoord.

Onderstaand een link die je misschien verder kan helpen:

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134


ok. Dank je wel voor de link.

 

grt.

Dave


@GDP  Ben je er nog uitgekomen met de hulp van @Nomen Nominandum en de link naar de kennisbank?


Hallo Remco,

Nee helaas niet. Ik kan de wifi punten niet vinden in de v10 box en kan geen aanmaken.

Grt

Dave


Welke versterkers heb je dan exact in gebruik @GDP?