Skip to main content

Mijn box 12 wil ik graag resetten naar fabrieksinstellingen omdat het admin wachtwoord nier correct is opgeslagen. Dit was een tijd geleden een bekend probleem bij de box 12 en vraag me of dat inmiddels is opgelost.

 

Daarom wil ik hem fabrieks resetten, heb internet kabel eruit gehaald en reset gedaan. Hij is keurig gereset maar na aansluiten internet wordt mijn oude back-up automatisch terug gezet vanuit kpn. Dit is ook een bekend probleem en daarom wilde ik de klantenservice bellen die dit voor mij kan doen.

 

Helaas is die niet meer beschikbaar terwijl deze doordeweeks voorheen altijd tot 22.00 bereikbaar was. Nu lees ik dat je een abonnement moet afsluiten die 5 euro per maand extra kost om uberhaupt de klantenservice savonds te kunnen bereiken? Zijn jullie helemaal van de pot gerukt bij kpn op het hoofdkantoor.

 

Tijdens de reguliere openingstijden kan ik niet even leuk mijn netwerk gaan zitten resetten dat doe ik liever savonds maar ik kan dit niet eens zelf doen als klant. Heel erg bijzonder en erg triest dat je voor 5 euro per maand een abonnement moet afsluiten waarmee je de klantenservice ook savonds kan bereiken.

 

Ik wil graag weten van mensen op de community hier of er nog een manier is waarop de back-up op mijn box12 niet gepusht wordt na verbinden met internet.

Na een reset worden alleen de WiFi naam en wachtwoord teruggezet. Verder niets. Het wachtwoord van de webinterface word niet teruggezet. 

Kun je deze link eens proberen? 

https://www.kpn.com/service/internet/reset-modem

Volgens mij vindt er dan een reset plaats waarbij de WiFi gegevens ook vergeten worden.


KPN zet wifi gegevens en telefooninstellingen terug bij elke reset of vervanging van het  modem. Op die manier merken de meeste mensen niet al te veel vt soort acties.

Om de wifi gegevens (ook) terug te laten naar fabrieksstand is er een additionele reset optie-->wifi reset. In de oude software reeks v12 zit hiervoor onder wifi instellingen een knop wifi defaults. In de nieuwe software zit dit onder instellingen/systeem. 


Dat is dus het hele probleem, ik kom niet in het modem nadat mijn gegevens zijn terug geplaatst.


Heb je de link van @Marlon92 ook al geprobeerd?


Dat is dus het hele probleem, ik kom niet in het modem nadat mijn gegevens zijn terug geplaatst.

Je bedoelt: je kunt niet inloggen op de webinterface? 

Of kun je geen verbinding krijgen met WiFi omdat je het WiFi wachtwoord niet meer weet?


Ik kan niet inloggen in de webinterface. Heb destijds het wachtwoord bij eerste keer instellen hetzelfde gehouden als wat op het modem staat. Dit ook opgeslagen in mn browser maar pakt hem niet. Daarom wil ik hem resetten.


Probeer eens in te loggen via deze link: 

http://192.168.2.254/2.0/gui/#/access-control/user


Reageer