Skip to main content
Vraag

Feedback over nieuwe software Experia Box V10A

• April 2, 2025
  • 7 reacties
  • 123 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Vannacht is de software van mijn Exp.b. V10A bijgewerkt. Dat is best goed gegaan, de meeste instellingen zijn keurig overgenomen.

Maar er is een klein foutje: mijn wifi staat standaard altijd uit, na de installatie ook, maar toch brandt het blauwe wifi-lampje aan de zijkant.

Ik heb het modem opnieuw opgestart, het lampje blijft branden. Fijn als dat in een nieuwe versie nog ff gecorrigeerd kan worden: wifi uit → lampje uit!

Verder complimenten voor de nieuwe beheerpagina.

Een paar kleine tips/foutjes nog:

1. de (vele!) namen van de icoontjes voor verschillende apparaten zouden wel op alfabetische volgorde mogen.
  2. De ruimte voor het IP-adres op de pagina voor adressen reserveren is te smal voor adressen vanaf xxx.xxx.x.10.
  3. Ook bij activiteit wordt je uitgelogd na het ingestelde aantal minuten. Dat lijkt me niet de bedoeling.

7 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 3, 2025

Goedemiddag ​@midegi en dank voor jouw bericht!

Fijn om te lezen dat de update goed is gegaan en dat de meeste instellingen ook keurig zijn overgenomen. We gaan er voor zorgen dat je feedback bij de ontwikkelaars terecht komt en in dat kader ook heel erg bedankt dat je hier een topic voor hebt aangemaakt, wordt heel erg gewaardeerd. Goede tips die je hebt gegeven en ik hoop dat de ontwikkelaars hier wat mee kunnen 🙏🏻

• Nieuwkomer
  • April 8, 2025

Bug gevonden: momenteel zijn er bij mij 17 apparaten verbonden. Via

• Overzicht --> verbonden apparaten

of

• Thuisnetwerk --> Topologie

moet een overzicht te zien zijn, echter worden slechts 4 apparaten weergegeven met daaronder een link naar "13 meer apparaten". Als ik op deze link klik, krijg ik echter geen volledig overzicht, maar wordt ik weer teruggestuurd naar het topologie scherm. Het is nu dus niet mogelijk om gedetailleerde informatie te zien van de overige apparaten in mijn netwerk.

Verder viel het me op dat in firefox de "feedback" pagina niet werkt

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 8, 2025

Goedemiddag ​@flitsflits , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

of

moet een overzicht te zien zijn, echter worden slechts 4 apparaten weergegeven met daaronder een link naar "13 meer apparaten". Als ik op deze link klik, krijg ik echter geen volledig overzicht, maar wordt ik weer teruggestuurd naar het topologie scherm. Het is nu dus niet mogelijk om gedetailleerde informatie te zien van de overige apparaten in mijn netwerk.

Bedankt voor je gerichte feedback, we gaan er voor zorgen dat dit bij de ontwikkelaars terecht komt! 

• April 8, 2025

of

@flitsflits Vaak moet je na wijzigingen gewoon geduld hebben. Dan wordt alles intern in het modem verwerkt en opgeslagen. Dat kan wel een half uur duren, soms nog langer. Daarna zie je opeens alle apparaten op de juiste plaats verschijnen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • June 9, 2025

Nog steeds brandt het wifi-lampje terwijl wifi uit staat en nog steeds wordt je na de ingestelde tijd uitgelogd terwijl je bezig bent met de instellingen van het modem.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • August 11, 2025

Er is nog een foutje in de firmware: namen van apparaten in het thuisnetwerk veranderen. Anders gezegd: als je zelf een apparaat een herkenbare naam hebt gegeven, dan verdwijnt die soms weer. Ook het bijbehorend icoontje verdwijnt. Deze instellingen worden blijkbaar niet goed opgeslagen.

Bovendien kun je namen van (tijdelijk) niet verbonden apparaten niet wijzigen.

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Slimmerik
  • October 26, 2025

Niets van de feedback over nieuwe software Experia Box V10A die ik een half jaar geleden heb ingediend:

is bij de onlangs uitgevoerde update meegenomen!!!

Admin: samengevoegd met je eerdere topic