Skip to main content
Vraag

Firewall instellingen voor Experia Box V10

• August 18, 2025
  • 10 reacties
  • 125 keer bekeken

Hallo,

Ik wil graag naar de firewall instellingen van de Experia box V10. Ik heb alleen het vermoeden dat er geen firewall instellingen te beheren zijn.

Heb deze link gevonden alleen hier wordt gesproken over het menu-item “Beveiliging”. Dit item heb ik alleen niet.

Dit zal denk ik betekenen dat dit niet mogelijk is met het modem dat ik nu heb (weet dat alleen niet zeker).

Kan ik anders een nieuw modem krijgen waar dit wel bij mogelijk is?

10 reacties

• August 18, 2025

Welke firmware staat er op jou modem? Heb jij misschien nog oude firmware met links boven ZTE staan?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

Denk et wel:

• August 18, 2025

Dan heb je nog geen firewall instellingen. Die functie zit in de nieuwe firmware. Die moet jij nog krijgen. 

Een ander modem haalt niets uit. Want alle modems die KPN uitlevert staat oude firmware op. 

Je moet gewoon wachten totdat je de nieuwe firmware krijgt. Je kunt zelf niets doen om de nieuwe firmware binnen te haken ofzo. En KPN medewerkers kunnen er ook niets aan doen. Hiervoor bellen is zinloos. Je moet gewoon wachten.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

Hoelang gaat dat nog duren?

• August 18, 2025

Hoelang gaat dat nog duren?

Dat weet geen mens. Het kan zomaar wezen dat je over een jaar de nieuwe firmware nog steeds niet hebt. Ik kijk inmiddels onderhand nergens meer vreemd van op wat dat betreft. 

• August 18, 2025

Maar waarom wil je die firewall instellingen? Je mist er niks aan hoor...

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 18, 2025

Voor het beheren van een website. Verbinding maken om wijzigingen te uploaden lukt niet en dat moet aangepast worden in de firewall instellingen.

• August 19, 2025

Voor het beheren van een website. Verbinding maken om wijzigingen te uploaden lukt niet en dat moet aangepast worden in de firewall instellingen.

Nee. Dat probleem ligt dan niet aan de firewall van de Experiabox. FTP verbindingen maken lukt gewoon met de oude firmware op de Experiabox v10.

Bij de nieuwe firmware moet je inderdaad de instellingen aanpassen. Maar bij de oude firmware hoef je helemaal niets aan te passen. Dat werkt gewoon.

Heb je het al eens via een hotspot op je telefoon geprobeerd? Lukt dat wel?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 19, 2025

Nee. Dat probleem ligt dan niet aan de firewall van de Experiabox. FTP verbindingen maken lukt gewoon met de oude firmware op de Experiabox v10.

Helaas lukt dat dus niet.

Heb je het al eens via een hotspot op je telefoon geprobeerd? Lukt dat wel?

Ik vermoed van wel, maar nog niet geprobeerd.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi ​@Rene007, we denken hier in de community graag met je mee. 

Wat gebeurt er als je de betreffende site probeert te beheren? Maakt proberen vanaf een andere browser of ander apparaat verschil? En misschien is het een open deur, maar ik gooi 'm er toch even in: Heb je je modem al gereset en maakt dat verschil?

Hier vind je alles wat betreft de instellingen van de V10, met de software die je nu hebt: