Skip to main content

Goedemiddag. Via MijnModem probeer ik enkele poorten open te zetten op mijn KPN Box 12, t.b.v. videogame hosting. Naast de KPN box zijn er geen andere devices in huis.

De server draait gewoon op mijn desktop, bekabeld verbonden.

Uit onderstaand overzicht herleid ik het device IP; 192.168.2.8

Op basis waarvan ik het interne IP statisch gemaakt heb;

En vervolgens heb ik de benodigde poort open gezet;

Ik heb de server draaiend en deze is via 192.168.2.8 gewoon benaderbaar. Ik weet dus dat hij in ieder geval probeert te praten. Via het externe IP krijg ik echter geen gehoord, en ook port checker e.d. rapporteren rood.

 

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe?

Hartelijk dank alvast!

 

Admin: afbeelding verwijderd op verzoek topic starter

Hallo @A.Dietrich 

 

Toen je die forwarding aanmaakte heb je toen het veld External host leeggelaten of daar een * ingevuld?

Bij het aanmaken moet je die leeglaten, hij laat dan ook een * zien maar dat schijnt toch niet hetzelfde te werken.

Regel aanpassen en external host leegmaken schijnt dan ook niet te werken, je moet dan de regel opnieuw aanmaken met lege External host.

Zie deze post:

 

Aanvulling: Haal het bovenste plaatje met ip-adressen weg, daar staat ook je publiek ipv6 adres in.


Hallo @GeSp,

 

Dank voor de reactie. Ik meen dat ik het veld destijds leeg heb gelaten, maar controleren kan geen kwaad. Ik heb de betreffende regel verwijderd en opnieuw ingevoerd, en het veld “external host” leeg gelaten, maar krijg nog steeds geen gehoord op de betreffende poort.

 

Wat betreft mijn IP adres; dank voor de waarschuwing, maar het lijkt erop dat ik mijn post niet meer kan wijzigen. Edit: dank voor de hulp, admin!


Hallo @A.Dietrich 

 

Wat ik ook tegenkwam in een andere post is dat je voor zowel TCP als UDP een aparte regel moet instellen (lijkt mij een bug in de Box 12).

Zo ja dan 1 regel aanmaken voor TCP en 1 voor UDP.

Daarna werkte het ineens wel voor degene die dat zo instelde.


Ha @GeSp,

 

Wederom bedankt voor je reactie. Ik heb de instelling aangepast en er 2 regels van gemaakt.
Helaas heeft ook dat geen oplossing geboden. Gezien het feit dat jouw oplossingen voornamelijk op de manier van invoeren gericht zijn, kan ik hieruit opmaken dat de ingevoerde informatie inderdaad correct is?

 

Heb vanmiddag ook het modem nog eens gereset, maar ook dat mocht niet baten.

Nog wat verdere informatie, wellicht dat het helpt;

  • Nieuwbouw woning
  • Glasvezel aansluiting
  • Het internet is ongeveer een week geleden door de KPN monteur aangesloten
  • Netwerk is stabiel, snelheid in orde

Het servertje heeft in onze vorige woning altijd probleemloos gedraaid. Daar zijn geen instellingen gewijzigd, anders dan natuurlijk het nieuwe interne IP adres.

Naast de in dit topic genoemde poort heb ik ook een aantal andere poorten open gezet t.b.v. andere videogames. Ook die werken geen van allen. Weet iemand of er een servicedesk is van KPN waar ik hiermee terecht kan? Het gaat immers om een product dat zij hebben geleverd. Wellicht weten zij meer?

 

Hartelijk dank!


Ik ga het modem eens een reset geven naar de fabrieksinstellingen, misschien dat dat nog iets oplevert.
Er zijn verschillende topics waarin ik lees dat de Box 12 bepaalde instellingen lijkt vast te houden wanneer er bijv. een nieuw intern IP wordt verstrekt.

De eerste dagen heb ik deze desktop verbonden gehad via een USB-adapter, wat een zeer instabiele netwerkverbinding opleverde. Na 2 dagen de USB-adapater vervangen voor de kabel, waarmee het probleem verholpen was. Mogelijk is er toch iets blijven hangen wat ik met een reset naar de fabrieksinstellingen zou kunnen uitsluiten.


Hallo @A.Dietrich 

 

Ja, de ingevoerde ip-adres binding en de forward regel zien er beide correct uit.

En aangezien je intern wel connectie krijgt naar je server leek het mij dan hier in te kunnen zitten.

 

Herstart modem kan nooit kwaad, er kan i.d.d. best wel iets zijn blijven hangen.

Je zou ook nog naar de firewall instellingen op je server kunnen kijken, mogen alle ip-adressen connectie maken met je server of staat er een restrictie ingesteld?

Je kan een KPN Service Plus abonnement afsluiten, kost € 5 per maand en je kan hem na 1 maand weer opzeggen.


Ook een factory reset van het modem heeft niets opgeleverd.

 

Wat betreft de firewall; er is een exclusie voor deze paar apps. Inderdaad, iedereen kan connectie maken.

Daarachter zit wel een whitelist, maar dat zou niet moeten voorkomen dat de server zichtbaar wordt.

Ik ga KPN Service Plus eens een poging geven!


Hoi @A.Dietrich, welkom.

Ik moet je eerlijk bekennen dat servers opzetten niet mijn sterkste punt is. Ik heb wel deze topics voor je. Misschien heb je er wat aan:

 


Hi all,

 

Na contact te hebben gelegd met de KPN Service Plus lijn, alle instellingen te hebben doorlopen en verschillende zaken te hebben uitgesloten is mij een nieuwe Box 12 toegestuurd.
En met succes; na de eerste poging was het probleem direct de wereld uit! Bedankt @GeSp voor de tip!


Hoi @A.Dietrich 

 

Fijn dat het opgelost is, toch wel een hele specifieke fout in die Box 12 dat alleen forwarden dan blijkbaar defect was.

Welke firmware versie heeft deze Box 12 en weet je toevallig ook nog welke de vorige had?


Goedemiddag,

De nieuwe Box 12 draait op SGEJ10000516, onbekend waar de vorige Box 12 op draaide.