Skip to main content

Vannacht heeft KPN nieuwe software op mijn modem gezet. Daarbij nie aangegeven dat FTP niet meer zou werken. Na veel proberen mijn provider gevraagd. Die verwees me naar een KPN site

Ik heb de site voor het aanpassen gevolgd.

In de beschrijving staat dat in kolom id (die er niet is) moet zoeken naar FTP wat ook niet voorkomt.

Ma gesprek met KPN helpdesk (die het ook niet wist) even nagedacht en me vervolgens gerealiseerd dat het natuurlijk moest zijn TCP maar met poortnummers 20/21

en ja hoor dat blijkt te werken.

Als KPN een goede instructie had gemaakt (gewoon even tseten wat je opschrijft) had me dat veel tijd gescheeld

Hi ​@DickKaas en welkom bij de KPN Community! 

Fijn dat je de oplossing toch gevonden hebt. Mocht je in de toekomst nog ergens tegenaanlopen wat FTP betreft, dan hebben we ook een kennisartikel over de firewall instellingen op modems met KPN Software.
Daar kun je meer informatie vinden over welke instellingen we aanraden. 

Jammer dat het even duurde voor je het antwoord had gevonden, maar hopelijk heb je er nu geen omkijken meer naar!
Bedankt dat je de oplossing hier ook laat weten. Handig voor eventuele toekomstige lezers. 🙂

Ik zat ook met dat probleem.  Als je de beveiliging omzet van ‘Middel’  naar  ‘Standaard’ worden een aantal poorten,  waaronder ook die voor FTP open gezet.  (Bij mij tenminste….)

Het is overigens tekenend dat de standaard instelling ‘Middel’ heet, terwijl ‘Standaard’ dan weer een keuze optie is.  Over deze update is echt maanden nagedacht, dat merk je aan alles...

Reageer