Skip to main content

Ik heb geprobeerd om een gastnetwerk wifi in te stellen. Echter als ik via de browser via het IP adres + het admin wachtwoord dat achterop de box 12 staat probeer in te loggen krijg ik een foutmelding. Ik heb hier al gezocht en gevonden dat meerder mensen hier problemen mee ondervonden hebben.

Vraag: is er inmiddels iemand die een oplossing weet voor dit probleem?

groet

Corné

Hi @Corné vT! Niet de bedoeling dat dit niet lukt dus ik kijk mee. 

Allereerst raad ik je aan om de stappen voor het inloggen op de webinterface van de Box 12 door te lopen. Met name de tips in het oranje blokje. Die lossen bij vrijwel iedereen de inlogproblemen op, dus hopelijk bij jou ook! 


Hi @Sanne_M , helaas , ik heb het volgens de methodes in jouw link geprobeerd , maar krijg steeds de melding ‘wrong login information’ 


@Sanne_M Heb het via de Safari en Edge browsers geprobeerd.


@Sanne_M ook nog via firefox geprobeerd, dat geeft hetzelfde resultaat


Hmmm, als je al eens eerder hebt ingelogd dan heb je zelf een wachtwoord ingesteld. Als dat het geval is, wil je dan de Box 12 resetten? Dan gaat hij weer terug naar het wachtwoord dat op de sticker op de Box 12 staat (je kunt ook de QR code daar scannen) en hopelijk lukt het dan wel om in te loggen. 🤞


Hallo @Corné vT via

https://192.168.2.254 

zou het moeten lukken.

De eventuele veiligheidsmeldingen kun je negeren en doorheen enteren.

 


@JanD nee Jan, ook als ik https://192.168.2.254/2.0/gui/#/login/ gebruik krijg ik dezelfde foutmelding. Jammer, bedankt voor je reactie.


@Sanne_M nee Sanne, ik heb nog nooit zelf ingelogd. Weet ook niet of de KPN monteur dit afgelopen maandag bij de installatie gedaan heeft. Maar ik neem aan dat deze dan geen ander wachtwoord instelt. Toch?


Wat zijn de gevolgen van een reset van de box, moet ik dan ook het wifi wachtwoord veranderen in mijn devices?

 


Ik hoop eigenlijk op een andere oplossing eerlijk gezegd…😁


Als de monteur het wachtwoord zelf heeft ingesteld dan laat de monteur dat wachtwoord ook bij jou achter. Resetten is de enige mogelijkheid om het wachtwoord opnieuw in te stellen, dus mocht je het wachtwoord nergens hebben en mocht het met de QR code op de sticker niet lukken, dan is dat de enige optie. 

Als het modem niet automatisch je eigen wifi instellingen weer toepast, dan kun je via de webinterface ook weer je oude wifinaam en wachtwoord instellen. De apparatuur verbindt er dan ook weer mee. 🙂 Dus hoef je niet alles opnieuw aan te melden. 


@Sanne_M @JanD  ik heb uiteindelijk KPN telefonisch gevraagd om mijn box12 te resetten.  Direct daarna kon ik met de admin code achterop de box 12 inloggen en een wifi-gast netwerk aanzetten. De dame van KPN wist mij wel te vertellen dat de er een update komt om de problemen met inloggen op box12 op te lossen, deze update komt (volgens haar) in september 2023!


@Sanne_M @JanD en nu kon ik ook inloggen op de KPN Thuis APP, want die maakt ook gebruik van dezelfde Admin code 😁


Fijn dat het nu lukt @Corné vT! 😄

Je kunt je alvast aanmelden voor de nieuwe software update om deze de testen. Dat kan via ons Box 12 software update aanvragen topic, dus mocht je dat nog willen dan kun je je daar aanmelden. 🙂


@Sanne_M nee daar die ik niet aan mee Sanne. Ik heb een Super Wifi 2 aangesloten staan. En ik las net dat Mesh dan niet meer werkt.

 


@Sanne_M nee daar die ik niet aan mee Sanne. Ik heb een Super Wifi 2 aangesloten staan. En ik las net dat Mesh dan niet meer werkt.

 

Inderdaad, de huidige handmatige update mogelijkheid is alléén voor bezitters van een KPN Box12 zonder KPN versterkers @Corné vT 

 


@Sanne_M nee daar die ik niet aan mee Sanne. Ik heb een Super Wifi 2 aangesloten staan. En ik las net dat Mesh dan niet meer werkt.

 

Inderdaad, de huidige handmatige update mogelijkheid is alléén voor bezitters van een KPN Box12 zonder KPN versterkers @Corné vT 

 

Dank je @JanD 


Ah dan is dat inderdaad geen optie. Goed dat je het meldt en fijn dat je in elk geval voor nu wel in kunt loggen. Dan is het wachten op de update. 🙂