Skip to main content

Fritz!7590 heeft WiFi-5 tot zijn beschikking, echter de Experiabox heeft WiFi-6 tot zijn beschikking.

Mijn vraag : Merk je het verschil tussen de Fritz WiFi-5 en de Experiabox WiFi-6 ? en is het raadzaam om bij KPN een ruil aan te vragen ?

Bij een speedtest. En misschien bij het downloaden van grote bestanden. Maar anders merk je er niets van.

Ik denk dat u helemaal geen andere krijgt van KPN. Klanten die een Experiabox v10 of v10a hebben krijgen ook niet zomaar de KPN Box 12 vanwege WiFi 6. Als u de Fritzbox huurt zal dat hetzelfde zijn vermoed ik.


Ik haal met mijn fritzbox 7590 hogere snelheden dan met de box12 van kpn.

Wifi 6 is sowieso alleen interessant als je veel apparaten tegelijk verbonden hebt die ook allemaal wifi 6 ondersteunen... anders heb je er weinig aan.

 


Zoals al aangegeven, is er vooral voordeel, als je apparaten hebt die Wifi-6 ondersteunen. Dat worden er wel steeds meer. Ik merk zelf wel het verschil in snelheid op bijvoorbeeld de Game PC van mijn zoon die Wifi 6 ondersteunt met het downloaden van games (Wifi 6 is dan vooral interessant, als je het met bv 1 Gbit glasvezel combineert). Ik gebruik zelf een Fritzbox 4060 (die ook Wifi 6 ondersteunt).

Overigens is er ook een  Fritzbox7590AX model die dezelfde functionaliteit heeft als de 7590, maar wel Wifi 6 ondersteunt. Die 7590AX kun je, dacht ik, niet via KPN huren, maar wel zelf kopen.


Hallo @VinnyG geen enkele Experiabox van KPN ondersteunt wifi6, dat doet alleen de KPN Box12 van KPN.

Het voordeel van wifi6 is, dat als je ook geschikte apparatuur hebt die wifi6 ondersteunt, je veel sneller wifi kunt hebben. Zelf heb ik een Gigabit abo en mijn Chromebook ondersteunt ook wifi6 en haal via wifi6 nagenoeg dezelfde snelheid als bekabeld.

 


Fritz!7590 heeft WiFi-5 tot zijn beschikking, echter de Experiabox heeft WiFi-6 tot zijn beschikking.

Mijn vraag : Merk je het verschil tussen de Fritz WiFi-5 en de Experiabox WiFi-6 ? en is het raadzaam om bij KPN een ruil aan te vragen ?

Hoi @VinnyG . Welkom op het forum.

Het hangt een beetje van je behoeftes af. Persoonlijk zou ik lekker die Fritzbox blijven gebruiken maar als jij sneller draadloos wil down of uploaden is het raadzaam om te kijken of je apparaten deze nieuwe standaard ook ondersteunen.   Â