Skip to main content
Beantwoord

Fritz!Box 5490 (XS4ALL) traag en instabiel, hoe krijg ik een nieuw modem?

• April 14, 2026
  • 1 reactie
  • 10 keer bekeken

Hallo!

Ik heb Internet van XS4all en sinds kort vertoont het modem kuren, wifi valt weg, en de webinterface is tergend traag op alle pagina's van de Fritz wat het geheel onwerkbaar maakt, ik heb het modem(Fritz! 5490) ongeveer 10 jaar dus denk ik dat het tijd is voor een nieuwe want deze werkt niet meer zo lekker.

Maar ik kan de juiste ingang hier op KPN.com niet vinden, ik zit in een draaideur waarbij via tests het modem op afstand getest wordt, en daarna goed bevonden wordt en hop ben ik uit het traject van nieuw modem aanvragen, maar die tests zijn natuurlijk een momentopname want het probleem doet zich af-en-toe voor. De web-interface is blijvend traag ook na meerdere reboots, maar daar wordt niet op getest bij KPN.

Wie kan mij aan een mens helpen bij KPN om dit gezeur verder af te handelen?

Bij voorbaat bedankt.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@j4ck1nth3b0x ,

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier:

1 reactie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 14, 2026

Hallo ​@j4ck1nth3b0x ,

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld op een moment dat jou uitkomt.

Je kunt KPN ook een bericht sturen via social media. Je vindt KPN op deze social media kanalen: InstagramFacebook of X.

Stuur daar je vraag via een privébericht en je krijgt zo snel mogelijk reactie.

Meer opties vind je hier: