sinds een week ben ik aangesloten bij KPN op glasvezel; voorheen ruim 20 jaar bij ziggo op de kabel. Daarvoor gebruikte ik een fritzbox (laatst de C6670 cable). Ik was (denk ik) best handig met die box in combinatie met een fritzbox.
Echter nu raak ik het spoor bijster. Ik wil de fritzbox 5690 PRO gebruiken ipv het knp modem (experia 12). Ik vind en lees van alles op het net maar raak alleen maar meer het spoor bijster. Ik heb twee insteekmodules, de SFP AON en GPON. Volgens mij moet ik GPON gebruiken en daarop de glasvezelkabel die meegeleverd is. Volgens mij moet het andere uiteinde van de glasvezelkabel is het aansluitpunt van KPN in e meterkast, echter ik zie niet waar. Ik zie slechts 1 ingang voor een netwerkkabel en daar past met geen mogelijkheid die glasvezelkabel in (?????). Vervolgens lees ik dat KPN blijkbaar het Modem ID moet hebben (ergens voor…..) waar geef ik dat door als het al moet. Kortom ik kom er simpelweg niet uit; ook vind ik diverse handleidingen, die elkaar gedeeltelijk tegen spreken en niet altijd volledig lijken te zijn.
Wie kan me op weg helpen alvorens ik een monteur moet laten komen.
Veel dank op voorhand.