Skip to main content

Al heel lang heb ik de FRITZ!Box 7490 (vanuit xs4all). En ik gebruikte op een "onbekende” WIFI altijd de VPN optie naar mijn Fritzbox voor mijn Android. Nou het zal bekend zijn...sinds Android 12 kan Fritzbox daar niet meer mee omgaan (iets met IPSec Xauth PSK en IKEv2). Althans...wel op nieuwe firmwares voor de Fritz...maar die komt niet uit voor mijn verouderde 7490.

Iemand enig idee hoe ik die ouwe 7490 bij KPN kan inruilen voor moderne versie die mee gaat met zijn tijd? Het is een bruikleen apparaat nm.

Ik zou beginnen het gewoon netjes te vragen bij de xs4all hulplijn.

Als er geen nieuwe inzit kun je ofwel overstappen naar hussel en er een bijhuren voor 7,50 per maand (dan zit je ongeveer op het oude xs4all  bedrag), ofwel eentje kopen, dan heb je, met een jaar of 2 de router terugverdiend. 

 

 


@Kimball heb je al op de website van de Fritzbox gekeken. Hier staat volgens mij de oplossing van je probleem. 
 

Website Fritzbox


Ik betwijfel of die omgeruild word. Want volgens mij is die 7490 nog niet officieel "End OF Life". Dat de VPN het niet meer doet is spijtig. Maar denk ik geen reden voor omruilen.

Kunt u niet een app uit de appstore gebruiken die wel werkt?


In het verleden konden we de nieuwste Fritz!box van XS krijgen als je je abonnement met een jaar verlengde, zo heb ik nu de FB 7590. Of deze regel nog geldt weet ik niet. Een telefoontje naar 020 398 76 66 is altijd de moeite waard. HIER vindt je overigens de meest recente info over de Fritz!boxen, w.o. de 7490. Als je één op één (technisch) overgezet bent van XS naar KPN heb je nog steeds recht op de meest uitgebreide service van XS4ALL, mogelijk ook op de 7590.   


@Kimball heb je al op de website van de Fritzbox gekeken. Hier staat volgens mij de oplossing van je probleem. 
 

Website Fritzbox

Merci voor de link. Heb ik, maar mijn fritz kan enkel IPSec Xauth PSK. En Android accepteert dat  iet meer, zou onveilig zijn. Nieuwere fritzen kunnen een betere beveiliging wel