Skip to main content

Wie o wie weet raad. Vandaag is mijn KPN aansluiting opgeleverd. Via de geleverde KPN BOX 12 werkt alles na behoren en haal ik de juiste snelheden. Echter wanneer ik mijn FtitzBox 7590 AX aansluit als vervanging van de KPN BOX 12 werkt alles wel maar lijkt de upload en download snelheid wel async te zijn.

 

met KPN BOX 12:

download 708 Mbps

upload 938 Mbps

 

Met FritzBox:

download 262.8 Mbps

upload 63.8 Mbps

 

Heb de Fritzbox gewoon ingesteld via de Wizard en staat dus op de onderstaande instellingen:

ISP: KPN

Type of Connection: KPN Glasvezel

 

Connection Settings:

Downstream 1000 Mbit/s

Upstream:1000 Mbit/s

PPPoE Passthrough

 

Wie o wie weet raad waar dit aan kan liggen?

 

 

Hallo @Jopie_07 , ben je wel klant bij KPN, de provider? Want KPN kent geen dreamboxen als modem/router, wel Experiaboxen met diverse nummers en de KPN Box 12.

 


Hallo @Jopie_07 

 

Hoe meet je die snelheden, via WiFi of bedraad?

Staat de powermode wel ingeschakeld?

Van de AVM support website:

WAN-poort voor gigabit-LAN configureren

De volgende maatregel is alleen noodzakelijk als je internetprovider snelheden van meer dan 100 Mbit/s garandeert:

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Home Network".
  2. Klik in het menu "Home Network" op "Network".
  3. Klik op het tabblad "Network Settings".
  4. Schakel "Power Mode" (1 Gbit/s) in voor de "WAN"-poort.
  5. Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.

 

Bedankt @JanD , ben klant bij KPN. Heb tekst inmiddels aangepast het is een KPN BOX 12.

 


Hoi @GeSp 

Ik test het met een laptop op één van de LAN poorten met de KPN (glasvezel) Speedtest

 


Hoi @Jopie_07 

 

Je hebt ook de laatste versie Fritz!OS erin zitten v7.31?

Je zou ook de 3de tip van die supportpagina nog kunnen proberen:

Snelheid van de internetverbinding in de FRITZ!Box instellen

  1. Klik in de gebruikersinterface van de FRITZ!Box op "Internet".
  2. Klik in het menu "Internet" op "Account Information".
  3. Voer in de sectie "Connection Settings" in de invoervelden "Downstream" en Upstream" de snelheidswaarden van de internetverbinding in voor het ontvangen (download) en verzenden (upload) van gegevens in Mbit/s. Als de invoervelden niet worden weergegeven, dan worden de snelheidswaarden automatisch gedetecteerd. In dit geval kunnen de waardes niet worden aangepast.
  4. Klik op "Apply" om de instellingen op te slaan.
  5. Controleer of de internetverbinding nu snel genoeg is.
  6. Als de internettoegang nog altijd duidelijk te traag is:
      1. Verlaag de ingestelde upstreamwaarde iets, bijvoorbeeld met 1 Mbit/s.
      2. Controleer of de internetverbinding nu snel genoeg is.
      3. Herhaal deze stappen enkele keren en gebruik de instelling waarmee je de beste snelheid bereikt.

Hoi @GeSp ,

 

Ja, de laatste Fritz!OS zit v7.31 erin.

Helaas geen verandering na aanpassing van de genoemde waardes. 

 

Denk dat ik maar eens de Facory Settings ga restoren..

 


Voor de gene die ook tegen dit probleem aanloopt. Ik heb dit probleem kunnen verhelpen door de ONT van de KPN, te resetten.

De KPN ONT is het kastje wat ze over je glasvezel aansluiting heen schuiven om van glasvezel naar koper te gaan, Op dit kastje zit ook een aan en uit schakelaar waarmee je de ONT uit en aan kan zetten.

 


Hoi @Jopie_07, fijn dat je nu de snelheid hebt gevonden. : ) en ook top dat je de oplossing hebt gedeeld. Bedankt.

Mocht er nog weer wat zijn, laat het ons weten.Â