Skip to main content

Hallo,

 

Ik ga mijn experia v10 vervangen voor een fritz box 7590 ax

is er ook een mogelijkheid om het zelfde netwerk naam en wachtwoord te behouden van de v10 ?

 

er zijn behoorlijk wat apparaten die op wifi draaien en ik zou er een beetje ongelukkig van worden als ik alles opnieuw moet instellen 😁😁

 

ik gebruik trouwens het ssid en wachtwoord wat onder de v10 staat, dus nooit aangepast 

Ja dat kan. 


Gelukkig 😁 

 

ik had de 7590 al besteld zonder bij het wifi gedeelte na te denken ( precies ook de reden juist dat ik de v10 wilde vervangen)

 

ik had al gelezen dat als je een vervangende experia zou krijgen dat dan de ssid en wachtwoord van de oude box automatisch overgenomen zal worden.

 

gaat dat ook zo bij een modem die niet door kpn zelf is uitgegeven?

m.a.w gewoon aansluiten en een kwartiertje geduld 😁😁?


nee je moet het dan wel zelf aanpassen in de fritzbox ( en dan het zelfde daar intypen wat het was ) 


Aha, duidelijk  inloggen op het nieuwe modem en dan de oude gegevens invullen en opslaan…..

Dat moet mij zelfs lukken.

ik laat nog even weten of het mij gelukt is 👍

 


Dat gaat je wel lukken, zelfs ik kan het 😜


Aha, duidelijk  inloggen op het nieuwe modem en dan de oude gegevens invullen en opslaan…..

Dat moet mij zelfs lukken.

ik laat nog even weten of het mij gelukt is 👍

Ja het is heel simpel, ga naar https://fritz.box/ voor je Fritz!box setup (dit moet je altijd doen bij een nieuwe Fritz!box) en volg alle stappen.


Tijdens het installatie proces vraagt hij ook of je de WiFi gegevens wilt aanpassen, deze verander je dan naar je huidige naam en wachtwoord. Daarna zal alles thuis direct verbinden met je nieuwer Fritz!box.


Zo moet het vast lukken.

Ik zal denk ik bedraad eerst verbinding moeten zoeken?

En anders kom ik daar snel genoeg achter.

Eerst maar even zorgen dat Bol de modem morgen levert 😁😁


Ik zal denk ik bedraad eerst verbinding moeten zoeken?

Het beste is al je de mogelijkheid hebt even een LAN kabel aan te sluiten, en dan naar https://fritz.box/ gaan.

En anders eerst met de gegevens achter op de Fritz!box inloggen.

Mocht je verder vragen hebben over de Fritz!box, stel ze gerust!


Ik zal denk ik bedraad eerst verbinding moeten zoeken?

Het beste is al je de mogelijkheid hebt even een LAN kabel aan te sluiten, en dan naar https://fritz.box/ gaan.

En anders eerst met de gegevens achter op de Fritz!box inloggen.

Mocht je verder vragen hebben over de Fritz!box, stel ze gerust!

Helemaal mee eens.  Als je dit soort wijzigingen gaat doen is het veel praktischer om even een kabeltje te gebruiken.


Ik zou nog even terugkoppelen omtrent de installatie 😁

Op zich was het begin eenvoudig.

alles aansluiten en fritzbox benaderen.

daarna moest hij de dsl lijn testen en daar gaf hij steeds foutmeldingen dat de lijn instabiel was.

na diverse malen proberen eerst maar even alles laten liggen en warme hap eten.

 

tot mijn verbazing zag ik daarna beide lampjes groen branden en was er verbinding.

 

Daarna even de wifi gegeven veranderen en gaan met die banaan 😁👍

 

bedankt voor jullie hulp en aanmoediging 


Ik zou nog even terugkoppelen omtrent de installatie 😁

Op zich was het begin eenvoudig.

alles aansluiten en fritzbox benaderen.

daarna moest hij de dsl lijn testen en daar gaf hij steeds foutmeldingen dat de lijn instabiel was.

na diverse malen proberen eerst maar even alles laten liggen en warme hap eten.

 

tot mijn verbazing zag ik daarna beide lampjes groen branden en was er verbinding.

 

Daarna even de wifi gegeven veranderen en gaan met die banaan 😁👍

 

bedankt voor jullie hulp en aanmoediging 

De fritzbox kan intrainen op verschillende niveaus.   Dat kun je zelf ook nog beïnvloeden. 

Als je nou (onverhoopt) merkt dat je verbinding een paar keer per week wegvalt, kan het zijn dat ie net op het randje zit van wat haalbaar is.  Dan kun je een stabiele profiel overwegen.

Mocht dit issue terugkomen en een ander profiel helpt niet, dan wordt het tijd dat wij die lijn gaan nakijken. 


Ik zal het in de gaten houden 

meerder keren, echt tig keer per dag ( zonder te overdrijven) even geen wifi meer.

Het was het beste te merken aan de internet radio die hier hele dag aanstaat.

en natuurlijk aan de experia die hier in het zicht stond.

even blauw lampje en daarna rood 

vandaag aan mijn vader gevraagd en hij heeft niet gemerkt dat ook maar 1 keer er even geen verbinding was.

 

ik zal uiteraard er mee bezig gaan als toch blijkt dat het niet opgelost is, en kom daar dan op terug 


Reageer