Skip to main content

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn Fritzmodem 7590 SW. 

Heb een glasvezelaansluiting 200Mb -200Mb

Echter de snelheid op 2,4 Ghz valt steeds terug naar ongeveer 10 Mb. Als ik de Fritzbox uitzet en na een minuut weer aan dan is de snelheid 100Mb.

Maar na een tijd is de snelheid weer terug naar 10 Mb. 5ghz is normaal Rond de 200 Mb maar die valt dan terug naar rond de 100Mb. Na opnieuw opstarten is dat dan weer 200Mb. Alleen na verloop van tijd valt hij ook weer terug naar ongeveer 100Mb. Alles al geprobeerd glasvezel kastje opnieuw opgestart etc kabel vervangen. Maar niks helpt.

Zou het kunnen zijn dat de Fritzbox niet goed meer werkt want het is altijd goed geweest.

Probeer service plus helpdesk te bereiken maar daar wordt de verbinding continue verbroken.

Wie kan mijn helpen met dit probleem.

Geef de FB eens een fabrieks-reset en kijk eens of de firmware up-to-date is @Ben_1959 


Hoi @Ben_1959 

Ter aanvulling op de reactie van mede forumlid @N.N. , zou je ook nog direct contact kunnen opnemen met AVM Nederland (de fabrikant van de Fritz!Box).
Daar zitten zeer vakkundige medewerkers (zelf regelmatig mee gebeld) die alles weten over hun Fritz!Boxen en jouw prima kunnen helpen bij dit probleem.

Het telefoonnummer van de AVM Nederland Supportlijn is: 085-2084172
Bereikbaar: Maandag tot en met Vrijdag van 11:00 tot 17:00 uur


Hoe is het nu met de FRITZ!Box, @Ben_1959? Heb je een reset en check op updates kunnen doen, en merk je daarmee ook verbetering?


@Erik van KPN 

Ik heb inmiddels de servicedesk plus gebeld, en die hebben mij prima geholpen.

Alles is gereset en er was iets in het kastje waar de glasvezel binnenkwam niet goed. Na alles gereset te hebben is alles tot nu toe goed en de snelheid is ook weer zoals het zijn moet.

 


Top, goed om te horen!


@Erik van KPN

Ik heb inmiddels de servicedesk plus gebeld, en die hebben mij prima geholpen.

Alles is gereset en er was iets in het kastje waar de glasvezel binnenkwam niet goed. Na alles gereset te hebben is alles tot nu toe goed en de snelheid is ook weer zoals het zijn moet.

 

 

Hoi @Ben_1959 

Super om te lezen dat het probleem is opgelost.
Het was dus een kwestie van het resetten van het glasvezelmodem in de meterkast, waarna alles weer goed was.


Reageer