Skip to main content

Goedenavond alle,

Ik heb sinds gisteren de Fritz!box 7590ax.

ik probeer volgens de gebruiksaanwijzing van AVM site, deze box aan de praat te krijgen, en dat gaat direct in het begin al mis.

Ik probeer eerst verbinding te maken met WLAN, dus ik voer de code in maar iedere keer krijg ik de melding verbinding mislukt.

Ik ben met dit soort dingen totaal niet kundig, vandaar ook de gebruikte aanwijzingen van AVM

Wie weet er raad of kan mij hierbij eventueel bijstaan.

Hoi @Bosbouwer63, welkom hier. -

De FRITZ!Box krijg je niet aan de praat begrijp ik. Heb je de FRITZ!Box via ons? Want dan wil ik je aanraden 0800-0402 te bellen. Je hebt dan ook toegang tot onze Service Plus. Mijn collega kan je dan helpen.

Heb je hem zelf aangeschaft, dan wil ik je aanraden deze te resetten. Wanneer je deze instelt, dan moet je de keuze krijgen uit een provider voor zover bij mij bekend. Vervolgens kan je de installatie doorlopen. 


Het beste is om de Fritzbox via een UTP kabel te connecten aan een laptop. Log in met ip-adres 192.168.178.1 met het wachtwoord die je in de doos erbij hebt gekregen. En dan kun je het KPN profiel selecteren. Ik weet niet of je glasvezel hebt. Maar is dat zo dan moet je het KPN glasvezel profiel selecteren. Als je internet hebt dan moet je de FritzOs firmware upgraden naar de laatste versie. De laatste versie is 7.29. Ik gebruik zelf de Fritzbox 4040 en ik had internet en IPTV echt binnen 5 minuten aan de gang.


Erg hinderlijk is dat.

Als ik het goed begrijp is er geen contact via de wifi. Kun je wel contact maken met een andere router, dan weet je dat het met de box ook zou moeten lukken. Probeer het anders eens met een kabelverbinding. 
Heb je al eens gekeken op nl.avm.de? Daar kun je ook vinden hoe je kunt resetten en hoe je terug kan naar fabrieksinstellingen  

Of heb je misschien de instellingen via een back-up overgezet van een andere Fbox?

Dat had ik ook, en dan wordt het wifi-wachtwoord van de oude box meegenomen  

Voor het instellen kun het beste de wizards gebruiken  

Sterkte en succes!

 


Bart_Z Ik heb een 7590ax en bij mijn weten heeft de KPN toch alleen de 7590 ???

Dus ik zal hem morgen proberen te resetten.

 

Helper  Ook jij bedankt voor je reactie, en zal eens kijken wat ik kan doen via mijn laptop.

Hier in mijn dorp hebben wij alleen nog de oude koperen verbinding, wanneer glasvezel komt is mij nog onbekend.

 

Slimmerik Ook jij bedankt voor je reactie, en met mijn oude experiabox v10 heb ik gewoon contact het is alleen dat ik dan op mijn boven etage erg slechte wifi heb.

En als ik er iets op aansluit om wifi te kunnen versterken, dan valt de experiabox v10 helemaal uit (hij schakelt zelfs het stroom uit :slight_frown: raar maar waar).

Ik heb geen kabel ik kijk tv via de satelliet verbinding en dat werkt voor mij prima.

Ik heb inderdaad gekeken bij AVM, en vind daar alleen maar een gebruikshandleiding van de 7590, maar dat blijkt qua software het zelfde te zijn.

Nee ik heb geen back-up daar dat voor mij alleen maar moeilijker wordt, aangezien ik niet zoveel kennis heb van dit soort zaken.

 

 


Ja, alleen de 7590 en nog een andere voor Pair Bonding. 

Ik ben benieuwd of je morgen na het resetten met de stappen van Peter A. de FRITZ! aan de gang krijgt. 


Misschien helpt deze link
 

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7590-AX/285_Wachtwoord-voor-de-gebruikersinterface-van-de-FRITZ-Box-vergeten/


Het zit mij totaal niet mee, ik heb gedaan wat Peter zij maar het probleem is nu zelfs zo dat ik er nu totaal niet meer in kom.

Ik heb het gedaan via mijn laptop en later nog geprobeerd via mijn desktop, zelfs kabels verwisseld maar wat ik ook doe, nul nopes nada. :angry:

Wie heeft voor mij een oplossing. :slight_frown:


@Bosbouwer63 AVM geeft 5 jaar garantie en ondersteuning. Ondersteuning kun je inroepen via nl.avm.de. Uit ervaring weet ik dat dat prima werkt. 


Bedankt Slimmerik, heb jij een link daarvoor.

Ik had zelfs dit nog geprobeerd maar ook dat geeft geen soelaas.

FRITZ!Box-gebruikersinterface kan niet worden geopend | FRITZ!Box 7369 | AVM Nederland


@Bosbouwer63 lijkt mij een goed idee om eens contact met AVM te zoeken. Zij kunnen je vast helpen. Horen graag of het is gelukt.


@Bosbouwer63 via deze link

https://nl.avm.de/service/ondersteuning/

kun je de hulp van AVM inroepen.

Dan nog even een ander weetje: Als je in dit forum ergens op antwoord, kun je de al deelnemende forumleden oproepen door eerst een @ te typen, dan krijg je vanzelf een lijst met namen.


@JRe  bedankt voor deze nuttige tip.

@Bart_Z  en @JRe  Ik heb al een ticket aangemaakt via hun site, krijgt nog een vervolg.

Tot nu toe wil ik jullie vriendelijk bedanken voor het meedenken. 


@Bosbouwer63 er bestaat natuurlijk een kleine kans dat het aan de FritzBox ligt. Zit je nog binnen de 14dagen retourrecht? 


@SledgehammerNL  ik heb de box sinds afgelopen vrijdag, en ik heb hem zelf gekocht bij Proshop - Computers, iPads, Notebooks, Smartphones - Grote keuze.

Daar heb ik in het verleden wel meer gekocht, goede snelle service.

Ik wacht eerst maar af wat er nu gaat komen, want defect is hij niet, ik heb gewoon ergens iets fout gedaan, en kom er nu niet meer in wat ik ook doe ik heb zelfs de raad van @Peter A.  opgevolgd maar echt niets werkt.


@Bosbouwer63 heb je de oude Experiabox nog? Die kun je ook even aansluiten. Vervolgens de FritzBox aan de Experiabox koppelen via een LAN-poort. De Experiabox zal de FritzBox een ip-adres geven. Via dat ip-adres kun je dan inloggen op de FritzBox en die terugzetten naar fabrieksinstellingen. 


Kun je proberen de Fritzbox te bereiken via het nood ipadres 169.254.1.1?


Het zit mij totaal niet mee, ik heb gedaan wat Peter zij maar het probleem is nu zelfs zo dat ik er nu totaal niet meer in kom.

Ik heb het gedaan via mijn laptop en later nog geprobeerd via mijn desktop, zelfs kabels verwisseld maar wat ik ook doe, nul nopes nada. :angry:

Wie heeft voor mij een oplossing. :slight_frown:

Hoe sluit u de laptop of desktop aan op de box? Gewoon met een utp kabel? Op 1 van de 4 lan poorten? De fritzbox is verder nergens mee verbonden? Alleen de stekker zit in het stopcontact? 


@SledgehammerNL  Nee, dat had ik nog niet gedaan, ga ik morgen proberen, heb vanavond een verjaardag.

@Peter A. Ja heb ik geprobeerd zowel met als zonder draad.

@Nick83 Laptop is via draad of draadloos niet te bereiken (maar ik kan hem wel zien.

Desktop is op lan 1 aangesloten en ook daar geen resultaat, en op beide manieren zit de stekker in het stopcontact (dus GEEN stekkerblok/verdeeldoos).


@Nick83 Laptop is via draad of draadloos niet te bereiken (maar ik kan hem wel zien.

Desktop is op lan 1 aangesloten en ook daar geen resultaat, en op beide manieren zit de stekker in het stopcontact (dus GEEN stekkerblok/verdeeldoos).

Welk ip krijgt de laptop of desktop van de frisse box? Wat krijgt u als u in een opdrachtprompt doet:

ipconfig /all

Staat DHCP Enabled op Yes?


Probeer eens via fritz.box


@SledgehammerNL  Jij bent mijn redder in noot, ik heb hem via mijn experiabox v10 in de fabrieksinstelling kunnen zetten.

Dit duurt 5 min. en dan moet ik verder zien

In de haast kwam ik iets tegen van versie 7.29.??? is dat de laatste, of is het verstandig dat ik dat eerst check..

Maar ik ben weer een beetje blijer, en mijn dank gaat dan ook uit naar een ieder die hiermee een steentje heeft bijgedragen met natuurlijk een eervolle melding aan @SledgehammerNL :thumbsup_tone1::clap_tone1:  nogmaals mijn dank hiervoor.


@SledgehammerNL  Jij bent mijn redder in noot, ik heb hem via mijn experiabox v10 in de fabrieksinstelling kunnen zetten.

Dit duurt 5 min. en dan moet ik verder zien

In de haast kwam ik iets tegen van versie 7.29.??? is dat de laatste, of is het verstandig dat ik dat eerst check..

Maar ik ben weer een beetje blijer, en mijn dank gaat dan ook uit naar een ieder die hiermee een steentje heeft bijgedragen met natuurlijk een eervolle melding aan @SledgehammerNL :thumbsup_tone1::clap_tone1:  nogmaals mijn dank hiervoor.

Mooi zo. weer een stap verder. 7.29 is inderdaad de laatste versie (Labor-versies uitgezonderd). 


Dit probleem is nu opgelost, moet ik nu een nieuw draadje aanmaken of kan ik hier verder.

Want ik ga nu om 11:00u mijn experiabox v10 vervangen, en zou graag willen weten hoe nu verder of is de software het zelfde als de 7590 (ik heb de 7590ax).


@Bart_Z  ik heb mijn KPN gegevens bij de hand, is het nu zo dat ik bij "gebruikersnaam” dat gene moet invullen zonder @kpn.nl, want dat is wat ik heb het wachtwoord heb ik.


Dit probleem is nu opgelost, moet ik nu een nieuw draadje aanmaken of kan ik hier verder.

Want ik ga nu om 11:00u mijn experiabox v10 vervangen, en zou graag willen weten hoe nu verder of is de software het zelfde als de 7590 (ik heb de 7590ax).

Wat voor verbinding heb je? Glasvezel?

 

Dan geldt onderstaande:

Als de FritzBox helemaal terug is gezet naar fabrieksinstellingen (en via de WAN-poort aangesloten) is en je start hem op dan kies je voor de wizard (helemaal onderdaan het menu links). Kies daar voor ‘Internet toegang instellen’ Van daaruit ga je aangeven wat voor verbinding je hebt (bijvoorbeeld bij glasvezel FTTH) en via wie (KPN dus). De rest volgt zich vanzelf.