Skip to main content

Goedenavond alle,

Ik heb sinds gisteren de Fritz!box 7590ax.

ik probeer volgens de gebruiksaanwijzing van AVM site, deze box aan de praat te krijgen, en dat gaat direct in het begin al mis.

Ik probeer eerst verbinding te maken met WLAN, dus ik voer de code in maar iedere keer krijg ik de melding verbinding mislukt.

Ik ben met dit soort dingen totaal niet kundig, vandaar ook de gebruikte aanwijzingen van AVM

Wie weet er raad of kan mij hierbij eventueel bijstaan.

@Bart_Z  ik heb mijn KPN gegevens bij de hand, is het nu zo dat ik bij "gebruikersnaam” dat gene moet invullen zonder @kpn.nl, want dat is wat ik heb het wachtwoord heb ik.

 

Voor toegang tot de Fritzbox mag je zelf een gebruikersnaam en wachtwoord verzinnen.

Verder voor de instellingen geeft @SledgehammerNL hierboven al de uitleg.


@SledgehammerNL  Nee, ik heb hier nog de koperen kabel van KPN, dus…

Maar ik ga zo maar eens kijken wat ik ervan kan maken en hopen dat het nu wel goed gaat.

1 vraag nog, via het meegeleverde kleine beschrijving hebben ze het over het eerst installeren via wlan.

Wat is nu verstandiger, direct aan de kabel (utp) leggen, of toch eerst via wlan (wifi).


Ik kan mij nog herinneren dat er in de lijst van providers GEEN kpn stond, hoe los ik dat op.

Want ik geloof dat het daar verkeerd is gegaan.

Ik heb op een gegeven moment (om dat er na gevraagd werd) kpn ingevuld met ik geloof het verkeerde wachtwoord.

Ik heb het wachtwoord gebruikt wat op mijn kpn contract staat, maar er niet bij stil gestaan dat ik die veranderd had. :zipper_mouth::confounded:


Als je nog de koperen lijn hebt dan sluit je hem aan via DSL-poort (grijze poort). Dan inloggen via wifi. Als je bijvoorbeeld op de PC/laptop zoekt naar een wifi netwerk dan zie je waarschijnlijk iets staan als ‘FritzBox 7590 etc’ Daar ga je verbinding mee maken met de gegevens die onderop de FritzBox staan. Eerst het wifiwachtwoord om verbinding te maken en vervolgens het FritzBox password om in te loggen zodat je alles in kunt gaan stellen.

Indien nodig (maar dat zal wel niet) eerste de FritzBox updaten. Vervolgens via de wizard de DSL verbinding kiezen. In jouw geval dus KPN (niet kiezen voor FTTH). Wachtwoorden etc hoef je dan niet in te vullen. 

 


Inloggen op de Fritzbox, in het menu links onderaan naar wizards gaan. Daar kiezen voor internettoegang instellen. Vervolgens kiezen voor aansluiting op een DSL verbinding. In de lijst moet je kiezen voor KPN.

Als het goed is moet dan in het volgende scherm de verbinding alleen nog maar bevestigd worden en hoef je verder geen instellingen aan te passen.


@Bosbouwer63 kijk anders ook even naar dit topic . Daar vraagt iemand ook naar de inloggegevens. Blijkbaar is de 7590AX nog niet formeel in NL leverbaar en staan de gegevens van KPN er daarom niet in.


Vandaar, ik heb zelf kpn ingevoerd, deaarna mijn kpn gegevens en dan doet hij een test.

Software versie is trouwens 259.07.28

Verder heb ik wat afb.

 


 


 


 


En dit is de algemene informatie.

 


Dan heb ik een vraag aan @Bart_Z  en collega`s, is er al enige duidelijkheid wanneer en überhaupt 

of KPN de Fritz!box 7590ax gaat ondersteunen.

Want er zijn nu duidelijk meer klanten die deze box hebben gekocht of gaan kopen.

Ik heb hem gekocht voor wifi 6 en om toekomst gericht bezig te zijn + door de kracht die deze box heeft in combinatie met mijn te bouwen smarthome.

Want waar ik met de Experiabox v10 een probleem mee heb (wifi boven) wordt met deze Fritz!box 7590ax zonder extenders of superwifi voor mij opgelost.


Gaat er niet om of KPN de fritz ondersteund, gaat er om dat AVM dit gaat doen, heb je de box helemaal op Nederlands staan en komt KPN niet voor in het dropdown menu, dan zal je zelf handmatig de gegevens moeten invoeren.


 

De velden hier zijn leeg, heb je hier al eens geprobeerd wat in te vullen? Wat er staat maakt niet uit maar er moet wel wat ingevuld worden om het modem te kunnen aanmelden in de RADIUS-server waarmee een PPPoE-sessie opgestart wordt. Je zou bijvoorbeeld ‘internet’ als gebruikersnaam en wachtwoord kunnen invullen.

 

Aan de snelheden te zien op de informatie-pagina betreft het wel een VVDSL-aansluiting dus aanmelden met PPPoE moet lukken. Als het nou ADSL2+ was geweest dan zat daar het issue omdat daar PPPoA gebruikt wordt.


 

De velden hier zijn leeg, heb je hier al eens geprobeerd wat in te vullen? Wat er staat maakt niet uit maar er moet wel wat ingevuld worden om het modem te kunnen aanmelden in de RADIUS-server waarmee een PPPoE-sessie opgestart wordt. Je zou bijvoorbeeld ‘internet’ als gebruikersnaam en wachtwoord kunnen invullen.

 

Aan de snelheden te zien op de informatie-pagina betreft het wel een VVDSL-aansluiting dus aanmelden met PPPoE moet lukken. Als het nou ADSL2+ was geweest dan zat daar het issue omdat daar PPPoA gebruikt wordt.

Pairbonding wordt inderdaad niet ondersteund en krijg je alleen werkend met de internationale versie van de 7583 (artikel 20002921) . 


Pairbonding wordt inderdaad niet ondersteund en krijg je alleen werkend met de internationale versie van de 7583. 

Waar heb ik het over pairbonding? VVDSL = Vectoring VDSL, niet Bonded VDSL 😉


Pairbonding wordt inderdaad niet ondersteund en krijg je alleen werkend met de internationale versie van de 7583. 

Waar heb ik het over pairbonding? VVDSL = Vectoring VDSL, niet Bonded VDSL 😉

Dat bedoel ik ook. Was alleen als toevoeging bedoeld (en dus niet als correctie of zo)


Dat bedoel ik ook. Was alleen als toevoeging bedoeld (en dus niet als correctie of zo)

Aah check, ik snapte hem eventjes niet 😅


De velden hier zijn leeg, heb je hier al eens geprobeerd wat in te vullen?


@NHendriks  ja, maar om een screenshot te maken had ik leeg gelaten.

Na dat ik dat had gedaan heb ik de overige screenshots kunnen maken, begrijp wa.u.b wel dat ik "KPN” zelf heb ingevoerd, daar hij NIET in de provider lijst voorkomt.

 


@Doornekamp33  Nou hier het antwoord van AVM.

 


Ik denk dat ze het nog niet goed door hebben bij AVM dat ik een 7590ax gebruik en GEEN 7590.

Daarom maar weer een mail verstuurd, met de vraag omtrent support.

Dus even afwachten van mijne zijde.


Hallo iedereen, hierbij wil ik vermelden dat mijn Fritz!box 7590ax werkt.

Ik heb een Duist model, vandaar dat het niet meteen wou werken.

Heb je een duist model, sla dan het tabblad provider over en ga eerst naar Systeem - Regio en Taal.

Ga dan naar Landspecifieke Instellingen en geef aan Niederlande.

Daarna naar Taal ( in het zelfde tabblad).

Na een herstart ga je naar Wizard en vandaaruit Internettoegang instellen.

De rest wijst zich vanzelf.

Hierbij wil ik graag iedereen bedanken voor hun input en mag van mij dit draadje gesloten worden.


Helemaal top. Fijn om te lezen dat het nu werkt. :)


Hallo iedereen, hierbij wil ik vermelden dat mijn Fritz!box 7590ax werkt.

Ik heb een Duist model, vandaar dat het niet meteen wou werken.

Heb je een duist model, sla dan het tabblad provider over en ga eerst naar Systeem - Regio en Taal.

Ga dan naar Landspecifieke Instellingen en geef aan Niederlande.

Daarna naar Taal ( in het zelfde tabblad).

Na een herstart ga je naar Wizard en vandaaruit Internettoegang instellen.

De rest wijst zich vanzelf.

Hierbij wil ik graag iedereen bedanken voor hun input en mag van mij dit draadje gesloten worden.

Die aanpassing moet inderdaad eerst gedaan worden. Daar hadden we je even beter op moeten wijzen al had @Doornekamp33 daar gisteren al wel iets over gezegd: …...heb je de box helemaal op Nederlands staan en ….. Maar dat was wellicht niet goed overgekomen of hebben we gemakshalve aangenomen dat je dat al gedaan had.  

Fijn dat het gelukt is en veel plezier van de 7590AX!