Skip to main content

Goedenavond alle,

Ik heb sinds gisteren de Fritz!box 7590ax.

ik probeer volgens de gebruiksaanwijzing van AVM site, deze box aan de praat te krijgen, en dat gaat direct in het begin al mis.

Ik probeer eerst verbinding te maken met WLAN, dus ik voer de code in maar iedere keer krijg ik de melding verbinding mislukt.

Ik ben met dit soort dingen totaal niet kundig, vandaar ook de gebruikte aanwijzingen van AVM

Wie weet er raad of kan mij hierbij eventueel bijstaan.

Die aanpassing moet inderdaad eerst gedaan worden. Daar hadden we je even beter op moeten wijzen al had @Doornekamp33 daar gisteren al wel iets over gezegd: …...heb je de box helemaal op Nederlands staan en ….. Maar dat was wellicht niet goed overgekomen of hebben we gemakshalve aangenomen dat je dat al gedaan had.  

Daar ging ik inderdaad ook een beetje van uit toen ik de screenshots in het Nederlands zag. Nou ben ik ook niet zo heel erg bekend met Fritzbox, er draait er hier wel een als back-up verbinding via 4G maar ik kom echt nooit in die beheeromgeving.

 

Fijn dat ie nu online is!


Dat op die 2 plaatsen op Nederlands zetten is pas sinds de laatste Fritzboxen, voorheen had je namelijk 3 modellen voor verschillende markten, een Duitse een Belgische (Ja die lopen wat achter kwa firmware en mogelijkheden) en de internationale, als je dan een verkeerde had kon je hem proberen te flashen met de voor jou goede firmware of je had een baksteen gekocht, nu zitten alle drie de standen in de Fritz en moet dat eerst allemaal goed staan voordat die gaat werken, maar je kan geen verkeerde meer kopen.

Maar inderdaad, had er iets verder op in kunnen gaan, maar ik was een beetje aan het einde van mijn latijn op dat moment, gelukkig is het opgelost.

Â