Skip to main content

Ik ben onlangs verhuist en vroeg mij af of ik een Fritzbox kan kopen bij coolblue of bol en vervolgens deze kan gaan gebruiken voor internet? Ik heb namelijk te horen gekregen dat mijn internet contract bij kpn is opgezegt omdat er eerst graafwerkzaamheden moeten worden verricht. 

 

Ik heb dus geen wifi in huis en geen router. Daarom wil ik een fritzbox aanschaffen. Kan ik dit doen en hem juist installeren zonder abonnement bij een internet leverancier? 

Ja, dat kan. U zult er alleen geen internet mee in huis krijgen zolang u geen verbinding heeft.


Waarom zou ik dan een fritzbox kopen

 


Waarom zou ik dan een fritzbox kopen

Ik heb geen idee, dat vroeg ik me eigenlijk ook al af 😄

Nou ja... stel u heeft een WiFi printer. Dan zou u zo kunnen printen vanaf uw pc of laptop naar de WiFi printer. Dat zou kunnen met een Fritzbox zonder internetverbinding. 

Mogenlijk kunt u de Fritzbox ook met een usb kabeltje aan uw smartfoon koppelen. Dan heeft u een verbinding via het mobiele netwerk. En zodoende hebben alle apparaten in huis dan internet. Dat is mogelijk denk ik.

Maar daarvoor even googlen voor meer informatie. Bijvoorbeeld hier:

https://nl.avm.de/service/knowledge-base/dok/FRITZ-Box-7430/1205_FRITZ-Box-voor-internettoegang-via-Android-smartphone-configureren-USB-tethering/


Ik heb namelijk te horen gekregen dat mijn internet contract bij kpn is opgezegd omdat er eerst graafwerkzaamheden moeten worden verricht. 

Ik heb dus geen wifi in huis en geen router. Daarom wil ik een fritzbox aanschaffen. Kan ik dit doen en hem juist installeren zonder abonnement bij een internet leverancier? 

Wie heeft uw contract opgezegd dan en om welke redenen? Betreft het glas of xdsl? Als u geen overeenkomst / abonnement hebt met een provider zal zelfs het duurste modem uw geen internet leveren.

Inderdaad is het een optie om een smartphone als hotspot te gebruiken, maar dat kan zonder een modem te gebruiken.