Skip to main content

FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN
Toon eerste bericht

1395 reacties

wjb
Superuser
  • 74490 reacties
  • 8 september 2020
grunticus schreef:

Ik heb eerder in dit draadje gelezen dat elke F!B met firmware 7.12 of hoger werkt als vervanger voor de V10. Ik heb een Fritzbox 4040 en ik zie in de instellingen het KPN profiel (firmware 7.13) staan. Betekend dit dat ik de 4040 kan gebruiken als vervanging voor de Xperiabox? Alvast dank.

Hoogstwaarschijnlijk wel.

• Helper
  • 48 reacties
  • 8 september 2020
wjb schreef:
grunticus schreef:

Ik heb eerder in dit draadje gelezen dat elke F!B met firmware 7.12 of hoger werkt als vervanger voor de V10. Ik heb een Fritzbox 4040 en ik zie in de instellingen het KPN profiel (firmware 7.13) staan. Betekend dit dat ik de 4040 kan gebruiken als vervanging voor de Xperiabox? Alvast dank.

Hoogstwaarschijnlijk wel.

Zo te zien heeft de 4040 geen RJ11 voor de aansluiting van ISRA naar F!B. Moet ik daar een aparte kabel voor halen (RJ11->RJ45)?

wjb
Superuser
  • 74490 reacties
  • 8 september 2020
grunticus schreef:

Er loopt nu een grijze RJ11 kabel vanaf ISRA naar de RJ11 L1 poort op de V10, en een zwarte kabel met groene connectors (1 RJ11 en 1 RJ45) vanaf “Phone 1” op de Xperiabox naar LAN 1 op de Xperiabox.

Als ik het goed interpreteer steek ik die kabel met groene connectors in het ISRA punt en de RJ45 kant van die kabel op de WAN poort van de F!B 4040, correct?

Die kabel tussen "Phone 1" en "LAN 1" is van de Experia Box niet correct, die hoort daar niet te zitten. 

Plaats hier anders eens foto's van waarop dat duidelijk te zien is.

• Helper
  • 48 reacties
  • 8 september 2020
wjb schreef:
grunticus schreef:

Er loopt nu een grijze RJ11 kabel vanaf ISRA naar de RJ11 L1 poort op de V10, en een zwarte kabel met groene connectors (1 RJ11 en 1 RJ45) vanaf “Phone 1” op de Xperiabox naar LAN 1 op de Xperiabox.

Als ik het goed interpreteer steek ik die kabel met groene connectors in het ISRA punt en de RJ45 kant van die kabel op de WAN poort van de F!B 4040, correct?

Die kabel tussen "Phone 1" en "LAN 1" is van de Experia Box niet correct, die hoort daar niet te zitten. 

Plaats hier anders eens foto's van waarop dat duidelijk te zien is.

Ik had het fout idd. Maar ik zie nu dat de 4040 geen RJ11 ingang (geen DSL poort) heeft zoals de Xperiabox. Verloopkabel?

wjb
Superuser
  • 74490 reacties
  • 8 september 2020

Oeps, de 4040 is niet geschikt voor VDSL aansluitingen, daar had ik, als verstokte glasvezelabonnee, even niet bij stilgestaan. :sweat:

• Helper
  • 48 reacties
  • 8 september 2020
wjb schreef:

Oeps, de 4040 is niet geschikt voor VDSL aansluitingen, daar had ik, als verstokte glasvezelabonnee, even niet bij stilgestaan. :sweat:

Dank. Andere F!B kopen dus! :thumbsup_tone1:

• Helper
  • 48 reacties
  • 8 september 2020
grunticus schreef:
wjb schreef:

Dank. Andere F!B kopen dus! :thumbsup_tone1:

Met de 9780 werkt nu alles meteen en perfect.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
grunticus schreef:
grunticus schreef:

Dat type Fritz!box ken ik dan weer niet...

• Helper
  • 48 reacties
  • 8 september 2020
Edwin_Merks schreef:
grunticus schreef:
grunticus schreef:

Dat type Fritz!box ken ik dan weer niet...

Foutje, is 7590. Heeft 1,5 uur gewerkt daarna veel cycli wel verbinding / geen verbinding. Heb met de Techdesk van alles geprobeerd, maar bleef zeer fragiel en onvoorspelbaar. Morgen ga ik terug naar de winkel, waarschijnlijk doe. V10 en 4040 weer terug in meterkast voorlopig.

jefjef
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 25 reacties
  • 12 september 2020

Ik zou de FB willen aanschaffen alleen al om 2.4 en 5 te scheiden van elkaar. Is het raadzaam om de v10a te vervangen door de FB of is het beter Deze achter de v10a te plaatsen als AP?

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

@jefjef Ik heb zelf de Experia Box V10A vervangen door een eigen Fritz!Box. Werkt prima.

Piet.

jefjef
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 25 reacties
  • 13 september 2020
P.J.M. van der Vooren schreef:

@jefjef Ik heb zelf de Experia Box V10A vervangen door een eigen Fritz!Box. Werkt prima.

Piet.

Dank je, ik een pracht wifi netwerk van 4x ExperiaWifi door het gehele huis en haal bijna in het gehele huis en tuin 150-200mbs. Zal deze goed blijven werken met de FB?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 13 september 2020
jefjef schreef:

Piet.

Dank je, ik een pracht wifi netwerk van 4x ExperiaWifi door het gehele huis en haal bijna in het gehele huis en tuin 150-200mbs. Zal deze goed blijven werken met de FB?

Ja. Ik heb ze achter mn pfsense router. Werkt prima.

Maar ... je kunt uiteraard nog steeds niet het 2,4 en 5 GHz netwerk splitsen. Dat kan alleen op de fritzbox, niet op de SuperWiFi's. Ook niet als die aangesloten zijn op een fritzbox. 

jefjef
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 25 reacties
  • 13 september 2020
Nick83 schreef:
jefjef schreef:

Piet.

Ja. Ik heb ze achter mn pfsense router. Werkt prima.

Maar ... je kunt uiteraard nog steeds niet het 2,4 en 5 GHz netwerk splitsen. Dat kan alleen op de fritzbox, niet op de SuperWiFi's. Ook niet als die aangesloten zijn op een fritzbox. 

Oke dank je, dus dan moet ik de wifi op de fb ingeschakeld laten..we gaan het zie of het gaat werken

wjb
Superuser
  • 74490 reacties
  • 13 september 2020
jefjef schreef:

Oke dank je, dus dan moet ik de wifi op de fb ingeschakeld laten..we gaan het zie of het gaat werken

Let op, de Experia WiFi's vormen geen mesh netwerk samen met een FRITZ!Box en dat betekent dat het schakelen van een mobiel apparaat tussen de FRITZ!Box en de Experia WiFi's niet seamless zal zijn.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 16 september 2020
peter-keetfm schreef:
Zigmon schreef:

Goedemiddag allemaal,

Recentelijk ben ik klant geworden bij KPN. 

De geleverd v10a experia voldoet niet helemaal aan de verwachtingen. Ik krijg UPNP maar niet fatsoenlijk aan de praat i.c.m. een PlayStation en Xbox. 

Ik heb nu een Fritzbox 7590 via marktplaats aangekocht alleen stom ik lette niet goed op, het betreft een Duitse verpakking en versie. Mijn eigen fout op de foto was het duidelijk te zien alleen niet beschreven in de advertentie.

Kan iemand mij vertellen of ik deze wel kan gebruiken in NL en eventueel op NL of ENG kan zetten qua taal? Ik gebruik alleen glasvezel van KPN voor internet. Neem geen telefonie of TV af.

Alvast dank voor de informatie,

Groet,

Zigmon

zorg eest voor een werkende internet verbinding achter de experiabox (zo heb ik het gedaan)

update naar 7.20 en je moet dan naar Nederland als instelling dan kun je de Nederlandse providers selecteren waaronder kpn

Ik wilde nog even laten weten dat het op deze manier inderdaad gelukt is. De Duitse fritzbox aangesloten op de huidige internetlijn. Via het Duitse menu geüpdatet naar 7.20 Daarna fabrieksinstellingen. Taal en regio keuze had nu Nederland als optie. Vervolgens kon ik KPN selecteren en werkte alles direct.

Het enige nadeel wat ik kan bedenken aan een fritzbox wat goedkoper via duitsland aanschaffen is dat wanneer je de box reset naar fabrieksinstellingen hij elke keer weer op Duits staat. Maar met 2 klikken is hij terug in NL en klaar om verder ingesteld te worden. Niet echt een groot probleem.

Nogmaals bedankt allemaal.

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 17 september 2020

Hallo allemaal,

Vandaag is ook de release FW voor de FRITZ!Box 7490 On-Line gekomen. Hier zitten dus o.a. de KPN profielen in.  Voor de overige veranderingen zie:

http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7490/other/fritz.os/info_en.txt

Er zullen de komende weken nog meer boxen worden voorzien van nieuwe FW

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 17 september 2020

Hallo allemaal,

En we gaan rustig door. Zojuist is ook de release FW voor de FRITZ!Box 7430 On-Line gekomen. Hier zitten dus o.a. de KPN profielen in.  Voor de overige veranderingen zie:

http://ftp.avm.de/fritzbox/fritzbox-7430/other/fritz.os/info_en.txt

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
Eric van Uden schreef:

Hallo allemaal,

Vandaag is ook de release FW voor de FRITZ!Box 7490 On-Line gekomen. Hier zitten dus o.a. de KPN profielen in.  Voor de overige veranderingen zie:

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

@Eric van Uden Hij zit in m'n 7490, Eric. Was een fluitje van een cent. Ben ik weer helemaal bij. Dank!

Wel een vraag (kleinigheidje, hoor): ik had verwacht dat ook het Nederlands als taal beschikbaar zou komen?

Piet.

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 18 september 2020
Eric van Uden schreef:

Hallo allemaal,

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

@Eric van Uden Hij zit in m'n 7490, Eric. Was een fluitje van een cent. Ben ik weer helemaal bij. Dank!

Wel een vraag (kleinigheidje, hoor): ik had verwacht dat ook het Nederlands als taal beschikbaar zou komen?

Piet.

Beste Piet,

Helaas was het technisch niet mogelijk om op bestaande routers zoals de FRITZ!Box 7490 de Nederlandse taal toe te voegen.

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

@Eric van Uden Dan houd ik het bij het Engels, Eric. Dank!

Piet.

• 5884 reacties
  • 18 september 2020

Ik ken de fritzboxen nu al vele jaren en naar mijn weten geen nederlandse taal gezien op een FB.

Maar ik stel altijd alles in op engels, da’s wel zo handig (nmi).

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9

@KeesYagi Ik had begrepen dat op de Fritz!Boxen die via KPN geleverd worden ook het Nederlands als taal beschikbaar is. Vandaar mijn vraag over de 7490.

Piet.

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 18 september 2020

@KeesYagi Ik had begrepen dat op de Fritz!Boxen die via KPN geleverd worden ook het Nederlands als taal beschikbaar is. Vandaar mijn vraag over de 7490.

Piet.

Dat klopt, maar dat geldt niet voor de FRITZ!Box 7490, die is al wat ouder en heeft KPN zelf ook niet in het huidige aanbod zitten.

• 5884 reacties
  • 18 september 2020

Uit het antwoord van AVM blijkt idd niet dat  er geen vertaling is of het antwoord is enigszins ontwijkend.

Reageer