Skip to main content

FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN
Toon eerste bericht

1395 reacties

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 7 oktober 2020

Nou ik heb nu ap's van unfi, en ik heb sinds een paar maanden met al die updates enorm veel disconnect sipv dat mn telefoons roamen.

Dat ben ik nu helemaal zat, vandaar dat ik van de week een fritzbox wil kopen samen met de 3000 repeaters, ik zou het jammer vinden als er over een maandje ineens een betere wifi 6 router uitkomt.

Maar aan jullie reacties te zien is dat eigenlijk niet zo belangrijk.

Ff een tussenvraagje, als ik de repeater bedraad aansluit heb ik dan nog wel de  seamless verbining functionaliteit, of geniet draadloos de voorkeur ivm mesh

peter-keetfm
Wijsgeer

Nee @wjb ben nog lang niet klaar met het testen 

Dat ubiquiti unifi spul waar iedereen beweert dat het goed werkt bah 

Tp-link omada doet het wel beter 

Als ik zo kijk op de verbinding r9000 en 1 experia-wifi in de kelder en 1 boven 

Kan er niks tegen op werken 

Of ik moet het hele huis vol hangen met die access points 

Trouwens met die netgear haal ik ook makkelijk 200+ op de 2.4GHz band 

Met die access point maar 80 

Ik blijf klooien 

peter-keetfm
Wijsgeer
Martin1984 schreef:

Nou ik heb nu ap's van unfi, en ik heb sinds een paar maanden met al die updates enorm veel disconnect sipv dat mn telefoons roamen.

Dat ben ik nu helemaal zat, vandaar dat ik van de week een fritzbox wil kopen samen met de 3000 repeaters, ik zou het jammer vinden als er over een maandje ineens een betere wifi 6 router uitkomt.

Maar aan jullie reacties te zien is dat eigenlijk niet zo belangrijk.

Ff een tussenvraagje, als ik de repeater bedraad aansluit heb ik dan nog wel de  seamless verbining functionaliteit, of geniet draadloos de voorkeur ivm mesh

Fritzbox zijn prima producten 

Als je glasvezel hebt en itv en internet kan je ook een 7581 in zetten werkt top

De wifi van de fritzbox 7590 is iets minder 

Als je huistelefoon gebruikt kun je geen 7581 in zetten 

Wel de 7583 

Ik zal als ik u was een speurtocht bv marktplaats en een fritzbox kopen en proberen 

Scheelt vaak de helft van nieuwprijs of zelfs minder 

peter-keetfm
Wijsgeer
Martin1984 schreef:

Sluit de fritz repeater altijd bedraad aan 

Dat werkt met mesh 

Je kunt ook een fritzbox als repeater aan sluiten zo heb ik een 2e fritzbox 7590 als mesh bedraad werkt goed 

Alleen gasten zit een bug in 

Via 2e subnet werkt het niet stabiel (snel) 

peter-keetfm
Wijsgeer

Misschien moet er een keer naar gekeken worden AVM

Test is vanaf een 7590 naar een 7590 in mesh mode

Gastennetwerk is echt niet oke

De fritzboxen draaien op 7.21

peter-keetfm
Wijsgeer

1e foto van gast netwerk ander subnet

2e foto van lokaal subnet

Van fritzbox 1 naar 2 een directe lan kabel

Gastennetwerk op fritzbox 1 in woonkamer geen hinder met snelheden

Een BUG

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
peter-keetfm schreef:

Een BUG

Ik heb weliswaar een iets andere opstelling (zie onderschrift) en haal op het gastnetwerk ook niet de volle snelheden. Wel wat meer dan bij jou (85/325). Lijkt dus inderdaad niet helemaal de volle snelheid te pakken maar daar is volgens mij ook een instelling voor. Als ik tijd heb zal ik er wel eens naar kijken. Voor gasten is 85mbps ruim voldoende. 

peter-keetfm
Wijsgeer
Edwin_Merks schreef:
peter-keetfm schreef:

Een BUG

Ik heb weliswaar een iets andere opstelling (zie onderschrift) en haal op het gastnetwerk ook niet de volle snelheden. Wel wat meer dan bij jou (85/325). Lijkt dus inderdaad niet helemaal de volle snelheid te pakken maar daar is volgens mij ook een instelling voor. Als ik tijd heb zal ik er wel eens naar kijken. Voor gasten is 85mbps ruim voldoende. 

daar is geen instelling voor

fritzbox 1 meterkast gasten halen de volle snelheid (zonder invallen)

fritzbox 2 zonder gasten geen probleem

op het gast netwerk fb2 treed het probleem op een bug dus

het maakt niet uit of 85 of 10 of 5 genoeg is het hoort niet

het gast netwerk moet gewoon diezelfde speedtest laten zien

ps

ik heb geen repeater maar test blijkt dat een 7581 en de 7590 deze zelfde kwaal hebben als je ze als mesh in zet klapt daarop het gastnetwerk in

en dat is een bug in de firmware

ik neem dan ook aan (kan ik niet testen) bij bv de fritz 3000 versie het niet heeft dat gasten wifi in klapt

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 8 oktober 2020

Ff snelle vraag, ik wil de fritzbox repeater 3000 bestellen op amazon maar er staat bij dat het de international versie is.

Is dit de juiste?

Ik heb de 7590 ook besteld maar dan bij de grote blauwe rotterdamse webshop en daar staat ook international versie bij, dus het lijkt me ok

peter-keetfm
Wijsgeer
Martin1984 schreef:

Ff snelle vraag, ik wil de fritzbox repeater 3000 bestellen op amazon maar er staat bij dat het de international versie is.

Is dit de juiste?

Ik heb de 7590 ook besteld maar dan bij de grote blauwe rotterdamse webshop en daar staat ook international versie bij, dus het lijkt me ok

Ja dat is goed

• 0 reacties
  • 8 oktober 2020
Martin1984 schreef:

Is dit de juiste?

Ja dat is de juiste versie

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 8 oktober 2020

Top bedankt

• Slimmerik
  • 53 reacties
  • 8 oktober 2020

Vrije modemkeuze bij KPN, wat een ontwikkeling.

In de Fritz!Box kunnen meerdere SIP-accounts naast elkaar worden ingesteld. Ik heb in bovenstaande pagina's wel gelezen, dat je het KPN SIP-account kunt instellen (na het wachtwoord daarvan te hebben achterhaald). Kun je nu ook gebruik maken van andere VOIP-aanbieders (al dan niet naast de KPN VOIP-verbinding)?.

• 0 reacties
  • 8 oktober 2020
FBFATA1020 schreef:

Vrije modemkeuze bij KPN, wat een ontwikkeling.

In de Fritz!Box kunnen meerdere SIP-accounts naast elkaar worden ingesteld. Ik heb in bovenstaande pagina's wel gelezen, dat je het KPN SIP-account kunt instellen (na het wachtwoord daarvan te hebben achterhaald). Kun je nu ook gebruik maken van andere VOIP-aanbieders (al dan niet naast de KPN VOIP-verbinding)?.

Dat kon atijd al, zolang die VOIP-aanbieders al bestaan. Er zijn zat mensen die hun vaste nummer al jaren geleden naar een VoIP aanbieder hebben geporteerd.

• Slimmerik
  • 53 reacties
  • 8 oktober 2020

Beste TMoesel,
Het instellen van een VoIP-provider in de Fritz!Box kan inderdaad al zolang als VoIP-aanbieders bestaan.
Het probleem was altijd dat op een internet-verbinding van KPN het niet mogelijk was een SIP-verbinding met een andere VoIP-aanbieder op te bouwen. Wsl hield dat verband met niet te omzeilen blokkering van poorten door KPN. Bij bv KPN's dochter XS4All en Ziggo was en is dat nooit een probleemgeweest; je kunt daar gewoon gebruik maken van andere VoIP-aanbieders zoals bv het voordelige CheapConnect (inkomend) en FreeVoipDeal (uitgaand).
Mijn vraag is, laat KPN nu wel “vreemde” VoIP-aanbieders toe op de internet-verbinding naast de eigen VoIP-lijn?

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 8 oktober 2020

is het handiger om een nieuwe fritzbox eerst achter de experiabox te zetten voor de updates of gewoon experiabox eruit en gelijk de fritzbox aansluiten?

peter-keetfm
Wijsgeer
Martin1984 schreef:

is het handiger om een nieuwe fritzbox eerst achter de experiabox te zetten voor de updates of gewoon experiabox eruit en gelijk de fritzbox aansluiten?

Kun je beter wel doen naar fritz os 7.21 

Als er nog een oude firmware in zit werkt het niet via wizard kpn 

Dus ja eerst achter experiabox en updaten

peter-keetfm
Wijsgeer

Het kan ook dat het wel meteen werkt 

Maar ik kan er niet in kijken hoe lang deze bij de (web) shop op de plank liggen 

Verstandig om eerst te updaten 

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 8 oktober 2020

ok en dan hoef je niet gelijk een provider te kiezen? kan hij gewoon updaten zonder dat je dingen in hoeft te stellen dan

peter-keetfm
Wijsgeer
peter-keetfm schreef:

ip client dan kun je hem aansluiten op de experiabox

updaten naar 7.20

regio Nederland

nu kun je via kopje internet kpn selecteren

Zie mijn eerder bericht heb ik nu even naar voren gehaald 

peter-keetfm
Wijsgeer

Inmiddels heb je nu 7.21

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 9 oktober 2020

ok heb de fritzbox met een kabel aan de experiabox gehangen, dus van de wan in de fritzbox naar een lanpoortje op de experiabox.

Het powerlampje knippert nu al 23 minuten, kijk het nog ff 10 minutjes aan.

Zolang dat lampje knippert krijg ik geen toegang met mn browser

peter-keetfm
Wijsgeer

Maak ff verbinding met de wifi van de fritzbox 

En dan 

http://fritz.box/

Of

http://192.168.178.1/

Zo had ik het gedaan gegevens staan achter op

Of via pc lan kabel in de fritzbox

Je moet direct toegang met de fritzbox hebben niet via experiabox 

Dus boven genoemde 

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 9 oktober 2020

gelukt op jou omschreven manier, mn pc in de fritzbox aangesloten met een utp.

Ik zit nu in de wizard en ik ga hem proberen te updaten

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 9 oktober 2020

mm had verbinding via dat nood ipadres, toen ik aanvinkte dat ie als ip-client moest werken voor het updaten ben ik de verbinding verloren

Reageer