Skip to main content

FRITZ!Box bij KPN

FRITZ!Box bij KPN
Toon eerste bericht

1395 reacties

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 10 oktober 2020

ja snap ik maar soms heb je geen opties maar ik zal er nog is over denken.

Eerst zo maar weer is een paar maanden proberen, ik ben namelijk nogal impulsief… haha

peter-keetfm
Wijsgeer
Martin1984 schreef:

ja snap ik maar soms heb je geen opties maar ik zal er nog is over denken.

Eerst zo maar weer is een paar maanden proberen, ik ben namelijk nogal impulsief… haha

jij ook al

ik met de fritzboxen bezig inifi en nu tp-link omada

bij een goed werkende wifi met een r9000 router

een soort hobby

peter-keetfm
Wijsgeer

Het doel is om dit overal in huis te halen 

Test achter een Tp-link eap225 v3

Met Huawei mate 20 pro

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 11 oktober 2020

ik zie inderdaad dat de kanal optimalisatie werkt, vanmorgen heeft de Fritzbox een scan gedaan en is va kanaal gewisseld.

Works like an charm!    :)

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 12 oktober 2020

Nog even een bedankje aan de mensen hier op het forum en aan kpn.

Na vere omzwervelingen met mn wifi ben ik nu echt heel erg tevreden.

De Fritzbox 7590 en de Fritzrepeater 3000 zijn echt een gouden combi.

Ik haal nu gewoon mn max snelheid op mn wifi, heb geen last meer van disconnects en de devices roamen echt perfect tussen de Fritzbox en de repeater, ook het van band wisselen gaat perfect.

Ik kan me echt niks beters wensen

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Martin1984 schreef:

Nog even een bedankje aan de mensen hier op het forum en aan kpn.

Na vere omzwervelingen met mn wifi ben ik nu echt heel erg tevreden.

De Fritzbox 7590 en de Fritzrepeater 3000 zijn echt een gouden combi.

Ik haal nu gewoon mn max snelheid op mn wifi, heb geen last meer van disconnects en de devices roamen echt perfect tussen de Fritzbox en de repeater, ook het van band wisselen gaat perfect.

Ik kan me echt niks beters wensen

Mooi spul he...

peter-keetfm
Wijsgeer

Mooi spul maar wifi is niet echt top op de fritzbox 

Maar ik ben ook niet tevreden over unifi en ook niet met Tp-link omada 

De netgear r9000 router blaast echt alle wifi voorbij 

Data doorvoer van een ap ac pro van unifi haal je niet eens 300mbit 

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 13 oktober 2020
Martin1984 schreef:

Ik heb hier ook interesse in maar vroeg iets af.

Er wordt geadviseerd om de Fritzbox 7590 te gebruiken, maar ik zag dat deze router geen wifi 6 functionaliteit aan boord had.

De nieuwe V12 heeft dat bijvoorbeeld wel, komt er binnen kort nog een beter Fritzbox met wifi 6 die goed te gebruiken is bij KPN Glasvezel?

AVM werkt aan een hele serie nieuwe producten, o.a. ook met WiFi6. Door Covid-19 is alles een beetje anders dan gewenst. Maar ik zal zo snel mogelijk e.e.a. posten als er duidelijkheid is t.a.v. data.

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

peter-keetfm
Wijsgeer
Eric van Uden schreef:
Martin1984 schreef:

Er wordt geadviseerd om de Fritzbox 7590 te gebruiken, maar ik zag dat deze router geen wifi 6 functionaliteit aan boord had.

De nieuwe V12 heeft dat bijvoorbeeld wel, komt er binnen kort nog een beter Fritzbox met wifi 6 die goed te gebruiken is bij KPN Glasvezel?

AVM werkt aan een hele serie nieuwe producten, o.a. ook met WiFi6. Door Covid-19 is alles een beetje anders dan gewenst. Maar ik zal zo snel mogelijk e.e.a. posten als er duidelijkheid is t.a.v. data.

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Ik ben benieuwd 

Mijn netgear r9000 doet nog het beste 

Worden de repeater ook vervangen door meer poorten voor doorlus systeem

Ik zal graag een wall systeem zien met poe en meer poorten zoals unifi en Tp-link omada 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 13 oktober 2020
Eric van Uden schreef:
Martin1984 schreef:

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Met andere woorden: de huidige apparatuur word niet geüpgrade naar WiFi 6?

peter-keetfm
Wijsgeer
Nick83 schreef:
Eric van Uden schreef:
Martin1984 schreef:

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Met andere woorden: de huidige apparatuur word niet geüpgrade naar WiFi 6?

Hardware matig niet mogelijk 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 13 oktober 2020

Hmmm... ik was in de war met wpa3. Dat is wel met dezelfde hardware mogelijk toch?

peter-keetfm
Wijsgeer
Nick83 schreef:

Hmmm... ik was in de war met wpa3. Dat is wel met dezelfde hardware mogelijk toch?

Ja klopt wpa3 is mogelijk op de fritzbox 

Ik raad het wel af omdat bepaalde apparatuur er niet mee overweg kunnen 

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
peter-keetfm schreef:
Nick83 schreef:

Ja klopt wpa3 is mogelijk op de fritzbox 

Ik raad het wel af omdat bepaalde apparatuur er niet mee overweg kunnen 

Ik heb hier de stand op WPA2/WPA3 staan. Clients die het aankunnen pakken vanzelf WPA3. De rest pakt WPA2.

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 14 oktober 2020
Edwin_Merks schreef:

Ik heb hier de stand op WPA2/WPA3 staan. Clients die het aankunnen pakken vanzelf WPA3. De rest pakt WPA2.

Dat is anno 2020 de enig juiste instelling.

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 14 oktober 2020

is de WPA2/WPA3 stand beter dan de WPA2 (CCMP)?

Hoorde dat er toch kans was dat bepaalde dingen niet meer konden verbinden...

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 14 oktober 2020

ff nog een vraagje is het de bedoeling dat ik de juiste internetsnelheid hier instel of maakt het geen flaus uit?

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Martin1984 schreef:

ff nog een vraagje is het de bedoeling dat ik de juiste internetsnelheid hier instel of maakt het geen flaus uit?

Dat is eigenlijk alleen van belang als je prioriteiten hebt ingesteld (zie in het menu: Internet, Filter, tabblad prioriteiten). 

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 14 oktober 2020

ah zo nee dat heb ik niet, ik dacht dat ik daar 200 in moest vullen

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Martin1984 schreef:

ah zo nee dat heb ik niet, ik dacht dat ik daar 200 in moest vullen

Als je geen prioriteiten hebt ingesteld gewoon lekker laten staan.

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 15 oktober 2020

Voor iedereen die  FRITZ!Os 7.21 al op zijn FRITZ!Box 7590 heeft staan, we hebben nu ook alweer een nieuwe bèta met kleine veranderingen. Voor alle details, zie (nu nog met Duitse tekst) de informatie pagina.

Happy Testing

https://avm.de/fritz-labor/frisch-aus-der-entwicklung/frisch-aus-der-entwicklung/

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 15 oktober 2020

ik zag dat je de repeater ook een naam kunt geven, als ik deze naam veranderd kan ik hem dan nog wel benaderen dor in de browser  naar fritz.repeater. te gaan?

Er staat iets bij wat ik niet begrijp maar volgens bedoelen ze dan dat het adres om hem te benaderen ook veranderd.

SledgehammerNL
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
Martin1984 schreef:

ik zag dat je de repeater ook een naam kunt geven, als ik deze naam veranderd kan ik hem dan nog wel benaderen dor in de browser  naar fritz.repeater. te gaan?

Er staat iets bij wat ik niet begrijp maar volgens bedoelen ze dan dat het adres om hem te benaderen ook veranderd.

Omdat ik meerder repeaters heb en die ook allemaal een andere naam heb gegeven, benader ik mijn repeaters altijd via de router (Fritz!Box 7590). Van daaruit kun je via het hoofdmenu (Overzicht) via Thuisnetwerk op de betreffende repeater klikken. Je hebt dan niets te maken met namen of ip-adressen. Ik heb ze gewoon Repeater 1, 2 en 3 genoemd (naar desbetreffende verdieping).  In het verleden had ik mijn repeaters een vast ip-adres gegeven vanuit de Fritz!Box. Dan kun je ze via dat ip-adres benaderen. Nu doe ik dat eigenlijk niet meer. Ik heb nergens meer een vast ip-adres opzitten en laat de 7590 alles regelen. Werkt perfect.

• Slimmerik
  • 74 reacties
  • 16 oktober 2020

ja dat is waar je kunt ze ook via de Fritzbox interface benaderen idd, ik heb ook geen vaste ip-adressen meer alleen voor mn wifi printer.

Eric van Uden
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 189 reacties
  • 27 oktober 2020

Er is nu een 7.21 (Release) FW voor de FRITZ!Box 7583 voor meer info zie:

http://download.avm.de/fritzbox/fritzbox-7583/other/fritz.os/

Groet,

AVM GmbH for ICT

Eric

Reageer