Skip to main content

Sind kort geeft fritz.box/ [fritz7590] een lege pagina! (wel inhoud zoals scripts etc) Soms een /sorry.lua pagina of een melding dat mijn webbrowser te oud is of niet compatibel. (firefox 78.7.1esr). Wel info via mijn smartphone. Ik heb in mei met mijn pc/browser zelf de nieuwe (ivm koper naar glas) fritzbox geladen met de backup van ‘oude’ fritz ifritz7360] en toen (en daarna) wel menu etc.

Update: enkel m'n 'oude' Opera browser geeft sorry.lua. Een NBC test voor mijn FireFox browser meldt alles oke. ( Zie: boxmatrix.info/wiki/Browser-Check )  Heeft iemand nog een idee ???


Hallo @revcamp 

 

Die Firefox versie is ruim 2 jaar oud, de laatste esr versie is 102.11.0esr, de gewone versie zit nu op 113.0.2.

Zou eerst die browser eens updaten en dan kijken of je hetzelfde probleem nog steeds hebt.


GeSp, bedankt voor je reactie. Met een Linux live SD met FF 113 kreeg ik wel toegang. Ik overweeg nu een herinstallatie van de PC om de (automatische?) updates voor FF weer actief te krijgen. Blijft mijn vraag: Waarom kon ik tot voorkort WEL met Fritz babbelen en opeens niet meer? Ik ga maandag toch eens met AVM bellen... 


Geen idee waarom het met de oude FF versie niet meer werkt, updates krijgt die FB niet meer, misschien wordt er ergens toch iets van internet gehaald of geupdate door zo'n script?

Maar je kan er met de nieuwe FF i.i.g. weer in.

 

Ik ben benieuwd wat ze bij AVM zeggen.


Contact gehad met AVM. Kreeg het standaard linkje opgestuurd (Knowledge Base-artikel #1035)

Dat is het enige wat ze kunnen aanbieden. Aangegeven dat het naar mijn mening een gemis van de Frizbox is dat er bij sommige (..) browsers GEEN sorry.lua popup verschijnt. Ze zullen dit doorgeven aan de ontwikkelaars, dus hopelijk reageert de Fritz in de toekomt wel accuraat….

Voor mij zit er niets ander op dan op mijn PC een nieuwere OS  te installeren. Dat houdt mij in ieder geval een aantal dagen van de straat. Ik had liever in de zon gezeten met een glaasje fris, Fritz !


De hele OS upgraden om enkel FF een hogere versie te kunnen geven ging me toch iets te ver…

Voor iemand die zijn FireFox ook niet automatisch geupdate krijgt, hier een goede workaround:

https://linuxhint.com/install-older-version-firefox-linux-mint/

(in mijn geval andersom: versie 87 naar versie 113)   Top!  :-)

 


Bedankt voor het delen van je oplossing @revcamp! Fijn dat het gelukt is!