Skip to main content
Vraag

Fritz!Box gekocht, wat moet ik doen na huur van KPN modem?

• May 29, 2026
  • 9 reacties
  • 99 keer bekeken

LS,

ik heb voor ruim een half jaar een Fritz!box 7590ZX  gehuurd van KPN. Dit om te kijken of het mij zou bevallen.

het bevalt me en om die reden (eb ik een Fritz!box 7690AX gekocht.

welke stappen moet ik volgen om de gehuurde te vervangen door de gekochte box. Moet ik mij bijvoorbeeld bij KPN afmelden bij KPN of niet,  voor dat ik de nieuwe box aansluit. Graag  hoor ik hier meer over. Vriendelijk bij voorbaat dankend,

Edward Jansing

9 reacties

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8

@Kees Overgaauw . Je kunt, als dit contractueel kan, in ‘Mijn KPN’ de huur van de fritz!box opzeggen en direct je eigen Frit!box aanlsluiten. Je kiest in je eigen box bij Toegangsgegevens het KPN profiel. Neem aan dat je glasvezel hebt en een grasvezelmodem van KPN , deze keuze moet je ook maken in de Fritz!box.

Met glasvezel zal je Fritz!box enkel als router werken, je hebt immers al een verbinding d.m.v. een  (glasvezel)modem.  

zie ook : https://www.kpn.com/service/eigen-apparatuur 

en: https://fritzshop.nl/module/faqservice/Faq?p_slug=FRITZ-Box-7530-AX&doc_detail=3548_FRITZ-Box-voor-gebruik-op-de-aansluiting-van-KPN-instellen 

Hartelijk dank. Hiermee kom ik verder!

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • May 29, 2026

Via MIJNKPN of gratis 0800-0402

Je krijgt dan de Box12 van KPN in bruikleen zonder extra kosten. Die hoef je niet te gebruiken.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 29, 2026

Wellicht ten overvloede: even een backup maken van de huur Fritzbox en die importeren in de nieuwe. Hoef je niet alles meer in te stellen.

hoi, bedankt voor je reactie en advies. Ik denk dat het maken van een back-Up nu geen zin heeft omdat ik overstap van een 7590AX naar een 7690AX.  Als jij denkt dat het toch zin heeft hoor ik dat graag van je. Vr.gr. Edward 

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • May 29, 2026

@Kees Overgaauw niet geschoten is al tijd mis! Heb zelf geen ervaring maar volgens deze site zou het moeten werken : Backup overzetten

Geweldig. Ben er automatisch vanuit gegaan dat het niet mogelijk is. Bedankt voor het aantonen tegendeel!

• May 29, 2026

Wellicht ten overvloede: even een backup maken van de huur Fritzbox en die importeren in de nieuwe. Hoef je niet alles meer in te stellen.

Dat had ik ook willen zeggen.
In mijn ervaring zit dat goed in elkaar bij de fritzboxen.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 29, 2026

Goede keuze een Fritz Box. Binnen de community is er voldoende ervaring en kennis aanwezig voor als je hulp nodig hebt.