Skip to main content
Antwoord

FRITZ!Box teruggestuurd, maar ik blijf aanmaningen krijgen

• November 26, 2025
  • 3 reacties
  • 65 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste,

Onlangs ben ik overgegaan van een Fritz box naar een “normaal” modem. Ik heb de Fritzbox teruggestuurd maar ik blijf herinneringen ontvangen dat ik hem moet terugsturen, nu zelfs met vermelding dat ik wellicht moet gaan betalen als ik het niet doe. Hoe kom ik erachter of er iets is mis gegaan? Onderhand heb ik het verzendbewijs niet meer (ja stom maar het is 2 maanden geleden).

Met vriendelijke groet

Beste antwoord door Denise van KPN

Hi ​@Borekkkkk, welkom op de KPN Community.

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van al die herinneringen, terwijl je de FRITZ!Box al teruggestuurd hebt. Zoals ​@JanD zegt, raden wij aan om het verzendbewijs minimaal 3 maanden te bewaren. Hiermee kan je altijd aantonen dat je de apparatuur hebt verstuurd.

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om contact met onze klantenservice op te nemen. Zij kunnen eventueel een notitie in het systeem zetten dat jij het modem al teruggestuurd hebt. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.

3 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 26, 2025

Beste ​@Borekkkkk door het verzendbewijs niet te bewaren heb je jezelf in een moeilijke positie gebracht.

Gebruik je toevallig niet de postnl.nl app, daar worden alle retouren en ontvangsten ook in bewaard, mits je een account hebt bij de post en de meldingen niet verwijderd hebt.

Het is altijd verstandig verzendbewijzen heel goed en heel lang te bewaren, zowel fysiek als digitaal.

Gewoon even bellen met KPN via 0800 0402, Facebook, X of Instagram.

Succes en laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • November 26, 2025

Beste ​@JanD,

Dankjewel voor je antwoord. Ik ga morgen even bellen en hopelijk gaat dat helpen. Ik heb de PostNL app maar kan het er niet in terugvinden.

Ik laat het weten wat er uit komt

Mvg

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 27, 2025

Hi ​@Borekkkkk, welkom op de KPN Community.

Ik kan me voorstellen dat je schrikt van al die herinneringen, terwijl je de FRITZ!Box al teruggestuurd hebt. Zoals ​@JanD zegt, raden wij aan om het verzendbewijs minimaal 3 maanden te bewaren. Hiermee kan je altijd aantonen dat je de apparatuur hebt verstuurd.

Het lijkt mij inderdaad een goed idee om contact met onze klantenservice op te nemen. Zij kunnen eventueel een notitie in het systeem zetten dat jij het modem al teruggestuurd hebt. Maak een belafspraak of neem contact op via een van onze social media kanalen: Instagram, Facebook, Messenger, Bluesky of X.