Skip to main content

Ik houd mijn hart vast bij de nieuwe FRITZ!OS 8.0. Die is ontstaan uit de beta LAB FRITZ!OS 7.9. Een belabberde beta LAB versie heb ik nog nooit gebruikt. Met enige moeite heb ik de “officiële” FRITZ!OS 7.81 weer terug kunnen zetten, want die LAB 7.9 was erg dominand en liet zich niet zo snel weer “verjagen”.

Ben wel geïnteresseerd welke issues je tegen bent gekomen in de 7.9. Kun je daar meer over vertellen, een paar voorbeelden van problemen bijvoorbeeld?

Ben wel geïnteresseerd welke issues je tegen bent gekomen in de 7.9. Kun je daar meer over vertellen, een paar voorbeelden van problemen bijvoorbeeld?

Veel te veel om hier allemaal op te gaan noemen. Regelrechte bagger. Ga dat zelf maar ervaren, maar je bent gewaarschuwd!

@gensnet Verklaar je nader..…

Ik ben benieuwd! Je mag best kritisch zijn, maar benoem de 'bagger' dan constructief. 

Jammer @gensnet . Het zou wel helpen een beslissing te nemen die versie wel of niet te gebruiken als je ietsje meer informatie geeft. Meer tenminste dan alleen maar te zeggen 'het is bagger'. Maar goed, jou beslissing, als je dat te veel werk is dan houd het op.

Ik heb FritzOS 8.0 al, Het beste ervan is VPN tunnel met WireGuard ook voor IPv6, dat is bijzonder belangrijk voor gebruiker achter CG-NAT (Delta Fiber)

Ik draai al een tijdje op de 7.90 BETA versie, letterlijk 1x heb ik moeten downgraden i.v.m een bug met het wifi protocollen (de versleuteling ervan). Daarna heb ik nooit meer problemen gehad met de beta versies. Ik herken uw verhaal dus totaal niet. Momenteel draai ik op  7.90-115658 BETA, als een zonnetje!

Graag zou ik een aantal punten van u horen wat volgens u belabberd is, als u zo een topic start moet u ook zo volwassen zijn om de punten hier te beschrijven.

Ook het terugzetten van de officiële software is een fluitje van een cent, bij het upgraden van de LAB versie krijgt u automatisch een backup in de mail, deze kunt u via de Terug naar het officiële FRITZ!OS knop weer terug zetten. Dit kost u in totaal nog geen 5 minuten..

Voor mensen met 7590AX

FRITZ!OS 8.00 Duitsland

FRITZ!OS 8.00 international

**New features:**- User interface: Diagram showing the connections in the overview (homepage)- New Online Monitor informs about the load on the internet connection and the load by individual network devices- Internet: Now IPv6 data can also be transmitted via a WireGuard® VPN tunnel- Mesh: Redesigned diagram of all devices connected with the FRITZ!Box with additional functions- DECT: The number of DECT telephone calls possible concurrently was increased from three to five- Push service: Reworked design and more convenience

Ik draai al een tijdje op de 7.90 BETA versie, letterlijk 1x heb ik moeten downgraden i.v.m een bug met het wifi protocollen (de versleuteling ervan). Daarna heb ik nooit meer problemen gehad met de beta versies. Ik herken uw verhaal dus totaal niet. Momenteel draai ik op  7.90-115658 BETA, als een zonnetje!

Graag zou ik een aantal punten van u horen wat volgens u belabberd is, als u zo een topic start moet u ook zo volwassen zijn om de punten hier te beschrijven.

Ook het terugzetten van de officiële software is een fluitje van een cent, bij het upgraden van de LAB versie krijgt u automatisch een backup in de mail, deze kunt u via de Terug naar het officiële FRITZ!OS knop weer terug zetten. Dit kost u in totaal nog geen 5 minuten..

Die ben ik héél snel vergeten (kan ik me niet meer herinneren……...) en steek daar geen energie en tijd in. Ik heb wel wat anders te doen.

Ik heb niet eens de wifi van die versie gebruikt. Ik gebruik de router uitsluitend bedraad.

> Terug naar het officiële FRITZ!OS knop weer terug zetten. Dit kost u in totaal nog geen 5 minuten.

Normaliter gaat terugzetten op die manier, maar versie beta lab 7.9 had de zaak zo verstierd dat dit echt niet meer wilde. Ik heb toen echt alles uit de kast moeten halen om de versie 7.81 weer terug te krijgen. Zelfs AVM kon mij niet meer helpen en dat zegt al genoeg…...

Je merkt het vanzelf of de FRITZ!OS 8.0 net zulke bagger is als Lab FRITZ!OS 7.9.

TDN > Ik heb FritzOS 8.0 al.

Dat zegt nog niet zoveel omdat die versie nog voor maar één FRITZ!Box 7590 ax beschikbaar is.

Dat is gek, zo ken ik AVM niet. Tevens zit er bij de Beta versie ook recovery software, daarmee moet je hem in geval voor nooit altijd weer tot leven kunnen wekken. Beta testen blijft natuurlijk altijd eigen risico!

Jammer dat u plotseling wel nog herinnerd dat FRITZ!OS 8.0 'bagger’ is en betreft uw pijn punten te onthouden wel wat beters te doen heeft, maar toch een topic erover aanmaakt. Dat rijmt in mijn ogen niet helemaal. 

Ik wens u het beste op de oude versie toe, onthoud wel dat die versie straks niet meer gepatcht wordt op beveiliging issues en daarom risico zal lopen.

Dat is gek, zo ken ik AVM niet. Tevens zit er bij de Beta versie ook recovery software, daarmee moet je hem in geval voor nooit altijd weer tot leven kunnen wekken. Beta testen blijft natuurlijk altijd eigen risico!

Jammer dat u plotseling wel nog herinnerd dat FRITZ!OS 8.0 'bagger’ is en betreft uw pijn punten te onthouden wel wat beters te doen heeft, maar toch een topic erover aanmaakt. Dat rijmt in mijn ogen niet helemaal. 

Ik wens u het beste op de oude versie toe, onthoud wel dat die versie straks niet meer gepatcht wordt op beveiliging issues en daarom risico zal lopen.

> wel wat beters te doen heeft, maar toch een topic erover aanmaakt.
> Dat rijmt in mijn ogen niet helemaal. 

Och zo’n kleine waarschuwing schrijven kost niet zoveel tijd dan je de vervelende problemen te herinneren. Alleen maar nare herinneringen aan: die vergeet ik het liefst snel.

Mijn ervaring is dat wanneer ik een probleem met iets heb IK dat alleen heb en niemand anders……. Dus niemand “herkend” (of kan zich daarin verplaatsen) mijn probleem en daar word ik soms wel eens moedeloos van………

Je zult het vanzelf wel merken of die problemen er nog steeds inzitten. En zo nee, nou dan maar veel succes met FRITZ!OS 8.0.

Dat je mensen waarschuwt is prima, altijd goed! Maar zonder feiten kan je mensen toch niet waarschuwen ? Je weet letterlijk niet 1 bug te benoemen, dit topic is dan toch inhoudelijk gebaseerd op niks ?

Mensen gebruiken beta software en dan klagen toch over bugs, gekker kan niet zijn. Het is niet voor niets beta, om laten mensen testen (meestal betaalde professionele tester). @gensnet gaat ook nog vanuit dat de finaal release dezelfde bugs zal bevatten als de beta versie, dat is voorbarig en op geen feiten gebaseerd. 7590ax is de eerste router met Fritz!OS 8.0, andere router zullen zeer snel volgen (5690Pro, 7690, 7590, 7530 (AX), 7510, 5590 Fiber, 5530 Fiber, 6690 Cable, 6670 Cable, 6660 Cable, 6850 5G, 6890 LTE, 6850 LTE, 6820 LTE, 4060, 4050, 4040)

Hier draait ook al 2 dagen de Fritz!OS 8.0 en tot op heden geen problemen. Wat wel fijn om te zien is, dat je nu afzonderlijke apparaten kan monitoren i.p.v. gezamenlijk alles bij mekaar.

Bij mijn werkt FritzOz 8.0 prima

Reageer