Skip to main content
Antwoord

Fritzbox 5590 XGS-PON direct aansluiten op glasvezel

• June 1, 2025
  • 6 reacties
  • 140 keer bekeken

Al enkele dagen probeer ik mijn Fritzbox 5590 rechtstreeks aan te sluiten op het glasvezel aansluitpunt middels patchcover in de meterkast en de fritzbox aan te melden bij KPN via de servicetool om het modem ID door te geven, echter loop ik hier vast op onderstaande webpagina. Heb al verschillende browsers geprobeerd, maar blijf op deze pagina uitkomen zonder dat ik door kan gaan naar de volgende stap of ergens de instructies kan downloaden. Iemand dit probleem al eens gehad? Heb de klantenservice gebeld hiervoor, maar die verwijzen mij naar de community.

Beste antwoord door Emile_86

Ik heb inderdaad contact moeten opnemen en een medewerker van jullie heeft het uiteindelijk geregeld nadat ik mijn modem ID heb doorgegeven. Dus naar die service tool om je eigen ONT te registreren moet bij jullie eens naar gekeken worden wat er fout gaat. De service tool geeft nu trouwens ook aan dat ik een Fritzbox modem/router van jullie gekregen zou hebben, die heb ik echter nooit gehad. Voordat ik glasvezel kon krijgen heb ik altijd een Experiabox v10 gehad, de fritzbox 5590 xgs-pon heb ik zelf aangeschaft. En dat is ook de enige fritzbox die ik in huis heb.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hey ​@Emile_86, welkom! Ik begrijp dat je dus niet daadwerkelijk die ombouwinstructies te zien krijgt en het formulier om je eigen ONT gegevens door te geven. 

Tijdens deze stap zou je nog verbonden moeten zijn via onze NT. En pas na het krijgen van de instructies, het doorgeven van je ONT serienummer en het belletje van ons, kan je jouw ONT gebruiken. 

Dus als je al wel je eigen hebt geplaatst, dan zul je dat nog even moeten terugdraaien. Of ga je van een andere, eigen, ONT naar een nieuwe, eigen, ONT? Want ook in dat geval moet je met die ONT aangesloten zijn, en dan de tool doorlopen om de nieuwe aan te melden.

Als je nog wel verbonden bent via onze NT, heb je dit ook geprobeerd in een andere browser om te checken of het daarmee wel werkt? Want in dat geval zou de tool niet helemaal lekker lopen en moeten we gaan kijken waar dit probleem z'n oorsprong vindt zodat we dit ook zo snel mogelijk kunnen herstellen. Van daaruit ook een relevante vraag: ben je ook pas kort klant, of dat al langer?

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 2, 2025

​@Emile_86 Probeer deze URL https://servicetools.kpn.com/v2/#/voip-credentials

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 2, 2025

​@TDN en ​@Erik van KPN Die url heb ik juist geprobeerd, zowel de combinatie KPN ONT + Experiabox V10 als KPN ONT + Fritzbox 5590 XGS-PON via WAN aansluiting gaven dezelfde pagina als ik heb bijgevoegd in mijn originele post, en inmiddels is het vanochtend gelukt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ah, goed om te horen, ​@Emile_86! Gelukt via de tool, of heb je hiervoor contact opgenomen. Want ik ben alsnog wel even benieuwd waar het probleem nu vandaan kwam. Voor het geval er iets niet helemaal lekker loopt met die tool wat zouden moeten nakijken.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Ik heb inderdaad contact moeten opnemen en een medewerker van jullie heeft het uiteindelijk geregeld nadat ik mijn modem ID heb doorgegeven. Dus naar die service tool om je eigen ONT te registreren moet bij jullie eens naar gekeken worden wat er fout gaat. De service tool geeft nu trouwens ook aan dat ik een Fritzbox modem/router van jullie gekregen zou hebben, die heb ik echter nooit gehad. Voordat ik glasvezel kon krijgen heb ik altijd een Experiabox v10 gehad, de fritzbox 5590 xgs-pon heb ik zelf aangeschaft. En dat is ook de enige fritzbox die ik in huis heb.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dank voor je terugkoppeling, Emile, ik geef dit door.

Kan zijn dat hij daar weergeeft dat je een FRITZ!Box van ons hebt omdat je wel een FRITZ!Box apparaat gebruikt. En dat het systeem dan denkt dat je een huur F!B van ons gebruikt. Maar dat is een goede om eens na te kijken.Â