Skip to main content

FritzBox 7583 tips vraag:

 

Heeft iemand die AVM FBox 7583 succesvol aan de praat als xperia 10 vervanger?

In mijn situatie dual DSL uit de muur,

2 nieuw type KPN tv kassies (geen arris?),

1 panasonic telefoonsetje met 3 toestelletjes.

 

NB voor de TV boven heb ik twee Devolo 1200 netwerk kassies, dat werkt meestal OK,

maar soms moet ik ze opnieuw via stapelsex laten pairen.

Hoop daar nou es vanaf te zijn😏. Dank.

@fiddler007 Welkom op het forum. Heb je de FRITZ!Box nog werkend gekregen? Je kan anders nog een kijkje nemen in het topic: Gebruik een eigen router i.p.v. een Experia Box. Heb je de Devolo al eens via de Cockpit Software van een firmware update voorzien? We hebben daarvoor ook een artikel op onze kennisbank over: Storing oplossen Draadloze Verbindingsset DVS].


hij werkt ...


@fiddler007 Dat is goed om te horen en fijn dat je dat even deelt. Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!


Helaas voor jullie heb ik nu een t mobile abbonnement afgesloten

 

… redenen: KPN TVbox plus pakket is m.i. een min pakket en afrader.


1) Installatie is omslachtig gedoe, en volume regeling van mijn samsung tv werkt niet ondanks het 5x geprobeerde geprogrammeer van instellinggen ergens in een verborgen menu.

2) een afstand bediening met knoppen voor netflix google en disney; beide laatste wil ik niet als verplichte opties.    En dan werkt iets noodzakelijks als TV volume niet eens! En een noodzakelijn direct instellingen of menu knopje ontbreekt.

3) ik ben ruim 5 uur kwijt aan installeer gedoe en met 4 telefoontjes plegen, en nog steeds niet adequaat geholpen.

4) Mijn echtgenote heeft daarnaast ook es nog 'rijles' nodig i.v.m. de "omgekeerde rem en gas pedalen".

Dat KPN TV box systeem is m.i. een downer, vooral kwa bediening, en zou veeeel klant vriendelijker moeten zijn...
Ik heb nu de oude situatie (met nu een eigen Fritzbox en 2 arris kastjes) teruggezet; xperia v10 afgekoppeld, niet meer nodig.

 

nvg F