Skip to main content

Hallo,

Onlangs heb ik een fritzbox 7590 gekregen en vraag mij een paar dingen af. Ik heb gerelateerde posts gevonden maar die zijn verouderd, vandaar dat de situatie veranderd kan zijn.

Werkt deze goed samen met de super wifi 2? Volgens mij moet ik dan wel de wifi op de fritzbox uitzetten, aangezien je anders 2 netwerken hebt?

Kan ik het bestaande wifi netwerk zoals nu ingesteld is op de box12 1op1 overnemen? Als ik dezelfde naam en wachtwoord aanhou hoef ik bij de clients niets te doen hoop ik?

Gaat de mesh functionaliteit niet verloren door het weghalen van box12? Of blijven de super wifis dit onderling wel doen ondanks een nieuwe modem?

Is het nodig om de super wifis handmatig te configureren na een reset? Of gebeurd dit automatisch zoals nu bij de box12?

Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

Alvast bedankt!

Als je de mesh functie wil behouden, ja, dan zet je de wifi van de Fritzbox uit, want die werk er niet mee samen.

Minimaal 1 Superwifi bekabeld aansluiten, die maakt de mesh met de 2e Superwifi. 

Als je ze niet reset, behoud je je oude wifinetwerk. 

Als je ze wel reset, moet je inloggen en alle handmatig instellen, want dat gebeurt niet mee automatisch. 


Niet een antwoord op je vraag, maar het gebruik van twee merken door elkaar heen geeft meestal gedoe. 

Doe jezelf een plezier en koop twee 1200ax repeaters van Fritz, dan heb je 3 accespoints in de mesh waarvan twee met AX. Dan kun je alles besturen vanuit 1 punt en weet je zeker dat het probleemloos werkt, zoals meestal met Fritz.

Zoals altijd: bekabeld aansluiten is altijd, verreweg de beste optie.