Skip to main content

Gaat de kpn 12 box niet automaties naar 5 of 2,4 ghz dat doet de modem van Ziggo wel hoef je niks aan te doen en ben niet zo goed in het veranderen van apparatuur na dat ik hersen infarct heb gehad is dat allemaal moeilijker geworden denk dat ik dat maar laat doen door monteur van kpn de aansluiting.

 

De modem regelt dat niet, maar het apparaat dat draadloos verbinding maakt met de modem zoekt het sterkste signaal, dan kan de ene keer de 2.4-band zijn en de andere keer de 5.0-band @JohnAnneke 


Dank je N.N fijn dat je reageert 


Dat is niet helemaal juist, @N.N. : sommige apparaten kúnnen geen verbinding maken met de 5.0 band. Dat kan met de Box 12 problemen geven. In dat geval moet er een apart 2.4 wifi netwerk worden aangemaakt, waarmee de desbetreffende apparaten verbinding mee maken. 

Als de monteur daarvoor speciaal moet komen, zijn daar vrijwel zeker kosten aan verbonden @JohnAnneke . Als de monteur de hele installatie bij u komt verzorgen, dan kan hij dat extra wifi netwerk ook wel aanmaken.


Dat ligt niet zozeer aan de modem dat apparaten geen onderscheid kunnen maken tussen de twee banden, maar meer aan de kwaliteit van de apparaten die het juiste signaal niet kunnen oppakken van de modem @Berteman , meestal apparaten van B-kwaliteit of Alie-Baba-kwaliteit.

Persoonlijk heb ik nog niet meegemaakt dat ik voor een bepaald apparaat wifi-extra moet activeren.

Daarom bestaat er bij de nieuwere KPN software de mogelijkheid de banden te splitsen via de subrubriek ‘extra wifi’ @JohnAnneke 

Eigenlijk te gek voor woorden, vroeger tot en met de V10 had de KPN-modem gewoon 1 of 2 aparte banden die je eenzelfde naam en wachtwoord kon geven of een verschillende naam en wachtwoord.

KPN heeft het eigenlijk onnodig moeilijk gemaakt.


Eigenlijk wilde ik de monteur bespreken als het apparatuur bij mij is ik kan het aansluiten op 12 augustus.en wat ik eerder schreef heb een herseninfarct gehad dus het gaat niet zo makkelijk meer in het kopje vroeger lukte mij het goed maar nu niet meer jammer genoeg.


Eigenlijk wilde ik de monteur bespreken als het apparatuur bij mij is ik kan het aansluiten op 12 augustus.en wat ik eerder schreef heb een herseninfarct gehad dus het gaat niet zo makkelijk meer in het kopje vroeger lukte mij het goed maar nu niet meer jammer genoeg.

Dan snap ik dat volkomen! Je kan dit zeker bespreken met de monteur wanneer deze ter plaatse  is! 

Mocht je nog vragen voor ons hebben dan kan je die hier altijd kwijt!


Reageer