Hallo allemaal,
Sinds vandaag KPN glasvezel actief en wil net zoals bij Ziggo gebruik maken van mijn eigen modem (Huawei). Dat wil zeggen KNP wifi uit en Huawei wifi aan.
Mijn TV, laptop, enz. zitten via een UTP-kabel direct op de KPN modem aangesloten, zo had ik het ook met Ziggo. Mijn GSM zit op de Huawei wifi. Voorheen kon ik dus Youtube op mijn telefoon streamen naar mijn tv via het wifi netwerk. Op de een of andere manier werkt dat nu met de KPN modem niet meer.
De KNP router zit op een vast IP-adres 192.168.2.254 en het DHCP bereik staat op 192.168.2.1-192.168.2.200.
Als ik in mijn KPN modem kijk dan staat het IP-adres van mijn Huawei op 192.168.2.4 (krijgt ie dus netjes van KPN modem), maar in de Huawei staat het IP-adres van de LAN op 192.168.3.1. en deze kan ik niet in het bereik zetten van de KPN modem. Dus als ik daar zelf 192.168.2.4 in wil vullen lukt dit niet.
Ik weet bijna zeker dat toen ik Ziggo had, het IP-adres van de Huawei in de range van de Ziggo modem viel, in het geval van de KPN modem zou dit dus 192.168.2.xxx moeten zijn. Ik krijg dan een foutmelding: Het IP-adres van de router kan niet in hetzelfde segment zitten als het WAN IP-adres.
De Huawei internettoegangsmodus kan ingesteld worden op: PPPoE, DHCP, Bridge en Statisch IP, ik weet helaas niet meer wat ik ingesteld heb toen ik Ziggo had. Op dit moment staat de toegang op DHCP.
Kan iemand mij helpen dit te verduidelijken?