Skip to main content

Er is een storing en daardoor geen dsl.

nu dacht ik via de wan poort op de v10 een device te verbinden waarmee ik wel het internet op kan.

op mijn pc heb ik de wifi poort verbonden met een hotspot

via bridge verbinding heb ik de wifi en de lan poort aan elkaar gekoppeld

daarmee dacht ik de v10 te voorzien van internet access via mijn pc.

en vanzelfsprekend werkt dat niet 123

is er iemand die een dergelijke constructie eerder heeft uitgevoerd en wat zijn de configuratiestappen die ik moet nemen?

ik krijg nl een mifi router en daar kan ik geen utp op aansluiten helaas, daarmee dacht ik dit via de bridge modus te kunnen regelen.

Wie o wie kan hierin helpen? 

admin: titel aangepast ivm duidelijkheid/vindbaarheid 

In aanvulling hierop:

Zojuist een extra laptop aan de “bridge-laptop” bekabeld gekoppeld en deze krijgt netwerk en internet toegang. Dus de weg naar internet via de bridge werkt dus wel op de andere laptop. Dan zou je toch denken dat de WAN poort ook daarmee verbinding moet maken…………..


Hallo @marceltervoert de rode wan poort is alleen geschikt voor glasvezelaansluiting. Via de USB poort kun je een internetverbinding actief maken met een mobiel o.i.d.

 


Hallo @JanD 

dat is jammer, ik dacht een mooie oplossing gevonden te hebben, ik hoopte ergens iets van IP instellingen te vinden welke ik dan een soort van gelijk kon maken aan de glasvezelverbinding.

Mijn iphone aan de usb poort geeft helaas geen resultaat, ook een oudere nokia laat zich niet herkennen. Dus ben benieuwd met wat voor mobiel ik dan verbinding zou moeten maken. 


Hallo @marceltervoert je moet op je mobiel USB thetering activeren en dan moet het kunnen werken is mijn persoonlijke ervaring.

 


Het kan wel. Internet althans. Geen tv. Maar het is wel beetje ingewikkeld. De Experiabox verwacht internet op vlan 6. Daarop wil die een PPPoE sessie starten. Dus zorg dat je hem dat aanbied.


@Nick83 

Dank je wel voor de tip, ik ga een poging wagen op de laptop, anders kan ik altijd nog een managed switch erbij pakken om iets te fixen.


@Nick83 

helaas op VLAN 6 krijg ik ook geen contact. 

als ik de andere laptop op de bridge aansluit en beide om vlan 6 zet, hebben ze geen contact met elkaar. zodra ik de vlan weer op 0 zet gaan ze elkaar vinden en is er internet op de laptop.

Mogelijk dat de aangeboden IP adressen roet in het eten gooien, omdat de hotspot 172.20.10.x aangeeft als IP adres met een gateway naar 172.20.10.1 en subnetmask 255.255.255.240

ik heb de bridgeconnectie een fixed IP adres gegeven, en dan krijgt de andere laptop een opvolgend IP adres, bij 172.20.10.4

van laptop naar laptop dus geen probleem…...


Inmiddels de mifirouter binnen. Internet vanuit die huawei werkt goed, echter ik kan niet alle apparaten er aan koppelen. Toen bedacht ik me als ik de mifirouter aan de usb poort van de V10, hang…… Dat werkt echter dan gaat het lampje van internet op de V10 aan maar wordt rood. In de instellingen van de V10 zie ik de USB Huawei Mobile staan, echter wat niet lukt is deze verbinding tot stand brengen. Bij WAN instellingen staat dat hij de Huawei heeft gevonden, echter bij de 3g/4g connectie krijg ik het maar niet voor elkaar om verbinding te laten maken. Weet iemand welke instellingen je daar moet opnemen zodat hij wel gaat werken?

 

De reden waarom ik dit wil proberen is dat de meeste apparaten in huis het dan weer gaan doen, zonder dat ik alle instellingen per apparaat hoef te wijzigen naar een tijdelijke ssid. 

Ik heb geprobeerd om het mifi-netwerk te koppelen via extending, naar mijn eigen ssid maar dat werkt niet. Geen enkel apparaat op mijn oude omgeving wil dan naar het internet.


Hallo @marceltervoert met de rode WAN-poort op het modem heb je niets van doen.

Ik weet niet hoe een mifirouter werkt, maar met de mobiel werkt het perfect, probeer eens dat eens.

 


Hallo @JanD 

Ik heb al verschillende iPhones geprobeerd, maar deze wil hij gewoon niet herkennen als modem op de USB poort, wat ik ook instel (en dat is beperkt), hotspot met alleen bluetooth/USB, doet het niet, hotspot met Wifi erbij wil ook niet werken. De V10 lijkt geen modem van Iphone herkennen. Meer opties in de iPhone kan ik niet vinden. 


zie je de optie USB -tethering staan op de iphone?Die moet je aanzetten.


Dat zou binnen de hotspot automatisch moeten gaan kan ik niet apart instellen


Hallo @marceltervoert als je bij een Android toestel tethering activeert heb je standaard een draadloos toegangspunt, USB-tethering moet je echt activeren. Dat zal bij Apple niet anders zijn, want draadloos is ook het meest logische.

 


@JanD 

met geen mogelijkheid kan ik zoiets activeren op de iphone helaas. 


Hallo @marceltervoert zie onderstaande link:

https://support.apple.com/nl-nl/HT203302


Hallo @JanD 

Dank voor de link, de hotspot op de iphone werkt prima voor iedereen, op de laptop werkt het ook. Alleen de V10 doet er niet mee helaas. 


Hallo @marceltervoert 

de hotspot op de iphone werkt prima voor iedereen, op de laptop werkt het ook.

dan is de hotspot draadloos denk ik en voor de V10 moet het bekabeld via USB op een van de USB-poorten, als het op de ene USB-poort van de V10 niet wil, probeer het dan op de andere USB-poort.

Succes.

 


Ik gebruik de onderste usb poort. Ik dacht dat er maar 1 op zit


Aan de bovenkant zit er ook nog een, naast de 3 knoppen.

 


Ga ik die ook proberen dank je wel