Skip to main content

Hi all! Sinds vandaag ook klant bij KPN na jarenlang Ziggo te hebben gebruikt. Ik wil mijn eigen router gebruiken, gaat mij een boel tijd schelen (dacht ik) om alles weer statische IP adressen te geven etc.

Ik heb een Netgear R7000 en heb bij sommige forumleden printscreens gezien dat deze router icm KPN 900+ mbit haalde - mijn aanname was dus ook dat dit mogelijk moet zijn met mijn eigen router :)

Wat heb ik gedaan om het werkend te krijgen:

  • eerst de experiabox getest (zonder netgear router) - hiermee haalde ik 900+ mbit met mijn PC welke is verbonden met een ethernet kabel (cat5e)

nu ik weet dat deze verbinding goed is en mijn kabels niet de evt bottleneck kunnen zijn heb ik de R7000 aangesloten op het NT kastje (experiabox staat er dus niet tussen). Ik heb vervolgens PPPOE aangezet met wachtwoord en gebruikersnaam internet internet - en een VLAN 6 met prio 1

 

IPTV en telefonie gebruik ik overigens niet.


In principe kreeg ik meteen internet echter krijg ik met geen mogelijkheid snelheden boven de 150 mbit. (+/- 140-170 mbit in speedtest)

 

Heeft iemand voor mij de gouden tip wat ik evt nog zou kunnen aanpassen in de router waardoor de snelheden wel worden gehaald? Andere optie is een nieuwe router kopen - dan hoor ik ook graag welke wordt aangeraden vanuit de community.

 

Oja QoS staat uit - ik heb alles al eens van de stroom gehaald etc - Wifi of bedraad geeft beide nu 140-170 mbit.

 

thx!

Hi @ls789, welkom op onze community. 

Ik moet eerlijk toegeven dat ik specifiek hiermee geen ervaring heb. Wij hebben wel een topic  over het gebruik van een eigen router. Mijn advies is om je vraag daar te stellen, daar zijn een aantal users die zelf ook een eigen router gebruiken en daar veel over weten.Â