Skip to main content

Een vriend van me is momenteel klant bij BudgetThuis (Budget Alles-in-1) en wil een eigen modem (Fritzbox 7490) gaan gebruiken in plaats van de standaard geleverde Experia Box.

Nu zag ik onlangs op dit forum een aantal postings over het gebruik van eigen modems bij onder andere BudgetThuis, onder meer over de daarvoor benodigde instellingen. Die kan ik echter zo gauw niet meer vinden.

Wie heeft er ervaring met het gebruik van een eigen modem (bijvoorbeeld Fritzbox 7490) bij BudgetThuis, inclusief het verstrekken van de sip-instellingen voor vaste telefonie door BudgetThuis?

Ik weet wel dat iemand op dit forum schreef dat BudgetThuis dezelfde instellingen gebruikt(e) als KPN of Telfort. De profielen van beide providers zitten ook in de Fritzbox 7490. Klopt dat? Kan iemand die is overgestapt van KPN naar BudgetThuis in zijn Fritzbox 7490 gewoon dezelfde instellingen blijven gebruiken voor zowel internet als vaste telefonie?   

Piet.

Volgens de klantenservice van Budget Alles-in-1 kan deze provider momenteel aan klanten die een eigen modem willen gebruiken nog geen sip-gegevens voor vaste telefonie verstrekken, omdat ze nog niet door KPN aan Budget Alles-in-1 worden verstrekt. Dat zou binnenkort wel het geval zijn, waarschijnlijk in september. Dat is althans de lezing van Budget Alles-in-1.

Piet.