Skip to main content

Gisternacht heeft mijn Box 12 automatisch de update toegepast naar V12.C.23.04.39. Sindsdien kunnen al mijn 2,4GHz smart devices geen connectie meer vinden met de WiFi (voorheen kon dit gewoon via het gedeelde 2,4GHz/5GHz netwerk).

Om hiermee om te gaan heb ik geprobeerd het ‘Extra wifinetwerk 2,4GHz’ aan te zetten (slider ‘Extra wifinetwerk 2,4 GHz’ en ‘Wifinaam zichtbaar’). Als ik het ‘Extra wifinetwerk 5GHz’ aanzet verschijnt deze wel, maar die van 2,4GHz verschijnt zowel niet, als dat het handmatig invoeren van de netwerknaam en het wachtwoord geen zin heeft.

Heb intussen al een aantal troubleshoot-dingen geprobeerd, maar allen zonder succes:

- Resetten van de modem en opnieuw instellen van wachtwoorden

- Resetten thuisnetwerk en opnieuw connectie maken met alle devices

Zowel het algemene wifinetwerk als het aanzetten van 5GHz geeft geen enkel probleem. Behalve de namen en wachtwoorden van de netwerken zijn alle instellingen standaard na een factory-reset. Hoe kan ik alsnog 2,4GHz aanzetten om zo mijn smart devices weer te koppelen?

Hey @Mycel, welkom hier! Goed dat je dit hier komt melden, dit hoort namelijk niet te gebeuren na een update als deze. Zou jij je forumprofiel willen invullen? Laat even weten als je dit gedaan hebt. Dan kijken we aan deze kant mee.


Ik heb mijn forumprofiel zojuist ingevuld. Mochten er nog specifieke vragen zijn over typenummers e.d. dan kan ik die opzoeken.


@Mycel, ik zie dat je inmiddels op de .38 versie van de firmware zit. Ervaar je nog steeds dat de 2,4GHz niet werkt?


Same here!


Goedendag,

ben nieuw hier maar probeer ook een 2.4 te verbinden maar lukt niet. Waar kan ik de instellingen of iets wijzigen.

alvast bedankt voor de reacties.


Ook ik zit m et hetzelfde probleem. Na de update  De thermostaat koppelt niet meer met de wifi. 2.4GEXT

ip adres klop niet ?

sjac


@fam. van der veer, @Marstof, @sjac, jullie geven aan dat de 2,4GHz niet meer werkt na de update.

Basis eerst: hebben jullie elk de Box 12 herstart? Zo niet, probeer dat eerst. Als dat ook niet helpt, probeer dan een reset. 

 

Als dat ook niet helpt, dan hoor ik graag meer. Kunnen jullie, in dat geval, nog iets meer vertellen over wat je precies ervaart. Wat voor apparaat of apparaten werken niet meer, inclusief merk en typenummers. Wat voor meldingen krijg je te zien als je probeert te verbinden. Wat heb je verder nog meer in je netwerk thuis.


Hallo Erik

Bedankt voor je reactie

 Reset uitgevoerd 

Bij mij is het de thermostaat van de cv en de Sonos soundbar die problemen hebben

Ik heb de 2,4 ghz aangezet in de kpn app en de apparatuur daar op aangemeld

Soundbar valt regelmatig weg wanneer Spotify afspeel en thermostaat is regelmatig offline maar niet altijd

 


Dank je, @fam. van der veer. Wat ik daaruit opmaak is dat de 2,4Ghz wel werkt, maar dat het uitvalt. Dat is een ander probleem dan in het startbericht wordt beschreven. Ik wil jou dan ook vragen om een eigen topic aan te maken. Geef daarin even aan wat je hier al verteld hebt. Aangevuld met of je wifipunten in gebruik hebt. En of je ook bepaalde patronen herkent in het wegvallen. Bijvoorbeeld dat het altijd op bepaalde tijdstippen gebeurt, of als je iets specifieks doet, of om de zoveel tijd, etc.


Doe ik dank je