Skip to main content
Beantwoord

Geen akkoord voor kosten monteursbon

  • 18 August 2024
  • 7 reacties
  • 161 keer bekeken

De monteur heeft mij de installatiebon laten ondertekenen en mij niet geïnformeerd over de extra kosten die hij erop heeft gezet en schrijft bovendien op “Klant gaat akkoord met de kosten van isra verplaatsen en kabel trekken”. Dat is helemaal niet gecommuniceerd.

Er was toegezegd dat er 2 monteurs zouden komen, niet dus, slechts 1 monteur. Ik vond het prima dat het ISRA punt niet in de kelder maar in de woonkamer zou komen en heb aangeboden de trekveer door de kruipruimte te leiden. Daar heeft ie dus niets voor hoeven doen. Toen de kabel vastzat heb ik deze weer vlot getrokken. Omdat er 1 monteur miste zou KPN mijn werkzaamheden moeten betalen.

Ik vind het niet acceptabel dat er kosten in rekening gebracht worden en ga deze ook niet betalen. Bovendien staat in de overeenkomst dat er tot 15 meter kabel op het modem wordt aangesloten en zou er een gratis installatiemonteur zijn inbegrepen.

Zijn dit normale praktijken ?

Bent u nieuwe klant? Of verhuisd? 


Nieuwe klant, kom van Ziggo en Vodafone. Bij Ziggo is Ziggo verantwoordelijk voor de gehele installatie zonder kosten tot en met de AOP (vergelijkbaar met ISRA). 
Dus vergeleken met Ziggo brengt KPN kosten in rekening voor hun eigen netwerkdeel dat bovendien grotendeels met mijn hulp tot stand is gekomen. Weird.


Maar je gaat toch niks tekenen zonder het door te lezen ?
Er is extra werk uitgevoerd, en daar zitten extra kosten aan vast. Daar heeft u voor getekend.


Er is een gratis installatie aangeboden t.w.v. €200. Ik ga er dan vanuit dat ik teken voor de werking van het spul. Er is niet eens uitgelegd dat er extra werk nodig was en al helemaal niets over kosten gezegd. Voor mij is dit oplichting en ik overweeg sterk om de zaak binnen de opzegtermijn te cancelen.

Dit zit me extra hoog omdat ik zelf het meeste werk heb uitgevoerd.


Er is een gratis installatie aangeboden t.w.v. €200. Ik ga er dan vanuit dat ik teken voor de werking van het spul. Er is niet eens uitgelegd dat er extra werk nodig was en al helemaal niets over kosten gezegd. Voor mij is dit oplichting en ik overweeg sterk om de zaak binnen de opzegtermijn te cancelen.

De KPN monteur

Installeren

Ben je een nieuwe klant, ga je verhuizen of ga je over op glasvezel? We checken dan altijd eerst of je het zelf kan aansluiten.

Kan dat niet? Dan sturen we een monteur. Onze monteur sluit je modem aan. En sluit daar 1 tv-ontvanger1 vaste telefoon1 pc of tablet en tot 15 meter kabel op aan. Zijn er meer dingen waar je hulp van de monteur bij wil? Dat kan, maar dat kost wel extra. Kijk hiervoor bij 'Extra werk en materiaalkosten'.

 

Extra service

Heb je extra hulp nodig? Ook dan kan je de KPN monteur inschakelen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een extra tv-ontvanger installeren

  • Een kabel trekken

  • Een storing oplossen die niet bij KPN ligt

Onze monteur gaat voor je aan de slag vanaf 70,- (inclusief voorrijkosten).

Kabel trekken is niet inbegrepen bij gratis installatie. En de 15m kabel zijn de UTP kabel, niet de kabel om de ISRA te verleggen. 


Goedemiddag @Tomu, welkom op onze community! Wat balen dat dit zo gelopen is! Ik denk dat je hierover het beste een klacht kunt indienen. Dat kan het snelste telefonisch via 0800-0402, meer informatie daarover kun je vinden op kpn.com/klachten


@TDN 

Gekker moet het niet worden. Er staat nergens iets over type kabel, dus ook geen UTP, dus vrij invulbaar. Ik heb geen hulp gevraagd, alleen de gratis installatie laten uitvoeren.

Alles t/m het ISRA is KPN domein en niet des klants, dus als de monteur het ISRA wil verleggen zijn dat geen klantkosten (ISRA is het scheidingspunt tussen de koperen bekabeling van je netwerkaanbieder en jouw eigen apparatuur. Bij Ziggo heel strikt het AOP Abonnee Ontkoppel Punt.)

Hier ga ik geen cent voor betalen en eerder nog KPN een rekening sturen voor mijn eigen werk.


Reageer