Skip to main content
Antwoord

Geen externe NAS-verbinding meer na update V10

• May 28, 2025
  • 9 reacties
  • 71 keer bekeken

Na de na update van Experia V10 kan ik geen externe NAS-verbinding meer maken met mijn Synology-NAS. Omruil naar V12 hielp niet, zelfde probleem. Deze installatie heeft jaren goed gewerkt.
Ik heb al instructies enkele malen doorlopen, niets hielp.
Opvallend is dat ik mijn Eufy-camera wel extern kan bereiken.

Beste antwoord door Denise van KPN

Hallo ​@FransSenior, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons hebt gevonden en je jouw vraag hier stelt.

Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed zit in de instellingen. Om apparaten van buitenshuis te benaderen, is het nodig om deze apparaten eerst te voorzien van een vast IP-adres. Hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen. Vervolgens kan je port forwarding instellen: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten. Laat je weten of het zo lukt?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hallo ​@FransSenior, welkom op de KPN Community. Goed dat je ons hebt gevonden en je jouw vraag hier stelt.

Ik vermoed dat er iets niet helemaal goed zit in de instellingen. Om apparaten van buitenshuis te benaderen, is het nodig om deze apparaten eerst te voorzien van een vast IP-adres. Hoe je dat doet, lees je hier: Modems met KPN Software: DHCP Binding / Vast IP instellen. Vervolgens kan je port forwarding instellen: Modems met KPN Software: Port Forward instellen / UPnP aanzetten. Laat je weten of het zo lukt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

Hallo Denise, dank je.
Jouw aanbevelingen had ik al toegepast.
Ik moest het Intern IP-adres niet opgeven!

Hierna werkte het.
Gr. Frans

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Waarom zet je niet even quickconnect aan. Dan heb je ook geen port forwarding nodig en blijft het gewoon werken

Maar een nieuwe regel. Met service nieuw. En gebruik poort 5001 werkt het dan wel als je geen quickconnect gebruikt

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

Hallo Denise, dank je.
Jouw aanbevelingen had ik al toegepast.
Ik moest het Intern IP-adres niet opgeven!

Hierna werkte het.
Gr. Frans

Ik zie nu dat de regel staat uitgeschakeld rechts 😅 zet deze maar aan misschien helpt dat

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

QuickConnect? In mijn V12?
Nieuw voor me.

Maikel Drost
Helper
Forum|alt.badge.img+8

QuickConnect? In mijn V12?
Nieuw voor me.

Quickconnect zit in je synology dat is een cloud oplossing zodat je extern bij je systeem kan komen 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 31, 2025

Goed gezien “Uitgeschakeld”, het was een voorbeeld. IPv5 heb ik nu werkend.
Dank voor het meedenken. 
Ik ben blij dat het weer werkt.
Frans

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Fijn om te lezen dat het je gelukt is, ​@FransSenior! Mocht je in de toekomst nog andere vragen hebben, maak dan gerust een nieuw topic aan. Onze community denkt graag met je mee.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 2, 2025

Dank. Voordeel is dat ik nu de weg weet :-)
Fijne week,
Frans