Skip to main content

Wij hebben een nieuwe bbox geïnstalleerd en geen enkele lamp functioneert nog. Ik heb al ettelijke malen geprobeerd om verbinding te maken met het internet, maar het lukt aan geen kanten. Wat doe ik verkeerd?

Beste dank voor uw antwoord.

Met vriendelijke groetjes

Luttche 

Goedemorgen @Luttche! Dit gaat over het modem: welke heb je ontvangen? En waarom heb je een andere ontvangen: is de vorige er in één keer mee opgehouden? Heb je eventueel een ander stopcontact getest? Brandt er geen enkel lampje: ook niet het lampje van ‘Power'? 
Als het Power lampje wel brandt, wil jij het modem dan eens handmatig resetten:

  1. Druk voorzichtig een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.
  2. Druk deze in tot het 'Power' lampje rood gaat branden.

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Check ook goed alle bekabeling: alles er even uit halen en weer opnieuw aansluiten.

Als deze tips niet helpen, dan lijkt het mij goed dat we meekijken. Afhankelijk van waarom je een nieuw modem gekregen hebt, kunnen wij een storingsmonteur inplannen. Overleg het even met onze klantenservice en dat kan het snelste telefonisch of via onze chat:

  • Telefonisch via 0800 0402: van maandag t/m vrijdag bereikbaar tussen 8 en 20 uur en zaterdag tussen 8 en 17 uur. Zon en feestdagen gesloten. Voor storingen en technische problemen zijn wij altijd 24/7 bereikbaar.
  • Dezelfde openingstijden gelden ook voor onze chat. Je kunt via onze contactpagina een chat opstarten door te klikken op ‘Administratie’ en vervolgens op “Ik heb een andere vraag en wil graag contact hebben'. Je kunt dan een chat starten door op ‘Naar chat’ te klikken.

Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Wij hebben een nieuwe bbox geïnstalleerd en geen enkele lamp functioneert nog.

Misschien bedoelt @Luttche "slimme" lampen die op WiFi werken 🤔


Allebei bedankt voor antwoord. Ik heb de slimme lampen van mijn smartphone gegooid en alles opnieuw geïnstalleerd. Het probleem is dus opgelost. 

Nogmaals een dikke dankjewel. 

Luttche