Skip to main content

Gisteren heb ik de modem aangesloten in huis en er zou inmiddels al internet beschikbaar moeten zijn (startdatum was 5 augustus). Na het aansluiten branden het power en het wifi lampje, het internet lampje blijft echter knipperen. Er is dus ook geen internet in huis. Er kan wel verbonden worden met de wifi, maar dan nog steeds heb ik geen internettoegang. De modem is (volgensmij) juist aangesloten. Hoe krijg ik nu Internet?

@Gerard Wynstroot Welk modem heeft u ? heeft u glasvezel of nog koper aansluiting?

Een knipperend groen lampje kan betekenen:

Groen, knipperend, langzaam: detecteren van het signaal

Groen, knipperend, snel: synchroniseren, ophalen IP adres

Oftewel het modem is nog bezig met laden 😉


Het gaat om de modem KPN box 12.

Hij is snel aan het knipperen alleen hier stopt die niet mee. Hij is al sinds gister aangesloten, meerdere keren reset, maar hij blijft maar door knipperen.

(koperaansluiting)


@Gerard Wynstroot Heeft u die reset gedaan door alleen de stroom eraf te halen of Met de resetknop ?
Deze zit aan de achterkant in het gaatje naast de grijze DSL poort. Druk met een dun voorwerp (satéprikker, paperclip) 5-7 seconden in het gaatje tot het powerlampje rood gaat branden. Laat los en wacht af. De Box gaat zich resetten en herstart. Dit duurt ongeveer 10-15 minuten.

Zijn er ook superwifi punten aangesloten, zo ja draadloos of bekabeld ?


@HansaanZet het resetten heb ik op beide manieren al geprobeerd, gewoon de stroom eraf en weer opnieuw aanzetten en doormiddel van de resetknop, maar beide leverden geen succes op. 


De superwifi punten zijn nog niet aangesloten. Is dit noodzakelijk om het internet in eerste instantie al werkende te krijgen?


Hallo @Gerard Wynstroot heb je wel van KPN een activatie-mail of SMS gehad dat dienst opgeleverd is?

 

 


De superwifi punten zijn nog niet aangesloten. Is dit noodzakelijk om het internet in eerste instantie al werkende te krijgen?

Nee. Laat die nog maar ff in de doos...


Kunt u foto's plaatsen van hoe u het modem aangesloten heeft? Misschien zien we iets geks...


@Gerard Wynstroot Heeft u de nieuwe gegevens die achterop het modem staan wel ingevuld? 


@JanD gisterochtend rond 9 uur heb ik al een sms ontvangen dat de internetverbinding zou moeten werken.


@Nick83 

 


@HansaanZet 

Ik neem aan dat je de inloggegevens van het wifinetwerk bedoeld? Die lijkt te werken, ik kan namelijk verbinding krijgen met het wifinetwerk, alleen helpt dat niet zo veel aangezien ik dan nog steeds geen internet heb


@Gerard Wynstroot Heeft u de mogelijkheid om een UTP kabel rechtstreeks te verbinden met een van de gele poorten achterin het modem met bijv. een laptop en dan kijken of u verbinding krijgt ?


@HansaanZet ook dat heb ik al geprobeerd, maar ook dan is er geen internet connectie.


@Gerard Wynstroot OK.  En u heeft verder niets veranderd aan het aansluitpunt op de muur ? Welk modem had u voor de Box 12 en werkte dat wel goed ?

PS : het Dsl kabeltje achterin even eruit en weer goed aanklikken helpt ook niet ?


Ken de KPN box 12 niet, maar net als bij de Fritz!Box kan de gebruiker neem ik aan inloggen in het modem om te zien welke functies operationeel zijn en welke (nog) niet. Hoe in te loggen zal neem ik aan op de box zelf staan of is in de instructie te vinden. Een blik in de interface van het modem geeft vaak duidelijkheid wat er ontbreek of niet functioneert. 


Gewoon even bellen met het kpn nummer.

Als het modem blijft knipperen is er misschien iets niet goed opgeleverd met de lijn.


@HansaanZet het aansluitpunt heb ik alleen aangesloten. Hiervoor heb ik gebruik gemaakt van een ander aansluitpunt in huis van Ziggo en het aansluitpunt waar ik nu gebruik van maak was onaangeraakt/niet in gebruik. Mogelijk dat daar iets fout zit.
 

Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice van KPN en er komt a.s maandag een monteur langs. Iedereen bedankt voor de hulp in ieder geval!


Heeft niet in de meterkast misschien nog iets zitten wat een aansluitpunt van KPN zou kunnen zijn?