Skip to main content

Goedenavond, 

Ik heb een Experia V10 modem en problemen met zowel de Google nest deurbel als de outdoor camera. Bij beide hetzelfde probleem. Ik kan met geen mogelijkheid live beelden bekijken. Google home geeft de volgende melding (foto 1) maar ik heb niet het idee dat het aan mijn WiFi ligt en de bespaarmodus van de camera’s staat ook niet aan.

Onlangs ook contact gehad met de Google helpdesk.

Zij gaven aan dat we te veel apparaten via de WiFi verbonden hebben (V10 modem heeft maar een capaciteit van 32 apparaten op 2,4 GHz en 32 apparaten op 5 GHz- wij bleken 79 apparaten te hebben gekoppeld) en gaf mij het advies om een aantal apparaten uit te trekken/ van de WiFi af te halen.

Dit hebben we bij 30+ apparaten gedaan, echter maakt het helaas geen verschil.

De deurbel was heel kort 2 a 3 keer via Google home te benaderen (zie foto) echter daarna weer hetzelfde probleem. Het is helaas niet de oplossing

kan iemand mij helpen?

 

Hallo @Marcello123 en welkom op het forum. Ik ben geen Nest expert, maar ik wil wel met je meedenken en mogelijk heeft de community ook nog tips hoe je kan zorgen dat dit goed gaat werken. Mijn eerste gedachte is om een apart 2.4ghz netwerk aan te maken, zodat je hiermee deze apparaten kan verbinden. Als je gebruik maakt van de Superwifi dan kan je vinden hoe je dit kan doen in het artikel: Stel een apart 2.4 GHz netwerk in met de functie "Extra Wifi". Gebruik je geen versterkers, dan kan je het netwerk in de V10 zelf ook nog scheiden. Je logt hiervoor in op de interface. Een stap voor stap uitleg vind je in het artikel: Experia Box V10: Splitsen van 2,4 en 5Ghz frequenties bij wifi.

Kom je er niet uit, wil je dan delen hoe alles is aangesloten? Dan kunnen we meedenken. 


Hallo Liesbeth,

klopt inderdaad wat je schrijft. Ik heb contact gehad met KPN en op hun advies mijn 5Ghz netwerk uitgeschakeld (een andere optie was het om de netwerknaam te veranderen (de netwerknaam was identiek). Dit werkte! Probleem opgelost en wij blij 🙂!!

Dankjewel voor het meedenken!