Skip to main content

Ik heb al meerdere jaren problemen met SONOS apparatuur. 

Deze heeft voorheen (lees 2021) goed gewerkt met de experia box v10A. Maar alle nieuwe apparatuur, sonos, of elk ander merk krijg ik niet geinstalleerd op het netwerk.  Krijg er geen muziek op afgespeeld. 

 

Ook als ik inlog in de experia box v 10A heb ik geen mogelijkheid een gastnetwerk aan te maken op 2,4 GHz. Waarschijnlijk is door het 5Ghz netwerk het probleem ontstaan. 

Graag na vele jaren een goede oplossing, desnoods vervanging van het modem door een nieuwe type wat hierin geen problemen geeft. 

Heb al van alles geprobeerd, resetten modem, nieuwe firmware, resetten sonos, nieuwe speaker gekocht, zelfde probleem… 

 

Hallo @experia box V10A .

Het is wel degelijk mogelijk om een  2,4 Ghz-netwerk te creëren met jouw modem. Hier staat de instructie:

 


Ja, dat heb ik natuurlijk ook al geprobeerd. Klopt helemaal niet met wat ik zie als ik inloggen op mijn modem.  Waardoor je dit niet kunt aanpassen...

 


Hmm, welke software versie is er op het moment actief op je modem @experia box V10A?

Dat zou deze moeten zijn:

 

 

Mocht jij daar wat ander zien staan, zou je modem dan willen herstarten zodat de meest recente software ingeladen wordt? 


Voor het gastnetwerk is in ieder geval geen apart 2.4-netwerk te maken, dat kan alléén via de ‘extra wifi’ @experia box V10A 


Klopt, maar de optie hoort er ook gewoon bij te staan, dus dat deze ontbreekt bij @experia box V10A vind ik vreemd:

 


Als je sonos op je gastennetwerk zet en jijzelf zit op je eigen netwerk zal je sonos niet kunnen bereiken via de app. Dit omdat het gastennetwerk compleet gescheiden is van je eigen netwerk.


Hmm, welke software versie is er op het moment actief op je modem @experia box V10A?

Dat zou deze moeten zijn:

 

 

Mocht jij daar wat ander zien staan, zou je modem dan willen herstarten zodat de meest recente software ingeladen wordt? 

Heb je dit nog kunnen testen @experia box V10A?

 


Reageer