Skip to main content

Sinds de nieuwe update heb ik geen stabiele internetverbinding meer. Ik gebruik een eigen router (USG PRO 4 van Ubiquiti). Om de 40/50 minuten vliegt mijn verbinding eruit. Pingen naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8 werkt nog prima. Maar alle HTTP/HTTPS sessies worden verbroken, en nieuwe sessies krijgen een timeout. Na een minuutje of 10 werkt het verkeer weer prima.

Modem al meerdere keren gereset. En mijn eigen hardware meerde keren een reboot gegeven.

Hallo @rickmoonen 

 

Heb je ook het glasvezelmodem al eens 2 minuten van de stroom gehaald?

Als je om te testen even alleen de Box 12 gebruikt heb je dan wel een stabiele verbinding?

 

Je zou ook alleen de USG kunnen gaan gebruiken.

Als je geen KPN TV ontvangers hebt is dat heel makkelijk, anders moeten er wat scripts gebruikt worden, zie daarvoor dit topic:

 

Daar vind je dan o.a. deze link met uitleg: https://www.vanachterberg.org/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/


Hallo @rickmoonen 

 

Heb je ook het glasvezelmodem al eens 2 minuten van de stroom gehaald?

Als je om te testen even alleen de Box 12 gebruikt heb je dan wel een stabiele verbinding?

 

Je zou ook alleen de USG kunnen gaan gebruiken.

Als je geen KPN TV ontvangers hebt is dat heel makkelijk, anders moeten er wat scripts gebruikt worden, zie daarvoor dit topic:

 

Daar vind je dan o.a. deze link met uitleg: https://www.vanachterberg.org/usg-kpn-ftth/posts/unifi-security-gateway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Ik maak helaas nog gebruik van een DSL verbinding. Glasvezel ligt sinds afgelopen week in het pand maar is nog niet operationeel. 

Als ik alleen de Box 12 gebruik heb ik hetzelfde probleem.

Ik heb de USG met een statisch IP achter de Box 12 gehangen. Vervolgend in de DMZ gezet.

Ook heb ik geprobeerd de built-in firewall van de Box 12 lager te zetten, maar dit heeft als het goed is geen invloed op apparaten in de DMZ.


Met DSL is het i.d.d. onmogelijk om alleen de USG te gebruiken.
Hopelijk krijg je dan snel een werkende glasvezelverbinding.

 

Heb je met alleen de Box 12 ook getest met alles afgekoppeld behalve b.v. een bekabelde PC/laptop, gebeurd het dan nog steeds?
Als het probleem dan blijft dan ligt het aan het de Box 12 of aan de DSL verbinding.
Wat doet het internet ledje op de Box 12 op zo'n moment, gaat die knipperen?

Het beste lijkt mij om dan de klantenservice te bellen 0800-0402, die kunnen dan de lijn doormeten, voor storingen 24/7 bereikbaar (dit lijkt mij toch ook een storing) maar anders op ma t/m vr 08:00 - 18:00 en za 08:00 - 17:00.


Hoi @rickmoonen en welkom hier op ons forum :)

We zijn inmiddels een paar dagen verder, heb je hier inmiddels contact over opgenomen met onze klantenservice? Zo ja, wat is daar precies uitgekomen? Mocht het probleem nog steeds spelen dan kan ik vanaf hier je verbinding ook altijd eens doormeten. Zou jij in dat geval je forumprofiel in willen vullen en kun je een seintje geven zodra je dat hebt gedaan?