Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb net de Experia Box V12 geïnstalleerd, als vervanging voor de V10a. Op de V10a had ik de wifi uitstaan (want ik gebruik een UniFi router die nu ook weer als DMZ Host is ingesteld), en nu wil ik dat ook op de V12 doen natuurlijk. Alleen ik krijg geen toegang meer tot de V12 (via mijnmodem.kpn of het IP-adres) zodra ik op een ander netwerk zit, dus als ik de wifi uitzet, kom ik alleen nog maar in V12 als ik een Macbook bekabeld hang aan de Experia box. Is dit “by design” of zit er ergens een verborgen instelling?

Hallo @reinventor probeer het eens via onderstaande link:

My Modem


Hallo @reinventor probeer het eens via onderstaande link:

My Modem

Dan krijg ik in ieder geval de login pagina maar wordt mijn wachtwoord niet geaccepteerd.


Om het interessanter te maken wordt het wachtwoord wel geaccepteerd op mijn Macbook (verbonden met wifi, maar met de UDM SE wifi, niet de KPN wifi), maar niet op mijn Mac Studio (via ethernet verbonden met de UDM SE).

 

Correctie, wachtwoord wordt nu ook niet meer geaccepteerd op het Macbook.


@reinventor  Wat je kunt doen is de hosts file aanpassen op je Macbook /Mac Studio. 

Voeg het volgende toe : 192.168.2.254    mijnmodem.kpn

Hiermee moet je weer toegang krijgen tot je V12 GUI.


 

@reinventor  Wat je kunt doen is de hosts file aanpassen op je Macbook /Mac Studio. 

Voeg het volgende toe : 192.168.2.254    mijnmodem.kpn

Hiermee moet je weer toegang krijgen tot je V12 GUI.

Dat werkte wel, dank je wel. Ik neem aan dat die regel in het hosts file moet blijven staan? Wel omslachtig dit, waarom werkt dit niet gewoon zoals bij de V10a?

 

Op de iPhone werkt het trouwens nog steeds niet maar goed, ik benader dat verder toch nooit vanaf de iPhone dus daar kom ik wel overheen. Heb alleen graag dat dingen werken zoals ze horen te werken haha

 


Wat ik trouwens ook apart vind is dat het MAC adres van de UDM SE in de Experia box anders is dan in UniFi controller. Goed, het scheelt 1 cijfertje aan het einde, en het schijnt verder geen verschil te maken, alles werkt. Maar dat was bij de V10a niet het geval, daar was het gewoon hetzelfde.


@reinventor Ja, deze regel (voorlopig) gewoon laten staan in je hosts file.

Het werkt ook niet meer in de V10a sinds de laatste firmware updates waar men een aanpassing heeft gemaakt zodat er geen beveiligingscertificaat meer nodig is voor https omdat dat certificaat verliep. 


@reinventor Ja, deze regel (voorlopig) gewoon laten staan in je hosts file.

Het werkt ook niet meer in de V10a sinds de laatste firmware updates waar men een aanpassing heeft gemaakt zodat er geen beveiligingscertificaat meer nodig is voor https omdat dat certificaat verliep. 

Dan liep ik daar blijkbaar een firmware update achter.


Ik heb die "host regel" in mijn tweede router staan. Zo hoeft ik dus niks aan te passen op de pc / laptop. En werkt het ook op de mobiel.


Ik heb die "host regel" in mijn tweede router staan. Zo hoeft ik dus niks aan te passen op de pc / laptop. En werkt het ook op de mobiel.

Enig idee hoe je dat bij een UniFi product doet?


Ik heb die "host regel" in mijn tweede router staan. Zo hoeft ik dus niks aan te passen op de pc / laptop. En werkt het ook op de mobiel.

Enig idee hoe je dat bij een UniFi product doet?

Geen idee.