Skip to main content

waarschijnlijk na update van modem met bekabelde verbinding op aangesloten muurverbindingen geen verbinding boven. Wel als ik de apparatuur direct op modem aansluit. Kan dit na een update van modem? Wifi werkt verder uitstekend en kan ook op 2de verdieping met kpn versterker vrijwel dezelfde snelheid als beneden krijgen.

Wat bedoeld u met "muurverbindingen"? Misschien een DVS? Zoiets? 

 


Hallo Nick83,

 

Nee, de “gewone” doorgetrokken kabels naar boven. 


Hoi @JonhK, welkom op de community. Je zou niet verwachten dat de bekabelde verbinding na een update stopt met werken, zeker als de apparaten het wel doen als je ze direct op het modem aansluit. Is er ook iets veranderd aan de bekabeling in huis? Of zit er iets anders tussen zoals bijvoorbeeld een switch?


Hallo Jasper,

Geen veranderingen in bekabeling en geen switch of wat dan ook. 
Hoorde van iemand dat bij een update van modem door nieuwe beveiliging de poorten die niet direct op apparatuur zijn aangesloten “dicht” kunnen zitten omdat ze gelinkt zijn via twee extra aansluitingen (d.w.z. kabel van modem via doorgetrokken kabel naar boven en dan andere kabel vanuit muuraansluiting naar apparaat, dus eigenlijk over drie kabels). Er zou dan iets aan instellingen van het modem gedaan moeten worden. Hoewel het voor mij wel aannemelijk is weet niet of dit de oplossing is die jullie voor ogen hebben. In ieder geval wel vreemd dat na een update alle kabels naar boven geen verbinding meer hebben terwijl er daarvoor geen enkel probleem was. 


Bij de update is wel iets gedaan met beveiliging, maar dat gaat om de draadloze beveiliging. Dat heeft geen effect op de bekabelde verbindingen. Dat het direct op het modem nog wel werkt bevestigd ook dat de bekabelde verbindingen nog werken. 

Ik ben het met je eens dat het vreemd is dat het rond de update begonnen is, maar dit zou ook toeval kunnen zijn. Is het modem nog wel te bereiken vanaf boven, of dat ook niet? Als het makkelijker is kan je ons ook bellen, dat kan makkelijker (en sneller) zijn om met je mee te kijken. We zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hallo Jasper,

Ik wacht komende nacht even af, want krijg net bericht dat er weer werkzaamheden zijn van 2 tot 7 uur. Even kijken of er dan veranderingen (goed of slecht) zijn in de ontvangst. Wie weet werkt alles dan weer als tevoren.

 

Gr. John


Ik weet niet of die werkzaamheden daar effect op hebben, ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Maar daar komen we maar op 1 manier achter natuurlijk. En anders is de optie om ons te bellen er ook nog.


Reageer