Skip to main content
Vraag

Geen verbinding met 2,4 GHz Wifi KPN Box 12

  • 1 September 2024
  • 28 reacties
  • 216 keer bekeken

Ik heb een extra Wifi Netwerk aangemaakt van 2,4 GHz door het schuifje naar rechts te verplaatsen en op te slaan.

Bij het kiezen van het juiste modem netwerk komt ook netjes ExtraWifi2G te staan met daarachter verbonden.

 

Ga ik echter naar een willekeurige website, komt ineens de melding internet niet beschikbaar/ geen toegang.

Ik heb ook een weerstation die alleen op 2,4 GHz draait en die ziet wel de verbinding en geeft ook aan verbonden, maar als het apparaat verder contact zoekt komt de melding geen internetverbinding.

 

De klantenservice kan niet meekijken want die krijgen geen toegang tot het modem.

 

Kan jij of iemand anders me helpen met een oplossing hiervoor?

 

Alvast bedankt.

 

Groeten, John

Hoi Denise,

 

Ik heb hetzelfde probleem met de KPN Box 12.

 

Ik heb een extra Wifi Netwerk aangemaakt van 2,4 GHz door het schuifje naar rechts te verplaatsen en op te slaan.

Bij het kiezen van het juiste modem netwerk komt ook netjes ExtraWifi2G te staan met daarachter verbonden.

 

Ga ik echter naar een willekeurige website, komt ineens de melding internet niet beschikbaar/ geen toegang.

Ik heb ook een weerstation die alleen op 2,4 GHz draait en die ziet wel de verbinding en geeft ook aan verbonden, maar als het apparaat verder contact zoekt komt de melding geen internetverbinding.

 

De klantenservice kan niet meekijken want die krijgen geen toegang tot het modem.

 

Kan jij of iemand anders me helpen met een oplossing hiervoor?

 

Alvast bedankt.

 

Groeten, John

 

Admin: samengevoegd met eigen topic norigineel topic]


Heeft u de box al gereset naar fabrieksinstellingen? Vanuit de webinterface? 


Hoi Nick,

 

KPN Box 12 gereset via de webinterface. Helaas geen resultaat, hetzelfde probleem blijft.


Hoi Nick,

 

KPN Box 12 gereset via de webinterface. Helaas geen resultaat, hetzelfde probleem blijft.

 

KPN Box 12 nu op het modem gereset, ook geen resultaat.


Hoi @Colargol1, wat gek dat het 2.4 GHz netwerk niet werkt.

Nu kan ik ook niet letterlijk meekijken, maar ik kan misschien wel meedenken als jij screenshots plaatst. Zou je eens willen laten zien hoe jouw instellingen staan?


 

 

 


Hallo @Colargol1 zet WPA2/WPA3 eens alleen op WPA2, dan moet het lukken.

Veel (oudere) apparatuur kan niet overweg met het WPA3-protocol.

 

 


Helaas Jan, ook niet

 

Melding weerstation: De verbinding kan niet tot stand worden gebracht.

 

Als ik met 2,4 GHz de computer met internet wil verbinden, komt de melding geen internet.

 

 


Heeft u SuperWiFi's? 


Ik heb geen SuperWifi's

 

Het modem hangt ongeveer 5 meter van de apparatuur af en als ik de apparatuur rechtstreeks onder het modem plaats werkt het ook niet.


Wat vreemd dat het netwerk wel gewoon aan en zichtbaar is, maar je dan geen internetverbinding hebt.

Wil je het netwerk eens uitschakelen? Dan het modem stroomloos maken. Als je glasvezel hebt, maak dan ook het glasvezelkastje eens stroomloos. Wacht 2 minuten. Sluit dan eerst het glasvezelkastje weer aan, als je deze hebt. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Pas dan doe je het modem ook weer aan het stroom. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan 10 minuten tot een half uur duren.

Als het modem weer is opgestart, probeer dan opnieuw Extra Wifi in te schakelen.


Helaas Denise

 

 


Eerst krijg ik :

Als ik dan verbinding maak via de browser dan krijg ik geen verbinding en daarna bovenstaand plaatje geen internet, beveiligd


Wat gek. Ik verwacht niet dat het gaat werken, maar ik ben toch benieuwd: Wat als je het wifinetwerk een compleet andere naam geeft?


Dat werkt ook niet jammer genoeg


Nog even wat geprobeerd DNS cache geleegd, haalt ook niets uit.

 

Modem bekabeld aangesloten dan werkt het ook niet. Wat me wel opviel is dat de downloadsnelheid bij bekabeld 522,3 is en de upload 916.

5HGz werkt maar de 2,4 GHZ niet

 

Bij wifi is dit download 418,3 en upload 498.1

Gebruikt KPN speedtest glasvezel, ik heb een glasvezel kabel met 1GB abonnement


@Colargol1 Zet IPv6 uit en kijken of het kan helpen. 


IPv6 uit gezet helpt niet


@Colargol1 Dat je via wifi geen websites kan bereiken en kpn support jouw modem ook niet kan bereiken laat ik vermoeden dat je geen geldige IPv4 adres heb. De laatste firmware veroorzaakt bij sommige gebruikers/gevallen problemen als IPv6 aan staat.

 


@TDN IPv6 net uitgezet blijft dezelfde meldingen geven.

 

Bij het bedraad aansluiten ook op 2,4 GHz geen internet wel op 5 Ghz


@Colargol1 Na het uitzetten moet je het modem restarten


Modem gerestart helaas haalt niets uit

 


Je hebt momenteel de bandbreedte van 2.4 GHz op 20MHz staan. Zet deze eens op 40 MHz. Ik ben benieuwd of dit nog verschil maakt.


Als ik deze op 40 mhz zet opsla en daarna weer opnieuw het modem opstart staat ie weer op 20 mhz.

 

Bij het apparaat zie ik bij het onderdeel thuisnetwerk wel het apparaat staan maar bij ip4 staat alleen een streepje

 

 


Zo te zien maakt het apparaat inderdaad geen verbinding. Maar het apparaat zou desondanks wel een IP-adres moeten krijgen. Dus het lijkt ergens in de verbinding tussen het apparaat en het modem al mis te gaan.

Heb je toevallig iets aangepast in de DHCP instellingen?


Reageer