Skip to main content

Onlangs over gestapt van Ziggo naar Kpn glasvezel.
Nu speelde ik altijd Assetto Corsa Competizione op de Ps4 zowel voorheen via Ziggo en later ook via Kpn glasvezel.
Nu spelen we de game op de Ps5 ( Ps5 versie v d game ) en kan ik ineens geen verbinding meer maken met de servers van deze game.
De Ps5 heeft een werkende verbinding omdat ik met andere games wel online kan.
Heb een Kpn box 12 modem/router waarachter een D-link DIR-X5460 hangt.
Alles werkt verder naar behoren maar krijg deze game maar niet online.

Van alles geprobeerd, ook de router ge bypassed en rechtstreeks op de Kpn box 12 maar helaas zonder resultaat.

Ik verwacht dat het een port probleem is maar ik heb totaal geen idee hoe dat in de Kpn box 12  te moeten aanpassen.

Weet trouwens ook niet als de Ps5 gewoon aan mijn router hangt of ik ook port forwarding in de Kpn box 12 moet toepassen.

Hopelijk dat iemand dit herkend en een oplossing weet.

Goedemiddag @vpnf82 en welkom hier op ons forum :)

Dit probleem herken ik niet direct maar ik denk natuurlijk graag met je mee richting een oplossing! Voor zover ik kan zien, zijn er meer mensen met soortgelijke problemen. Volgens mij is het simpelweg nog niet mogelijk om deze game online te spelen op de PS5. Je zou het ook na kunnen vragen bij Sony of bij de fabrikant van de desbetreffende game, misschien dat zij meer weten en je ook kunnen vertellen of dit nog mogelijk wordt, en zo ja wanneer!


Hallo JanZ,

Deze is zeker online te spelen op PS5, is namelijk ook al door mij gedaan.

Maar na de overstap van Ziggo naar Kpn een tijdje niet gespeeld tot de bewuste keer en toen werkte het niet.
Inmiddels is het probleem verholpen, bleek dat de servers van Assetto Corsa er al een aantal dagen uitlagen maar de uitgever kon er op dat moment niets aan doen doordat zij allemaal op een grote conventie waren alwaar een belangrijke aankondiging werd gedaan door het bedrijf.
Uiteraard heeft zowat de hele race game community hier over geklaagd.
De servers zijn weer hersteld in ieder geval.


Hallo JanZ,

Deze is zeker online te spelen op PS5, is namelijk ook al door mij gedaan.

Maar na de overstap van Ziggo naar Kpn een tijdje niet gespeeld tot de bewuste keer en toen werkte het niet.
Inmiddels is het probleem verholpen, bleek dat de servers van Assetto Corsa er al een aantal dagen uitlagen maar de uitgever kon er op dat moment niets aan doen doordat zij allemaal op een grote conventie waren alwaar een belangrijke aankondiging werd gedaan door het bedrijf.
Uiteraard heeft zowat de hele race game community hier over geklaagd.
De servers zijn weer hersteld in ieder geval.

Bedankt voor deze terugkoppeling @vpnf82!

Ik was hier met collega's al aan het bespreken wat hier nog meer aan de hand zou kunnen zijn maar fijn om te lezen dat de servers weer online zijn 🙂 Wel mooi dat je hem op de PS5 kunt spelen, ik ben nog steeds op zoek naar een exemplaar!Â