Skip to main content

Goedemorgen,

 

Sinds enkele dagen heb ik geen verbinding meer met internet op mijn PC. Deze is normaal gesproken verbonden via bedraad internet en heeft altijd normaal gewerkt. Maar sinds een paar dagen dus niet meer, de probleemoplosser van Windows geeft telkens aan dat de standaardgateway niet beschikbaar is. Mijn Wi-fi verbinding werkt wel, op alle aangesloten apparaten (en dus ook mijn PC). 

Ik heb wel gezien dat er meerdere mensen zijn die dit probleem ook hebben ervaren, maar ik heb in de verschillende topics geen oplossing kunnen vinden die werkt. Router resetten, netwerkadapter updaten etc heeft tot nu toe niet gewerkt.  Het modem is nog een ouder model, de Experia V8. Mogelijk heeft dat er iets mee te maken? Ik Hoor graag welke mogelijkheden er zijn om dit op te lossen.

Hoi @GJPulles en welkom op het forum! Gek dat dit alleen bekabeld gebeurt, ik help je hier graag bij. Heb je al een andere internetkabel getest tussen je PC en het modem? Ik weet zonder wat zaken uit te sluiten niet of het aan het modem ligt, dus dit uitsluiten is de eerste focus. Loopt de internetkabel daarnaast rechtstreeks van de PC naar het modem, of heb je hier nog een switch tussen zitten bijvoorbeeld? 


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat alles inmiddels weer werkt! Zo niet, laat het gerust weten.