Skip to main content

Sinds deze update doet mijn telefonie het niet meer (heb voipbuster met eigen telefoonnummer), sip instellingen niet meer in te stellen en kan ook 2.4 ghz niet meer op kanaal 1 krijgen, springt terug op auto omdat telefonie instellingen hangt(blijft groen cirkeltje draaien).

Wat nu? komt er een herstel firmware, kan nu niet meer bellen, eerst werkt wel alles behalve dat in de oproepen gemist een 09 voor een 06 nummer stond, nu WERKT HET HELEMAAL NIET MEER?

V12.C.24.05.08 < firmware zit vol met bugs, modem hangt op voip sip instellingen en loopt vast en niet goed te resetten.

 

Met vriendelijk groet,

 

Peter

Ook nog een nieuwe modem kpn box 12b opgehaald via het kpn business center maar bij thuiskomst ook weer updaten naar deze firmware versie en hetzelfde probleem, voip instellen werkt niet meer geen connectie na invullen gegevens, mijn gegevens op eigen apparaat werkt prima…

 

Graag oplossen met werkende firmware zodat ik weer gebruik kan maken van de voip telefonie.


ik krijg dit te zien na invoeren van mijn gegevens, iets van kpn?   Komt dit niet uit de gegevens van KPN server, zoals ze de wifi settings opslaan die ik zelf heb veranderd zodat die terug komt na fabrieksreset?

Hoop dat kpn het snel oplost?

 


1)Is dit op dezelfde software versie? V12.C.24.05.08?

2)Al eens vers begonnen met een reset via menu instellingen/systeem /reset?

3)Via een incognito window van de browser werken.

4)telefonieprofiel invullen op positie 2 als KPN de eerste al heeft gepakt.


1: is inderdaad de nieuwste versie 

2: modem gereset en ook een nieuwe modem bij de kpn winkel gehaald en na firmware zelfde probleem en ook deze gereset maar is al te laat, voip settings doen het niet meer

3: incognito via google chrome maakt niets uit voor de settings, geprobeerd maar gewoon dezelfde foutmelding.

 

Hoe ik het ook invul de sip servers:   sip.voipbuster.com , ik krijg geen verbinding meer, voorheen werkt het nog, in deze firmware bij mij niet meer werkend, zou er nog data van de kpn servers af kunnen komen zoals ook de wifi settings als je die veranderd behouden blijven….. 

Ik hoop dat ze snel deze versie terugdraaien of anders een goed werkende firmware gaan pushen naar de modem ofzo.

 

Als er iemand nog een goede tip heeft of als het misschien met poorten te maken heeft hoor ik het graag.

 

Vriendelijke bedankt alvast!


een UP grade is niet altijd UP nu helaas weer Down……  heb nu zolang maar weer een ata aangesloten die zonder problemen werkt, maar wil het vanwege stroombesparing het toch weer graag in één apparaat….. :(

 


Blijf dit zien ook in de overzichtspagina…. 

 


weet niet wat dat r@kpn.home.phone_error   inhoudt?  Misschien kan kpn daar nog onderzoek naar doen….


Net voor de laatste keer een fabrieksreset gedaan maar helaas steeds dezelde uitkomst met de settings die voorheen prima werkte, maar nu naar tips ook andere settings geprobeerd bij de sip invul maar helaas, kaput...kapot..  voip in ieder geval voor voipbuster dood.


Hoi @PeterHop, welkom hier. Vervelend dat jij deze problemen hebt na de update. Is in de basis een beetje vreemd, want de update heeft daar niet expliciet dingen mee gedaan, en juist bugs opgelost die voor problemen zouden kunnen zorgen. Zoals je ook kon lezen in het andere topic waar je ook reageerde. 

 

weet niet wat dat r@kpn.home.phone_error   inhoudt?  Misschien kan kpn daar nog onderzoek naar doen….

Ik vind dit opvallend. Er zat een bug in de vorige versie waarbij modem wachtwoorden met de tekencombinatie r@ niet konden. Maar het gaat hier niet om je modem wachtwoord, dus dat is wel anders. En die bug is opgelost in de nieuwe 05.08 versie. 

 

Wil je jouw forumprofiel invullen? Dan kunnen we op afstand ook wat dingen nakijken.


Ik heb het forumprofiel aangevuld, misschien kunnen jullie op afstand mijn telefoniegegevens resetten of wissen? Niet de hele modem weer resetten dat heb ik al meerdere keren gedaan maar lost niets op. Alvast bedankt….


Oja misschien heb je ook nog wat aan de volgende informatie;

Na de firmware update stond mijn 3185.... nummer ineens als kpn nummer ipv gebruiker.

Misschien daardoor nu geen verbinding meer mogelijk omdat ergens in de modem of bij kpn het nummer is vastgelegd als kpn nummer…

Nogmaals bedankt voor alle hulp.

Groet Peter 


Oja misschien heb je ook nog wat aan de volgende informatie;

Na de firmware update stond mijn 3185.... nummer ineens als kpn nummer ipv gebruiker.

Misschien daardoor nu geen verbinding meer mogelijk omdat ergens in de modem of bij kpn het nummer is vastgelegd als kpn nummer… 

Dat is niet het probleem. Jij hebt geen nummer via ons, dus ons systeem doet verder helemaal niets met jouw telefonie. En ik zie hier ook geen gekke dingen. 

Ik heb het forumprofiel aangevuld, misschien kunnen jullie op afstand mijn telefoniegegevens resetten of wissen? Niet de hele modem weer resetten dat heb ik al meerdere keren gedaan maar lost niets op. Alvast bedankt….

En dit kunnen we dus ook niet doen omdat jouw telefonie niet via ons loopt. Hele modem is dan de enige optie. Maar dat heb ik maar achterwege gelaten :)

 

Ik heb navraag uitstaan bij het modemteam hierover. Maar ik kan niet garanderen dat daar vandaag nog terugkoppeling op komt. En als dat niet zo is, dan kan ik er pas maandag verder op terugkomen.


Bedankt tot zover, fijn weekend...


Is er ook al ergens bekend waarom ik bij 2.4 ghz wifi settings het niet meer op kanaal 1 krijg, settings blijven op auto terugspringen, er zijn dus duidelijk 2 bugs, een met het kanaal gaat niet meer van auto af en voip werkt niet meer.


na het opnieuw instellen van de 2.4ghz WIFISTANDAARD en herstarten modem is het probleem met kanaal 1 verholpen…, hij gaat niet meer terug naar AUTO

voip werkt helaas nog steeds niet, blijf de error r@kpn.home………. houden bij home page… hij weigert te verbinden met sip.voipbuster.com


Misschien hebben jullie hier ook nog iets aan, als ik bij de telefonie settings bij de voipsettings alles verwijder, dan blijven onder allerlei vinkjes aan en zijn “greyed out”.

Misschien lopen alle settings daar fout op?

hierbij nog een afbeelding ervan:

 

 

 

Als ik op de eerste regel mijn gegevens invul worden de vinkjes groen maar kan ze niet verwijderen.

en de voip geeft dan ook nog steeds dezelfde error in deze nieuwe firmware

 

Ik heb het internet glasvezel abonnement, dus alleen internet, ik heb verder alleen een vast voip nummer via voipbuster, al 20 jaar, begint met 085.

Ik vul het zo in in de modem(alles hieronder zijn natuurlijk niet de echte gegeven):

Eerst het nummer

318544.......…

Dan mijn gebruikersnaam

pieter.….

Dan het wachtwoord

1716....

Dan de sip servers op de volgende 3 plekken

Sip.voipbuster.com

Sip.voipbuster.com

Sip.voipbuster.com

 

 

Met deze gegevens werkte het prima in de vorige firmware, na update was dit nummer ineens een beheerd kpn nummer en daarna werkte het niet meer.…

 

Nogmaals voipbuster heeft niets veranderd, gebruik al jaren dezelfde instellingen en heb ook een ata van linksys draaien met dezelfde sip servers en draait goed. In de vorige firmware draaide alles prima, nu sinds mijn nummer werd gezien als beheerd kpn nummer na deze firmware update is alles kapot.…

 

Hoop dat de ontwikkelaars deze bug er snel weer uithalen ..

Bedankt alvast...

 

Admin: reacties uit de Product Update gekopieerd naar hier voor het overzicht


Hebben jullie geen commando ofzo om het telefonie deel goed te wissen zodat deze “gryed out” vinkjes ook weer uit gaan…. ?

 

Ik heb al een fabrieksreset gedaan maar komt steeds terug?


de modem onthoudt ook bepaalde settings zoals de voipservers, na op het prullenbakje geklikt te hebben achter de telefonienummers settings worden ook de oude settings niet compleet gewist, misschien zit daar het probleem? Wissen werkt niet, alles zou gewist moeten worden en niet dat er nog regels blijven staan zoals de sip server settings plus de vinkjes...


hoop dat ze snel kunnen vinden waarom niet alles  gewist wordt en dit ook mee nemen in een nieuwe firmware update...


Is er al een andere firmware (of in de maak) die het voip probleem bij mij oplost?


Ik heb hier helaas nog geen verdere update over, @PeterHop. Er wordt nog naar gekeken.

 

Hebben jullie geen commando ofzo om het telefonie deel goed te wissen zodat deze “gryed out” vinkjes ook weer uit gaan…. ?

 

Als jij (ook) telefonie hebt van ons, dan kunnen we daar dingen mee doen. Maar dat werkt niet als je alleen je eigen VOIP nummer hebt. Daar kan ons systeem niets mee. 

 


Probeer nog eens een reset op de volgende wijze

 

modem uit zetten, reset knop indrukken en vasthouden, stroom erop zetten en wachten tot deze in reset gaat. Na de herstart alleen op je PC/Laptop aansluiten met een netwerkkabel.

Kijk nu of je wel de Voip settings in kan voeren en vast kan houden. 


Heb ik helaas allemaal al geprobeerd, ik heb ook een nieuwe modem opgehaald bij kpn business center (kpn box 12b) en ook daar na het updaten naar de nieuwe firmware dat de voipsettings corrupt geraken en niet meer werken.

Als ik mijn voipgegevens invul die voorheen prima functioneerde in deze modem werkt het niet meer.

 

Als de update gedaan wordt, wordt mijn nummer gezien als een kpn beheerd nummer en daarna worden er allerlei vinkjes onderin “greyed out” en er wordt geen verbinding meer tot stand gebracht met de sip server.

Ook loopt de modem dan vast op veel webpagina's en geeft een r@ error op de hoofdpagina, en nee ik heb geen wachtwoord of gegevens met de r@ tekens.

 

Mijn account gegevens werken ook nog prima in een ander device maar niet meer in de modem na deze firmware, helaas 😉...


Na de reset zijn de “greyed out” vinkjes weg, maar als ik mijn account en sip gegevens weer invul, komt hetzelfde probleem als voorheen exact hetzelfde weer terug 😢 boehoe…….


Ook na de reset via de selfservice portal mag ook niet baten, ook dezelfde error na invullen van mijn gegevens bij telefonie….   steeds ook de r@ error melding in de home site.


Reageer