Skip to main content

Voor VOIP afhandeling de Gigaset S450 IP in gebruik en gekoppeld via LAN poort aan Fritzbox. Deze configuratie heeft bij XS4ALL VoIP nooit problemen opgeleverd. Na de conversie van XS4ALL VoIP naar KPN VoIP is het niet mogelijk om te registreren bij de SIP-server van KPN. Voor registratie worden een nieuwe KPN VoIP inlog-naam en KPN VoIP inlog wachtwoord gebruikt.

Deze invoer nauwkeurig gecontroleerd.  De aanpassing is voor de gebruiker heel eenvoudig. Nu na de overgang naar KPN VoIP heb ik deze configuratie niet kunnen gebruiken. De Fritzbox die gebruikt wordt is de 3490. Met andere Fritzbox (7360)  werkte deze configuratie ook (met VoIP in de Fritzbox niet in gebruik).

Ik heb de invoer voor de conversie gecontroleerd en geen fouten kunnen vinden. Ook de op dit forum besproken Gigaset N300A problemen heb ik doorgenomen en de raad daarbij opgevolgd. Tot dus ver geen enkele vooruitgang. 

 

Bijgaand een paar schermen van de gebruikte S450 IP Webbrowser met de daarin opgegeven instellingen.  Bedankt alvast voor uw reacties. 

 

 

Keuze andere Provider, zelf ingevuld KPN, response “SIP registratie mislukt”

 

Inlognaam, Wachtwoord en Telefoonnummer als Username

 

Ik heb ook zoiets meegemaakt toen ik van Telfort werd overgezet naar KPN. KPN had toen de SIP-gegevens gewijzigd. 
Door in te loggen bij KPN kon ik de nieuwe gegevens inzien. 


Onderstaand de instellingen van mijn N300A IP.

 


Toegang van andere netwerken nu op toegestaan ingesteld. 

Bedankt voor de reacties.

  1. ik heb de administratieve gegevens met Servicetool gecontroleerd en opnieuw ingevoerd. De gegevens zijn hetzelfde, het wachtwoord per brief ook. Het wachtwoord mag veranderd worden naar max 20 teken (alfabetisch+numeriek), dit wordt gecontroleerd door nieuw wachtwoord nogmaals in te voeren. Er komt van KPN dan een bevestigings email. Omdat de oorspronkelijke gegevens na vele pogingen niet werkten, dus opnieuw ingevoerd en het wachtwoord aangepast. Bevestiging KPN binnen op wachtwoord verandering voor (VoIP/SIP). De SIP-registratie mislukt. 
  2. Er is nog een andere optie: HTTP Proxy-server gebruiken JA of NEE aanvinken. Beide opties zijn in te voeren, maar hebben geen resultaat. De SIP Registratie mislukt.  
    Deze gegevens worden niet gepresenteerd door de webbrowser van de S450 IP.

     

  3. Nu ook GEREGISTREERD bij giganet.net. Deze optie stond eerder uit. Aan en uitzetten maakt geen verschil op de SIP registratie bij KPN. Registratie bij gigaset.net werkt. 

     

 


Ik heb "Remote management" op "yes" staan omdat mijn N300A IP in een ander subnet staat dan mijn PC's, tablets en telefoons. Jouw S540 IP zal in hetzelfde subnet als jouw andere apparatuur staan aangezien een FRITZ!Box geen vlans ondersteunt. Jij kan die optie dus rustig op "No" laten staan.


In de Fritz!Box 3490 is geen VoIP ondersteuning aanwezig. De S450 IP heeft daar altijd mee gewerkt. Hetzelfde geldt voor het gebruik van de Fritz!Box 7360 (met VoIP support die niet werd gebruikt). Ook Zyxel ATA geeft daarbij geen problemen. Voor die tijd beide ook geen problemen met  Speedtouch WT 780 WL (Experia Box equivalent).

 


@wjb Remote Management staat nu weer uit.

Die instelling heb ik in de praktijk nooit gebruikt.

Nu: gewoon om aan te geven dat het niets uitmaakt op SIP registratie.


Zet de registration refresh time eens op 3600 i.p.v. 180.


Registratie ververstijd verhoogd
“SIP registratie is mislukt” na aanpassen registratie ververstijd

 


Controle van de firmware versie van de S450 IP

Controle van de firmware versie. Het IP adres valt binnen geldige adres reeks.

 


Dan hoop ik dat er een moderator van kpn zal reageren die eens gaat kijken of er wellicht nog een order open staat die de wijziging van het SIP wachtwoord blokkeert.


@Wimpie44 Het is een beetje krom maar gebruik in je wachtwoord alleen kleine letters en cijfers. Ik heb namelijk ervaren dat dit een probleem kan zijn.


Het wachtwoord na de omzetting van XS4ALL naar KPN bestond alleen uit hoofdletters en cijfers. 

Dit wachtwoord is later aangepast (en dubbel ingevoerd om te controleren of er geen invoerfouten zijn gemaakt en bestaat uit GROTE letters, kleine letters en cijfers. (geen speciale tekens). Dit nieuwe wachtwoord is per email door KPN bevestigd.  


Dit nieuwe wachtwoord is per email door KPN bevestigd.  

Wat bedoel je hiermee?

Je hebt, neem ik aan, een mail gehad die vertelt dat het wachtwoord gewijzigd is maar that's it.


Het wachtwoord na de omzetting van XS4ALL naar KPN bestond alleen uit hoofdletters en cijfers. 

Dit wachtwoord is later aangepast (en dubbel ingevoerd om te controleren of er geen invoerfouten zijn gemaakt en bestaat uit GROTE letters, kleine letters en cijfers. (geen speciale tekens). Dit nieuwe wachtwoord is per email door KPN bevestigd.  

Maar ondanks deze bevestiging werkt het niet. Pas dus even je wachtwoord aan naar kleine letters en cijfers. Kijk even of dit het probleem oplost…


@wjb: dat klopt.

@Speedmaster: dan zal ik het ww nog eens wijzigen, bestaande uit “alleen kleine letters en cijfers”, om te zien of dit de oplossing is.

 

 


Hoi @Wimpie44 . Heeft dat wijzigen van het ww nog wat opgeleverd?

Vanuit KPN kan ik alleen deze info meegeven: 

Bij XS4all was het mogelijk om meerdere VoIP devices te registreren.  Bij KPN kan je nog maar één VoIP device registreren. 

Dat zou het enige verschil mogen zijn na migratie.   Kan dit er iets mee te maken hebben? Zo niet, kun je het beste bellen met je eigen helpdesk:

 

Bel ons: 020 398 76 66

Klantenservice

Voor antwoord op uw vragen over onze diensten, abonnementen, facturen, enzovoort.

Werkdagen 8.00 - 20.00 uur
Zaterdag 10.00 - 17.00 uur

Technische ondersteuning

Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.

Dagelijks 8.00 - 22.00 uur


Vanuit KPN kan ik alleen deze info meegeven: 

Bij XS4all was het mogelijk om meerdere VoIP devices te registreren.  Bij KPN kan je nog maar één VoIP device registreren. 

Dat zou het enige verschil mogen zijn na migratie.   Kan dit er iets mee te maken hebben? Zo niet, kun je het beste bellen met je eigen helpdesk:

Dat zou heel goed de oorzaak kunnen zijn immers het lijkt er op dat je SIP niet uit kunt zetten op een FRITZ!Box en als die FRITZ!Box zelf dan ook al een verbinding heeft opgezet dan lukt het dus niet meer op die S450 IP.


@Erwin_ @wjb

Bij XS4ALL was het mogelijk om meerdere VoIP devices te registreren. Ik heb die mogelijkheid nooit gebruikt. De instellingen in de Gigaset S450 IP staat op “1 Voip device registreren” ingesteld.

Van de Fritz!box zelf wordt geen VoIP gebruikt. Ik heb VoIP op de Fritz!box ook niet nodig. De gebruikersinterface op de DECT toestellen samen met S450IP of N300A IP werkt prettiger.

Controleren levert onderstaand scherm op.

 

    De enige contact mogelijkheid met klantenservice is bellen. Dit meerdere keren gedaan met Pre-pay mobiel omdat VoIP niet werkt. In alle gevallen werd de verbinding vroeg of laat verbroken. De wachttijd die de robot meldt, gaf al weinig hoop….

Ik zal het VoIP wachtwoord nog aanpassen. “Even” zoeken om bij het benodigde tool te komen. Het resultaat meld ik. Is er een link naar dit tool ?     

 

     


@Speedmaster: ik pas wachtwoord VoIP aan. 

 


VoIP wachtwoord gewijzigd.

 


Ik heb het wachtwoord aangepast met Servicetool. 

 


SIP registratie mislukt (na wachtwoord aanpassing)

 


Ik zie dat jij de outbound proxy op ims.imscore.net hebt staan i.p.v. voip1-ext.kpn.net.

 


@wjb bedankt voor je scherpe opmerking. 

Registratie is gelukt. 


@Speedmaster

Het inlog wachtwoord voor deze aanpassing is ook veranderd (kleine letters en cijfers).

Of dit de oplossing was weet ik niet zeker. Zeker is dat alleen kleine letters en cijfers in

het wachtwoord het registreren niet verhinderde. 

 

@JRe 

Ook bedankt voor je reactie. Bij de conversie van XS4ALL naar KPN werd er een wachtwoord

voor VoIP meegegeven dat alleen uit hoofdletters en cijfers bestond.  Het KPN Servicetool 

toont geen wachtwoord. Je kan het wachtwoord aanpassen met dat tool.