Skip to main content
Vraag

Glasvezel is aangesloten in de meterkast, hoe kan ik dat aansluiten op de rest van het huis?

• December 1, 2025
  • 1 reactie
  • 32 keer bekeken

Er is bij mij glasvezel aangelegd, dit is in de meterkast geplaatst. Mijn verdere aansluiting zit in de huiskamer. Is het mogelijk dat ik zonder bedrading aan elkaar gekoppeld kan krijgen? Wat heb ik daar voor nodig?

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Rinus2105. Welkom op de KPN Community! Begrijpelijk dat je wat vragen hebt over hoe je alles moet aansluiten als je overstapt op glasvezel. Tenminste, ik ga er even vanuit dat je al een abonnement bij ons hebt via de koperverbinding/DSL-lijn. 

En dan heb je nu waarschijnlijk het modem in de huiskamer staan bij het DSL-aansluitpunt. Dat aansluitpunt wordt bij een overstap naar glasvezel buiten gebruik gesteld. Wel kan eventueel een nieuwe kabel getrokken worden als er een leiding naar de meterkast loopt. Dan kun je het modem weer aansluiten in de woonkamer. Anders plaats je het modem in de meterkast en kun je verder draadloos gaan werken. Dat kan met SuperWifi punten waar je dan weer je tv-ontvangers op kunt aansluiten met een kabel. Of als je TV+ ontvangers hebt, dan zijn deze punten niet nodig. 

Wellicht is het het beste dat een KPN monteur komt kijken wat voor jou de beste oplossing is. Je kunt wanneer de aansluitdatum voorbij is, gratis een installatiemonteur langs laten komen. Die kan dan bepalen of het met een kabel opgelost kan worden of met SuperWifi's. Houd er wel rekening mee dat hier wat meerkosten aan verbonden kunnen zijn vanwege geleverde hardware of materiaal. Je kunt hiervoor terecht op onze website bij de installatiehulp of je kunt gelijk telefonisch contact opnemen. 

Maak online een terugbelafspraak (rechtsonder op de pagina) en je wordt teruggebeld door de klantenservice op een moment dat jou uitkomt. Maar we helpen je hier ook graag verder als je nog met vragen zit!